zussen irritatie :(

Discussie in 'De lounge' gestart door zaterdag, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    Hallo allemaal ik heb op deze zondag ( eigelijk loopt het al een tijdje) een zussen irritatie dus komt hier even zeuren.:p

Ik heb 2 zussen, ben zelf de middelste. We wonen allemaal bij elkaar in de buurt, onze ouders ook dus dat is natuurlijk gezellig.

Nu is het ontzettend lastig zo niet onmogelijk om met mn jongste zusje af te spreken; ik heb dit al een besproken met mn ouders zus, die heeft dezelfde irritatie.
    We hebben het ook al eens aan jongere zus voorgelegd maar vooralsnog is er niet veel veranderd.

Zij heeft een zoontje en net zwanger van de 2e. Mn ouders zus heeft 2 kids en ik ben ook zwanger van de 2e.
    We werken allemaal parttime en een man die fulltime werkt dus we hebben het uiteraard allemaal druk genoeg.

Maar goed, mn oudere zus en ik maken wel regelmatig tijd vrij om even koffie te doen bij de ander, ergens in een speeltuin af te spreken met de kids etc.
    Hoeft uiteraard niet elke week maar af en toe is wel gezellig natuurlijk, vinden de kids ook.

Maar met ons jongere zusje is dit bijna onmogelijk.
    We werken niet dezelfde dagen doordeweeks dus soms hebben we een middag doordeweeks samen vrij maar meestal kom je dan toch uit in het weekend.
    Jongere zusje heeft eens gezegd; weekenden wil ik niet afspreken want dan is man thuis en willen we samen dingen ondernemen.
    Uiteraard prima maar als je dan achteraf hoort wat ze gedaan hebben, dan is hij meestal gaan sporten of weg met vrienden en heeft hij thuis gezeten met de kleine.
    Uiteraard hun keuze, ik vind het prima alleen snap ik dan niet dat ze niet even belt, goh ik ben nu thuis, we kunnen wel even een bakkie doen oid.
    Want blijkbaar valt het dus wel mee met dat samen dingen doen.

Nu hebben we na eeuwen heen en weer mailen eindelijk een datum waarop we eens met zijn drieën gaan eten ergens. Heel gezellig en leek mij een goed idee, dan spreek je elkaar nog eens.
    Maar dat is pas over een aantal weken.
    Ik probeerde voor die tijd enkel nog een tijd af te spreken om even langs te fietsen, ik had nog kleding voor haar zoon staan en zij nog kleding die haar zoon weer te klein is en van mij is.
    Daarbij belde ze net van de week dat ze dus zwanger is van de 2e en ik had een leuk kado voor haar gekocht, wilde ik ook nog geven.

Gisteren smste ze dat we nog wel even contact zouden hebben over de tijd voor vandaag, krijg ik net een sms dat ze met man naar de prenataal gaat :(
    Prima, moet je doen maar ik irriteer met zo mateloos aan het feit dat ik altijd het idee krijg dat onze afspraak moet wijken voor iets anders.
    In plaats van dat ze man nou lekker thuislaat en vraagt of ik meega....
    het is haar eigen keuze natuurlijk maar goed, het voelt gewoon zo.

Ik ben er op dit moment gewoon een beetje klaar mee. Ik heb het al een keer aangekaart met andere zus, ze doet er niks mee.
    Keer op keer is het hetzelfde en ik ben geneigd om nu gewoon maar even niks van me te laten horen, kijken hoe lang dat gaat duren.

Ik vind het uiteraard niet leuk op deze manier maar goed, mss is het wel de enige manier...

2. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Tja, moeilijk!! Ik denk dat jij een héél ander verwachtingspatroon hebt van jullie contact, dan je zusje dat heeft. Waarschijnlijk heeft zij er veel minder behoefte aan. Tenminste, daar ga ik ff vanuit nav wat je schrijft. Zij geeft voorkeur aan tijd doorbrengen met haar man/gezin. Dat kan natuurlijk, ik denk niet dat ze je bewust negeert, zij voelt dat gewoon niet zo.

Misschien kan je het nog één keer aan haar duidelijk maken en een goed gesprek hierover hebben? Dat jij graag meer contact met haar zou willen dan nu het geval is? Vaak lucht dat al op. Wellicht kunnen jullie dan een middenweg vinden in het contact naar elkaar toe.
    En als ze dat echt niet wil, tja, dan zal zij daar haar redenen voor hebben en zul je dit, hoe moeilijk ook, toch moeten accepteren.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou me hier niet zo druk om maken. Als zijn niet wil, prima toch! Het is haar gemis! Helemaal als jij het al een hebt aangekaart. Misschien heeft zij er niet zo'n behoefte aan.

