Als er verder niks mee bedoeld wordt is het natuurlijk hartstikke leuk als de opa en oma iets betalen. Hier ook een kinderwagen gekregen. In dit geval lijkt het me echter iets wat je niet moet doen, omdat ze nogal overkomen als het type dat gaat zeggen ´Nou geef dit en dat maar terug want dat heb ik betaald´ of op verjaardagen e.d. uitgebreid gaat verkondigen wat zij allemaal wel niet betaald hebben voor hun kleinkind, en dat het kind dan geeneens mag blijven slapen 3x per week (wat ook een belachelijk voorstel is, kom op zeg!) Als ik jullie was zou ik dus lekker alles zelf gaan kopen en tegen de opa en oma uitleggen dat jullie je er prettiger bij voelen om het zelf te betalen, maar dat jullie het hartstikke lief van ze vinden. Of laat ze iets kleins kopen zoals zon trip trap stoeltje ofzoiets.
Mijn ouders en schoonouders hebben wel een deel van de uitzet betaald (kamertje en kinderwagen) en verwennen hun kleindochter nu nog steeds. Niets mis mee hoor. Maar er zijn natuurlijk wel grenzen. bij ons is het gelukkig nog nooit voorgekomen dat ze zich hebben opgedrongen "omdat ze iets hebben betaald' en ik zou ook heel teleurgesteld zijn als ze dat wel zouden doen. Ik zou inderdaad gewoon aangeven dat je het veel te gek vind om ALLES te laten betalen en geef ook aan dat je het leuk vind om ook wat zelf te kopen (en evt ruimte te laten voor andere mensen om wat te kopen) wat betreft de 3 dagen.. ja daar zijn we het allemaal over eens denk ik
Mijn schoonouders hebben in het begin ook vaak geopperd om onze kleine bij hun te laten logeren. Maar dat heb ik vanaf het begin gelijk afgekapt. Oppassen is wat anders dan logeren. Een ander kleinkind is daar 4 dagen in de week (slaapt er elk weekend!). De ouders hebben knipperlicht relatie dus die vinden het best, maar ik kies daar niet voor en mijn man gelukkig ook niet. Advies: gelijk duidelijk maken dat je kind thuis een bed heeft en ook lekker daar blijft slapen. Zodra je een vinger geeft, nemen ze je hele hand.
Als eerste lees ik de titel van je topic en denk ik: lekker! Betaal maar! Maar na het lezen van je hele verhaal, kan ik me indenken dat je het lastig vind. Want vind je man/vriend ervan? Ik denk dat jullie heel goed weten wat jullie willen en dat je dat met ze moet bespreken. Laat duidelijk weten wát ze mogen betalen en dat jullie degene zijn die het uitzoeken. Tenzij je iets hebt waar je minder eisen in hebt en je ze dat kunt laten regelen, uitzoeken en betalen. Baker het heel duidelijk af. Over het laten slapen. 3 dagen in de week...?? Huh? Dus de helft van de week hoeven jullie maar ouders te zijn..? Heel bijzonder voorstel. Met dat soort dingen zou ik ook heel duidelijk zijn: nee, gebeurt niet. Wij laten wel weten hoe wij de opvang willen regelen. Als ik het zo lees denk ik dat deze mensen heel duidelijke grenzen nodig hebben. En voor jullie eigen bestwil zou ik ze die grenzen ook aangeven. Succes ermee!
Uhm, als ze zo graag wat wilt betalen misschien kun je dan afspreken dat zij bijvoorbeeld of heel de kinderkamer betalen of alleen de kinderwagen.... Wij hebben de kinderwagen van mijn ouders gehad en zijn ouders hebben de helft van de kinderkamer betaald... Als je uitlegt dat je ook zelf dingen voor je kind wilt kopen begrijpt ze dat misschien... Jullie kind 3 dagen bij haar slapen....??? Die vat ik even niet.. Waarom wil ze dat? Omdat jij 3 dagen in de week zal gaan werken na je verlof...? Nou hier zou dat echt "No way" zijn.. Zelfs bij mijn eigen ouders!!! Het is toch jullie kind waar jullie voor zorgen en geen deeltijd baby! Ik zou echt duidelijk aan geven wat jullie willen en vooral wat jullie NIET willen... Succes met je schoonouders, lijkt me een erg lastige situatie.