3 of 4 keer naar je werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb al eens eerder geschreven over werkdagen enzo en ben alles weer even aan het narekenen met kinderopvangtoeslag. Ik kom er toch niet helemaal uit.

Ik heb het nu namelijk zo geregeld dat de oudste 1x per week naar de bso gaat en de jongste 1.5 dag naar de creche. Mijn moeder past de andere dag op. Ik moet dan zelf 3 keer naar mijn werk ( 2 hele + 1 halve dag).

Maar de goedkoopste optie is de volgende:

De jongste gaat 3 keer een ochtend naar het kdv en de oudste hoeft niet naar de bso. Met deze optie moet ik wel 4 keer naar mijn werk (1 hele dag + 3 keer een ochtend). De hele dag past mijn moeder dan op.

Wat vinden jullie?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Krijg je reiskostenvergoeding? Zoja, dan zou je ook voor die vierde dag reiskostenvergoeding moeten krijgen.
    Ik zou ook de reistijd mee laten wegen.

Wanneer ik bijv naar mijn eigen reistijd kijk... ik heb 35-40 minuten enkele reis... voor mij zou het dan niet aantrekkelijk zijn om meer halve dagen te gaan werken.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kan dat op jouw kdv halve dagen? Bij veel kdven kan dat namelijk niet...
    Ik zou het wel lekker vinden allemaal ochtenden, als het kon met mijn werk. Heb je lekker elke middag tijd voor je kids...

4. tulip

tulip Niet meer actief

gaat het om de goedkoopste optie, of wat wij zouden doen?? Dat haal ik er niet helemaal uit, maar ik zou voor 2 hele en 1 halve dag gaan. Dan heb je meer hele dagen vrij zeg maar. Dat zou voor mij belangrijker zijn. Middagen zijn zo om, dan heb je meer aan een hele dag.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb geen reiskosten, ik heb een reistijd van 5 minuten fietsen, dus daar hoef ik niet naar te kijken.

Het nadeel van 4 keer naar mijn werk gaan is wel dat ik de jongste dan om 12.30 uur op moeten halen uit de creche en om 14.00 uur de oudste. En dit dan 2 keer in de week.

En mijn werkdagen worden bij deze optie ook minder gunstig, want dan moet ik de vrijdag ook werken. Donderdag dan vrij.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Financieel scheelt het maar 25 euro per maand, dus daar hoeven we niet naar te kijken. Het gaat erom wat prettiger werken is en leuk voor de kids.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb ook korte dagen gewerkt toen Jelle net geboren was en ik vond het echt niet fijn, steeds voor een paar uurtjes op en neer. Ik had minstens een half uur reistijd, vaak langer omdat ik met het pontje over moest. In het weekend vaarde (voer?) het pontje niet zo vroeg en was ik zo een uur enkele reis onderweg omdat ik om moest rijden. Als je dan voor 3 uurtjes werk 2 uur in de auto moet zitten, is de lol er snel af... ;) Koste me bij wijze van spreken meer diesel dan ik verdiende... :D Hierdoor moest ik dus ook meer dagen werken om aan mijn uren te komen. Dat betekende dus dat ik vaak 5 dagen aan het werk was. Nu werk ik net zo veel uren, en hoef ik maar 2x in de week.

Kortom, ik zou voor optie 1 gaan, als het tenminste kunt en wilt betalen.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ooo dan absoluut de eerste optie, wat ik dus eerder zei.

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja bij de eerste optie heb ik op woensdag 12.00 uur al weekend en bij de tweede optie is het werk over de hele week verspreid. Alleen de donderdag dan vrij.

Voordeel is dan alleen dat de oudste niet naar de bso hoeft.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer het maar 25 euro scheelt dan zou ik idd voor "minder dagen" kiezen!

11. tulip

tulip Niet meer actief

ah ja, die overweging snap ik wel idd. Voor je oudste is dat wel de beste optie, want die is op jouw vrije dagen ook de hele dag op school. De jongste profiteert wel bij de 1e optie, want zij is dan ook echt lekker thuis bij jou. Hmm, lastig.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het lastige is alleen dat bij optie 2 de jongste geen middagdutje kan doen, want ik moet hem dan om half 1 ophalen en de oudste komt om 14.00 uur uit school. Dit is dan op de maandag en vrijdag zo.

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Tot een jaar geleden werkte ik 20 uur verspreid over 4 dagen, was alleen de donderdag vrij. Door verandering in het werk was het handiger om begin Vd week te werken. Heb nu weekend om 12 uur op woensdag, haal dan de kids op. Vind het ideaal en veel fijner!
    Ja op donderdag moet ik wel heen en weer om Sophie van school te halen te brengen. Als ik sophie dan om 1 weer breng, ligt Thijs op bed lekker te slapen. Ik ben dan 10 minuutjes van huis.

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hihi dat is hoe mijn andere optie eruit. Woe om 12 uur weekend. Alleen moet de oudste dan wel 1 keer naar de bso.

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Sophie gaat hier 2x naar de bos,maar ik vind het ideaal.

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn dochter zou dan alleen op dinsdag naar de bso moeten.

En bij die andere optie helemaal niet. Maar dan moet ik op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag werken.

17. tulip

tulip Niet meer actief

wat je ook schreef over het middagdutje zou ik toch voor deze optie gaan. Waarschijnlijk vind ze het hartstikke leuk op de bso, mocht het onverhoopt toch anders uitpakken kun je voor die ene middag weer over een andere oplossing nadenken, evt. oma of met een vriendinnetje mee ofzo.

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Ja ik weet niet hoelang hij nog slaapt tussen de middag, maar vind het sneu om het ineens niet meer te doen, hij heeft het nu nog wel nodig. En dan moet ik ook 2 keer op pad binnen 1.5 uur om ze op te halen...

Ze zijn nu 2 hele dagen creche gewend, dus misschien vindt ze 1 keer naar de bso wel heel leuk.

19. tulip

tulip Niet meer actief

ik weet zeker dat ze het super vind. De bso is echt ontspanning voor ze hoor, ze moeten niks en kunnen leuke dingen met vriendjes doen.

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou voor 2,5dg werken gaan! Je hebt dan meer tijd vrij. Stel dat je nu een doktersafspraak moet plannen oid, dan moet dat altijd op je vrije donderdag. ik ging van 3,5dg naar 3dg (wel zelfde hoeveelheid werk) en dat was echt zo ontzettend veel prettiger. Gewoon minder gedoe op je vrije dag(en) ipv dat alles op je enige vrije dag moest.

Deel Deze Pagina