Schoonmoeder wil trouwjurk zien

Discussie in 'De lounge' gestart door 2011Mamma, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

wat een overdreven reacties naar ts toe zeg!! Hoezo behandelt zij haar schoonmoeder zo?? Het is toch haar dag en als zij dat iets van haar en haar moeder vindt, dan is dat haar goed recht. Ze "behandelt" niemand...als ik later die schoonmoeder ben, dan zoals rozemarijke zegt, snap ik dat het iets kan zijn tussen moeder en dochter. Ik ben het immers ook allebei, dus kan dat begrijpen.

Ik heb van een aantal mensen het idee dat ze wat er ook in een openingspost geplaatst wordt er gewoon dwars tegenin willen gaan en laten zien dat ze miss perfect zijn.

Sorry voor de off topic, maar erger mij hier nu al een tijd aan.

2. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Inderdaad

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik denk dat het droom van elke moeder is om dat soort dingen te doen.. mijn schoonloeder bv die heeft alleen een zoon en zal dat soort dingetjes dus ook nooit gaan mee maken.
    hoe hekel ik ook aan der had heb er toen de tijd wel mee gevraagt.. soms moet je je gevoel op zei zetten vind ik persoonlijk;) maar wat ik vind hoeft een ander niet te vinden

4. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens Tulip.

Ik ben mijn jurk gaan kiezen met een goeie vriendin. Mijn moeder was niet mee, schoonmoeder al helemaal niet. Mijn man is met zijn vader gegaan voor zijn pak. Niemand heeft daar onozel over gedaan. Wij hebben alles zelf betaald.

Dat is toch iets dat je helemaal zelf kiest? Amehoela dat een trouw een dag is 'ook voor de schoonouders en ouders.' Tuurlijk kan je niet verwachten dat ze meebetalen maar niet meemogen, maar voor de rest is dat toch een uiterst persoonlijke keuze wie je meeneemt, en wie we je wat laat zien?
    Als je uitgenodigd wordt, fijn, zoniet, dan ga je toch niet als een klein kind zitten zeuren? Dat werkt bij mij averechts hoor.

En als ik later zelf schoonmoeder ben, dan hoop ik dat ik het verstand nog heb om mijn kinderen en hun aanhangsels zelf over die dingen te laten beslissen. Zelfde met geslacht baby, naam, op voorhand laten weten. Dat zijn persoonlijke keuzes waar je niet moet op gaan zitten eisen.

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind de conclusie ook zo humoristisch, dat niet mee mag om de jurk dan ineens overal buiten gehouden wordt. Dat zegt ts toch helemaal niet?? Misschien regelt ze die halve bruiloft wel, maar als ik ts was zou ik gezegd hebben dat ze het met een lapje kon doen.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou je jurk niet laten zien.

Op de dag die de mooiste van je leven moet zijn snap ik heel goed dat je je jurk voor bijna iedereen geheim wil houden.
    Mijn schoonouders zouden daar dus echt totaal niet moeilijk over doen.

Wat je zou kunnen doen is in de winkel waar je je jurk hebt gekocht vragen wat zij adviseren qua kleur pak. Geef die adviezen mee aan schoonmoeder incl lapje stof en dan komt het vast goed. En desnoods ga je zelf mee.

7. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.157
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Niet iedereen leest blijkbaar alles door. TS geeft duidelijk aan dat sm een bep is, dus kans is groot dat als ze foto laat zien, dadelijk de hele buurt weet hoe haar kleed er uit ziet. En dus de verrassing op het huwelijk er compleet af is, of dat ze langs alle kanten commentaar of dergelijke krijgt. Zeker als ze de prijs al vraagt, kan ze al gaan vertellen "ja weet je hoeveel ze betaald heeft :$" als ze bij de buren op de koffie gaat. (denk dat TS het zo ook bedoelt)

Ik zou ofwel een stuk stof meegeven, of je moeder meesturen met sm en aanstaande. Of kleine details in close-up fotograferen, die belangrijk zijn voor het pak te kunnen kiezen, zodat ze dus niet het geheel kan zien, maar enkel de stijl en de kleur. Als jij niet wil dat ze alles ziet, zeker ook niet doen! Zou het zelf heel erg vinden moest mijn sm op voorhand al liggen rondvertellen hoe mijn kleed er uit zou zien. Vind dat zoiets echt tot de dag zelf gehouden moet worden...

