Schoonmoeder wil trouwjurk zien

Discussie in 'De lounge' gestart door 2011Mamma, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Mijn s-moeder is niet meegeweest, had wel gemogen maar het kwam gewoon niet uit. Ik heb wel in geuren en kleuren verteld hoe de jurk eruit moet zien!
    En ik ga samen met mijn aanstaande voor zijn pak shoppen, omdat mijn man altijd zenuwachtig wordt van anderen wilde hij liever dat ik zelf mee ging. Prima, kan ik ook een beetje sturen, maar mijn jurk blijft geheim haha!

Als jij het niet wilt laten zien, moet je dat gewoon niet doen, Klaar! Het is jouw jurk, jouw dag en voor een pak heb je alleen de grote lijnen nodig om te weten wat staat ja of nee. Dus een kleurstukje is voldoende.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Oh en hierom ben ik zo blij dat we gewoon stiekem zijn getrouwd. Al die onbeschreven regels van mannen die dan de jurk van de aanstaande niet mogen zien maar er dan wel voor moeten zorgen dat hun pak wel bij de (ongeziene) jurk moet passen.
    Mensen die je volgens je ouders wel uit moet nodigen (mijn moeder vond dat ik haar buren en vrienden ook uit moest nodigen) Familie leden die vragen wanneer je nu gaat trouwen omdat ze zin in een feestje hebben (dan ga je er toch lekker zelf 1 organiseren).

Eerlijk waar ik heb respect voor elke dame die zich door dit mijnenveld waagt om zo de dag van haar leven te krijgen.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Da's toch een heel ander verhaal? Het voor verrassing houden van de bruid heeft ten eerste met traditie te maken. Daarbij is het toch fantastisch om op de dag van je leven als prachtige vrouw te verschijnen voor je partner? Zonder dat hij daar al een deel van te voren al een stukje van heeft gezien. Als je dit niet wilt, ook prima, maar dan is het een gezamelijke keuze lijkt me. Ts en haar man kiezen duidelijk voor de traditionele manier.. 't Is geen queste van moeten of willen, het is een keuze die gemaakt wordt door de 2 personen waar het om draait, waarom zou daar geen respect voor kunnen worden opgebracht?

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Nou, nou, sommige hier zijn ineens wel heel begaan met de schoonmoeder in kwestie.....beetje overdreven! Ts zal ongetwijfeld goede redenen hebben om het anders te willen. Sommige oordelen wel heel graag zeg.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Schoonouders (schoonma, schoonpa en vrouw) weten vrijwel niks van hoe wij onze bruiloft gaan vieren, ze vragen er niet eens naar.
    Geslacht van de baby hebben ze dan wel weer naar gevraagd, maar dat mogen ze idd niet weten. Mijn ouders weten dit wel, maar schoonouders lullen het direct door aan de hele familie. Naam weet niemand (en wij zelf nu ook nog niet ;))

Deel Deze Pagina