Mijn broertje woont ver weg, en die zie ik dus ook niet vaak, wat ik jammer vind, maar het is niet anders!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik begrijp en moeten en zullen afspreken niet? Als alles verder goed zit tussen jullie, waarom kun je haar keuzes dan niet gewoon respecteren? Jij hebt duidelijk een ander verwachtingspatroon dan dat zij heeft en daar maak jij een probleem van, zij volgens mij niet? En nu ben je beledigd, waarom??

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mee eens. Koester het contact met je zusje en accepteer gewoon dat zij er niet zoveel behoefte aan heeft zo vaak af te spreken. Daardoor houd je toch niet minder van haar? Zij heeft blijkbaar andere prioriteiten en dat moet gewoon kunnen.

Laat haar en jullie contact in hun waarde en dan is er ook geen reden voor irritaties.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dit:)

7. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Geniet ervan dat je met je oudste zus wel het 'vriendinnen' contact hebt. Je jongste zus zit blijkbaar anders in elkaar als jullie en heeft weinig behoefte aan vaak contact

8. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    #8 Annika1980, 1 apr 2012
    Laatst bewerkt: 1 apr 2012
    Waarom móet de band met familie altijd goed zijn?
    Net als de plaatjes in de tijdschriften, altijd gezelligheid?
    Samen thee drinken, geheimen delen, plezier maken?
    Wel of niet geforceerd....

Ik ben het duidelijk met de andere dames eens.
    Ieder heeft zijn/ haar eigen leven en respecteer dat gewoon.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou het bespreken met je zus.
    En aangeven dat je het jammer vind en het contact mist.

Maar als zij dat niet zo ervaart dan heb je toch pech, zul je het moeten accepteren.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou me er niet zo druk over maken. Ze is je zus, maar daarom heeft ze nog geen verplichting om regelmatig met je af te spreken. Zo te lezen heeft zij er gewoon minder behoefte aan dan jij. Als je het hebt aangekaart en er verandert niks, dan zit er weinig anders op dan je erbij neer te leggen.

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    misschien irriteertje zus zich wel aan het dwangmatige erachter...? en is dit haar verzet?

ik zou gewoon afwachten en het initiatief bij haar laten en als je dan wel eens een keer samen wat doe eens duidelijk zeggen hoe fijn je dat vind! Maar zonder verwachtingen.....

( onuitgesproken) verwachtingen kunnen soms ook averechts werken!

12. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Even een gekke gedachte, maar misschien mag je zus niet afspreken van haar man. Of heeft ze wel een lieve man?

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, jij hebt verwachtingen, maar daarom is je zus nog niet verplicht om daaraan te voldoen toch? Loslaten, zou ik zeggen, en het initiatief eens van haar kant af laten komen. Dat zal ws langer duren dan dat jij graag wilt, maar goed... zij hoeft heus niet voortdurend maar aan jouw verwachtingen te voldoen.
    Zou je zelf toch ook niet leuk vinden, als een ander voortdurend gaat lopen bepalen hoe contact zou moeten zijn?

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik zou me dr ook niet zo druk om maken zeg. Kennelijk heeft je zusje niet die behoefte, tja dat kun je toch niet afdwingen? Word het niet leuker op.
    Ik heb ook een betere band met mijn zusje dan met mijn broer, altijd al gehad.

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Misschien beklem je haar ook door haar te 'claimen' dat je graag met haar afspreekt. Als mijn familie dat doet als we in NL zijn dan doe ik maar een ding en dat is met tegenzin naar ze toe gaan. Als je haar wat vrijer in dingen laat en wel contact blijft houden via telefoon en dergelijke. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat jou zus precies de zelfde gedachten heeft bij gezellig en regelmatig afspreken.

16. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik ben het niet met de andere reacties eens, ze zou best wel wat meer tijd kunnen vrij maken voor haar zussen. Familie banden dienen ook onderhouden te worden toch. Blijkbaar vinden haar zussen het fijn om haar af en toe te zien, wat is het dan voor moeite om af en toe af te spreken.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat de ene persoon dat vindt, kun je een ander toch niet opleggen?
    En dan wordt het toch ook niet gezellig meer op den duur, als een ander zich verplicht gaat voelen, om ergens maar steeds op te moeten duiken?

18. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Sorry ook ik ben het daar niet mee eens. Zoals ik begreep is haar zusje ook mama geworden en dus misschien helemaal aan het wennen en regelen van een nieuw leven.

Verplichtingen wat betreft familie en vrienden ... moet je bij mij niet aankomen!! Vind dat zo'n onzin ... het is mijn leven en ik moet later als ik dood ga terug kijken op een leuk leven. En niet geleefd zijn door andere ...

Deel Deze Pagina