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    LEZEN jullie wel?????

Meisje89 hierboven zegt het al, maar ts heeft allang aangegeven waarom ze het niet wil en dan nog wordt er op doorgezaagd dat ze niet zo moet zeuren;)

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.157
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Inderdaad ;) Kan er ook niet goed tegen... Lees eerst en reageer dan, denk ik dan. Maar sommigen vinden dat blijkbaar teveel moeite (of ze zeuren graag ;) :D)

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ts, ik zou ook voet bij stuk houden. Het is toch jou jurk? Jij bepaald wie hem wel en/of niet mag zien. Je kunt de stijl beschrijven en voor de kleur een lapje stof meegeven. Desnoods haal je van internet een foto van een jurk die in dezelfde stijl is als jou jurk en daarmee kan zij gemakkelijk een pak uitzoeken voor haar zoon...

Niet iets doen waar je zelf niet achterstaat. Stel dat ze wel gaat beppen, hoe denk je dat je je dan voelt? Dat kan je hele bruiloft maken of breken.. Het is jùllie dag, jullie hoeven je niet aan te passen hoor;)

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Er zijn heel veel mensen die alleen de beginpost lezen en daarop reageren. Jammer dat sommige niet de moeite nemen om in ieder geval mìnstens het topic door te scrollen op een eventuele reactie van degene die het topic heeft gestart....

12. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Pffff, in andere topics lees ik altijd dat je voor jezelf moet kiezen en achter je eigen keuze moet staan....
    Nu vindt bijna iedereen het zielig voor schoonmoeder...
    TS, ik zou gewoon doen waar jij je het beste bij voelt!

13. tulip

tulip Niet meer actief

he-le-maal mee eens

14. Ik zie het probleem ook neit hoor. Heb de jurk van te voren ook gezien. Zo konden mijn ega en ik ook gericht naar een pak voor mij kijken.

15. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Heeft mijn man toen ook gedaan. En is goed gelukt ;)

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Even hele topic lezen!:D

17. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    mijn schoonmoeder is bij mij wel mee geweest, maar mn man wou samen met zijn vader een pak uit zoeken, zonder zijn moeder erbij. mijn schoonmoeder heeft alleen de kleur gezegt tegen mijn schoonvader, en die vertelde dat tegen de verkooper. ik was strontje zenuwachtig want was ook bang dat het niet zou staan, nou ik kan je zeggen..het was een plaatje!!
    die mensen verkopen dagelijks pakken, en weten heus wel wat er bij dat stofje past, daar hoef je echt niets voor aan je schoonmoeder te vertellen, en zoals al gezegt is, misschien kun je een foto mailen naar die winkel met een dringende mededeling dat je schoonmoeder hem niet mag zien ;)

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Toch nog even het hele topic gelezen...

Tja...moeilijk...
    Mijn schoonmoeder heeft alleen maar zoons en vond het geweldig dat ze mee mocht met de trouwjurk uitzoeken.
    (mijn ouders betaalde de jurk ook)

Later zijn mijn schoonmoeder EN moeder samen meegeweest om het pak van mijn man uit te zoeken. En dat hebben ze fantastisch gedaan, want hij zag er prachtig uit!:D

Dus van de ene kant zou ik denken, ach, als zij dat nou leuk vindt en je doet haar er een plezier mee...
    maar ik snap ook wel als je band niet zo goed is, je er eigenlijk niet zo op zit te wachten.

Conclusie is eigenlijk dat ik je niet verder kan helpen, sorry!!!

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ik durfde het idd al bijna niet te vragen waarom je als bruid niet gewoon zelf meegaat om het pak voor de bruidegom te kopen. Dan kun je zelf ook zien of het bij je jurk past of is dat not done? :)

maar ik zie dat ik niet de enige ben die er zo over denkt ;)

20. Wat maakt het eigenlijk uit als de partner het niet ziet? Als je dat niet wil, houd je dan ook het geslacht en de naam geheim, of vinden jullie dat een ander verhaal?

Deel Deze Pagina