Het gaat er denk ik ook om dat haar s-moeder de foto's als het ware 'jat' van de fb van ts en ze dus zelf ook gebruikt op haar fb. Als ze nu even vraagt: wat vind ik die foto's leuk van mijn kleinkind, mag ik de foto's van je overnemen en op mijn fb zetten? Dan zou ik er ook heel anders tegenover staan. Gewoon even toestemming vragen is toch niet zo moeilijk? Ik zou het denk ik ook niet zo leuk vinden.
Ah dat is een goeie ja! Ik weet niet eens of haar profiel openbaar of prive is. Zal het straks eens vragen of ze het voor me wil veranderen omdat ik liever niet heb dat iedereen ze ziet. De kleine is er al bijna 4 maanden De band is wel al beter dan vroeger gelukkig..
Toch zou ik het ook wel een beetje iritant vinden. Ze had ook ff kunnen bellen van goh wat een leuke foto's heb je op je fb staan,vind je het goed als ik ze er bij mij ook opzet? Dan komt het al heel anders over.
Met 1 klikje op het woord delen, staan iemands geplaatste foto's of link al op je eigen facebook. Dus zoiets is snel gebeurd. Ik zet zelf foto's waarvan ik niet wil dat anderen ze via via zouden kunnen zien niet op facebook. Ik zie persoonlijk het probleem er niet van, ze is trots denk ik. Maar het zal inderdaad misschien liggen aan de band die je met ze hebt die misschien niet zo best is. Fijn dat je vriend er wat van gaat zeggen, dat is denk ik ook het beste als je het inderdaad wel vervelend vind. Dan weet ze dat voortaan.
Nou ik vind dat ook irritant hoor... oa om die reden heb ik mijn sm ook niet op fb... nog makkelijker En wij hebben wel een goede band hoor maar als ik op fb dingen schrijf, dan wil ik daar geen commentaar van mijn sm op. Hoe lief ze ook is . Dat mogen jullie misschien apart vinden maar ik vind niet dat mijn sm alles hoeft mee te maken wat wij meemaken, ik wil ook foto's kunnen geven die zij dan niet al heeft bijv. (niet dat ik mijn hele leven op fb zet hoor ) maar als ik schrijf dat mijn man zo attent is door weer eens de wc papier niet aan te vullen en ik dus met een leeg rolletje zit, dat hoeft ze wat mij betreft niet te weten. En ik had toen mijn dochter 1 werd erop gezet: en dan krijgt je dochter een set longdrinkglazen van haar opa voor haar verjaardag... (gescheiden) en dan gaat zij erbij zetten dat het belachelijk is dat ik dat erop zet enz. Tsja, daar heb ik geen zin in, dus dan haar maar niet op fb.
Onder andere om deze reden kan mijn zus niet meer op mijn facebook pagina kijken. Ze pikt alle foto's van mijn jongen eraf en zet ze op haar eigen profiel. Waar zo ongeveer de hele stad op kan. Wanneer mensen het aan mij vragen mogen ze best een canvas van mijn zoon aan de muur hangen. Maar foto's op internet plaatsen vind ik niet goed. Daar ben ik zelf héél selectief mee.
Ik snap het wel, ben zelf ook niet zo weg van zulke dingen. En er net zo moeilijk in. Ik zet dus alleen dingen online, die "iedereen" mag hebben.. En anders hou ik het voor mezelf.
Ik heb bewust beide schoonouders niet op facebook. Krijg van mn schoonvader wel steeds zo'n verzoek, maar ik ga er niet op in. Overigens ben ik me er wel van bewust dat hij dan via mijn man of anderen nog steeds dingen zou kunnen zien, dus ik klik altijd alleen vrienden aan als ik er toch iets op zet (of ik zet het er niet op als ik niet wil dat zij het kunnen zien of lezen want ze kunnen het ook best bij een ander op het scherm zien)
En wat dacht je van al die viespeuken die kicken op foto's van kleine kindertjes.... Eenmaal op het internet heb je er geen controle meer over. Vind dat je je ontzettend aanstelt.
Ik snap ook niet waar je je druk om maakt. Omdat jij niet zo een goede band hebt met je schoonouders hoef nog niet te betekenen dat je zoontje dat ook heeft.. Ze is trots op haar kleinzoon en houd heel erg veel van hem neem ik aan? Waarom zou ze dan geen foto's mogen hebben of eentje op canvas willen? Persoonlijk heb ik ook geen goede band met mijn schoonouders maar ze houden zoveel van mijn dochter en zijn ontzettend goed voor haar en dat is goud waard!
Maar waarom zet je dan foto's op je FB .. Iedere gek weet tegenwoordig wel een manier om op je FB te komen en via via aan foto's, ik ben van mening dat als je niet wilt dat andere er aan komen dan moet je ze ook niet op je Social Media zetten.
Het ligt er aan.. Als zij een open profiel heeft (dus ook niet vrienden of vrienden van vrienden kunnen de foto's zien) dan zou ik er niet blij mee zijn maar als ze een gesloten profiel heeft en de foto's alleen te zien zijn voor vrienden dan heb ik er geen problemen mee. Mijn broertje had foto's (die hij gemaakt had) van mijn dochter op zijn hyves gezet, hij had een open profiel en iedereen kon zijn foto's zien, dus ik was boos dat hij mijn dochter zo op internet had gezet. Had hij ze afgeschermd zodat ze alleen voor zijn vrienden te zien zouden zijn zou ik het alleen maar heel lief gevonden hebben dat hij zo met zijn nichtje wil pronken.
Hier ben ik het mee eens....als nou je beste vriendin delen had gedrukt had je dan net zo boos geweest?
Hier zien toch ook allemaal vreemden foto's van je zoontje in je profiel en avatar? Ik zou het ook niet fijn vinden, maar zou me kinderen dan ook niet op een forum zetten.
Een voorbeeldje, de privacy op vooral FB is tegenwoordig erg slecht, kijk maar naar deze tekst: Onze privacy ligt op straat.... Vanwege FB privacy-instellingen wil ik jullie vragen het volgende te doen: Ga met je muis over mijn naam hierboven en wacht tot er een box verschijnt. Ga naar 'Geabonneerd' en haal het vinkje bij 'reacties en vind-ik-leuks' weg. Op die manier worden mijn reacties op posts van vrienden niet bij onbekenden 'public' gemaakt. Als jij dit bericht ook verstuurt, doe ik het zelfde voor jou. Dankjewel.. Als mensen in jou lijst dit dus niet doen en jij reageert op een foto van een vriend in jou lijst maar die staat niet in de lijst van je andere vrienden dan kan iedereen dus zien wat jij reageert op die foto...
Zolang jij ze op facebook zet kunnen mensen ermee doen wat ze willen, of je het er nou me mee eens bent of niet. Dus dat is een keuze die je maakt.
Dat zou me nou echt niet boeien net zoals ik trots ben op me kind is mijn schoonmoeder dat ook!mijn schoonmoeder plukt ook de leuke fotos eraf vind ik alleen maar leuk