Ons manneke heeft het zo moeilijk op het moment, weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Sinds een paar dagen heeft hij het erg moeilijk met in slaap komen, en dat was met name s'avonds. Dan ga ik meestal even met hem op bed liggen en dan krijgt hij bv en dan slaapt hij zo. Maar sinds gisteren kan hij helemaal niet meer in slaap vallen in zijn eigen bedje, telkens als we hem er in leggen. Is het binnen 5 min huilen. (en niet dreinen) dus er uit en na 5 min er weer in na 3x geven we het op en mag hij even in de box. Gisteren lag hij bij mij op bed en was hij bijna in slaap en ik wilde weggaan, wordt hij weer wakker en is vrij snel daarna ook erg druk. En dat heeft hij ook nu iedere x hij wordt zo druk als hij moe is. Vandaag voor de avond3 x met hem op bed gelegen om hem te doen laten slapen en dan slaapt hij een 30 tot 45 min. Hij is ook echt moe wrijft regelmatig in zijn oogjes en heel af en toe huilt hij ook een beetje maar slapen ho maar. Ik kan toch niet telkens met Dilano op bed gaan liggen? Want daar gaat hij dan toch ook aan wennen? Ik weet het even niet, vind het zo rot. groetjes snoet
Ik denk dat hij al gewend is om in slaap te vallen met mama in de buurt. Hoe gaat het als zijn vader hem in bed legt ? Verder zou ik hem niet uit bed halen als hij huilt. Wel even troosten, dus aai over zijn bol. Eventueel speen of knuffel aangeven,muziekdoosje uit en de kamer weer uit gaan. Mijn zoontje heeft rond de 6 maanden ook zo'n periode gehad. Ik heb hem op een gegeven moment gewoon laten huilen. Viel dan in eerste instantie van vermoeidheid in slaap, en later kreeg hij door dat ik niet meer kwam als hij lag te huilen dus ging gewoon slapen.Maar goed dat moet je als moeder zijnde kunnen. Ik had daar gelukkig niet zoveel moeite mee. ( tenzij hij echt over de zeik ging )
Hoi Snoet, Hier ook echt zo'n periode gehad.. Gaat hij alleen huilen als je wegloopt of als je hem al zijn bedje legt? Wij hebben ten eerste een nachtlampje gekocht die staat de hele nacht aan.. Nu is hij niet meer bang. En ten 2e moet je een vast ritueel aanhouden bij het naar bed brengen savonds. En loopt pratend weg.. Zeg gewoon wat je gaat doen. Desnoods leg je vast wat kleren klaar voor de volgende morgen ofzo. Dan weet hij dat je nog in de buurt bent. Hier ook een tijd gehad dat hij bij ons in bed in slaap viel hoor. Vanavond bijv ook weer. Hij heeft zo'n last van zijn tandjes.. En was helemaal ovestuur toen ben ik ook even naast m gaan leggen en slaapt hij heel snel.. Ze wennen er wel aan, maar ja komt vast wel een tijd dat dat ook weer over is.. Maak ik me niet zo druk om. Ik vind het erger als er visite bij ons is en hij wil niet meer slapen zodat ik er dan naast moet gaan leggen... Succes ermee
Kaatje:: Als mijn man hem in bed legt doet hij precies hetzelfde, hij kan niet met hem op bed gaan liggen want dan heeft Dilano het onwijs naar zijn zin en wordt er alleen maar drukker van. Het is een beetje wisselend de ene keer laten we hem liggen en de andere x halen we hem eruit. Als hij huilt is het wel echt! Dikke tranen rollen er over zijn wangetjes. En dat willen wij niet hem maar laten huilen en dat Dilano van vermoeidheid in slaap valt. Jannn:: Meestal bij het in bed leggen en weglopen huilt hij niet, pas er na als we weer binnen zijn, hij speelt eerst met zijn girafje en vlak daarna begint hij te huilen. (hij kan zijn girafje dan nog wel pakken) nachtlampje hebben we. Dilano kan ons goed hoor hij ligt naast de woonkamer, en mijn man loopt wel altijd pratend weg, ik niet! Als er visite is dan wil hij niet slapen maar dan zie je wel dat hij moe is, en dan ga ik gerust met hem op bed liggen. Dat begrijpen ze wel!. Gisteravond uit eindelijk in slaap gekregen rond 21.uur en ligt nu al weer een 1/2 uur in zijn bedje te babbelen. Groetjes snoet