bloedverlies tijdens zwangerschap!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door namoli, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Zondag namiddag (11 weken en 5 dagen zwanger) was ik een beetje aan het opruimen toen ik ineens iets waterachtig voelde in mijn onderbroek. Ik vlug naar de wc waar ik helderrood bloedverlies zag. Ik was totaal in paniek. Vlug mijn man gebeld en terwijl ik aan het bellen was kwam er plots iets heel slijmerig uit mijn vagina. iets dat op een lever leek, het was heel dik en bloederig en groot. Ik huilde en was helemaal in paniek, ik dacht dat ik mijn klein babytje kwijt was. Ik zei tegen mijn man je moet nu komen ik moet nu naar het ziekenhuis. 10 minuten later op naar de spoedeisende hulp. Daar direct bloed afgenomen en naar de Gynaecoloog van wacht gebracht terwijl ik daar op het bed lag te wachten voelde ik allemaal water eruit stromen gevolgd met hevige krampen in mijn rug en buik. Toen ik even keek, was het veel bloedverlies. Alles hing vol, het bed, de lakens, mijn kleren,... De verpleegster keek heel ongerust en haalde vlug de Gynaecoloog. De gynaecoloog kwam er toen meteen aangesneld. Vlug nam ze een echo en vol spanning waren we naar het scherm aan het kijken wat er aan het gebeuren was. De gynaecoloog vond het kindje al snel en het was vrolijk aan het bewegen en het hartje klopte heel normaal. Blijkbaar had ik een bloeding tussen de vliezen en baarmoederrand. Aan de vruchtzak en baby was er niets en ook de placenta was helemaal intact. De gynaecoloog vertelde dat de "lever" die ik thuis verloren had, gestold bloed was. Ik was al veel geruster maar toch nog niet helemaal. De gynaecoloog zei dat ik beter maar in het ziekenhuis kon blijven voor verder opvolging en complete platte rust. Ik mocht zelfs niet naar de wc. We moesten afwachten wat er ging gebeuren. We moesten wachten dat het bloedverlies minder werd en het rood, helder bloed veranderde naar bruin bloed. 1 dag later veranderde het helderrode bloed als snel naar bruin bloed. Ik heel blij en nog een dag later terug een echo... Het babytje zit nog altijd heel gelukkig te bewegen, hartje klopt normaal en van de bloeding bijna niets meer te zien. Ik helemaal opgelucht en mocht ook gelukkig weer naar huis. Ik heb wel nog steeds wat bruin bloedverlies, maar gynaecoloog zei dat het de komende dagen wel zal stoppen. Wel moet ik het nog heel rustig aan doen thuis gedurende nog 2 weken. Toch zit ik in mijn hoofd nog te denken: hoe gaat het verder met de zwangerschap verlopen, gaat het kindje gezond zijn, ... zijn hier soms nog moeders die ook bloedverlies hebben gehad??? en hoe is het bij jullie verder verlopen??

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja in het begin zo rond 6 weken en daarna rond 11 weken ook bloedverlies gehad maar niet zo heftig als jou.. Ben nog steeds zwanger!

Bij eerste gehad rond 29 weken geloof ik, toen angst voor vroeggeboorte, maar een gezond kindje gekregen bij 39,1 dagen..

Ligt je placenta misschien voor? Daar zou het van kunnen komen eventueel..

3. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    nee, placenta ligt op zijn plaats. Ze kunnen niet echt een oorzaak voor het bloedverlies geven. Ze zeggen ja.. soms gebeurt het nou eenmaal

4. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Ik heb heel me zwangerschap (18 weken) bloedverlies.. Nu met 14 weken ook een hele erge bloeding gehad lag gewoon in een plas bloed schrok me rot maar ze weten ook niet waar het vandaan komt... Kindje alles goed elke keer.. Dus het kan alleen nu
    Zijn maar het kan ook je hele zwangerschap zijn lekker rustig aan doen hoor en zo min mogelijk tillen en bukken hoor! Sterkte meis

5. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

4 mrt 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo ik Heb dit ook vanaf 11 weken zwangerschap nu 17 weken.
    Ook met heel veel bloedverlies maar ze hebben geen idee waar het vandaan komt.
    Op de echos is ook bloed en stolsels in de baarmoeder gezien.
    Met het kindje gaat verder gewoon alles goed.
    Mag nu alleen niet meer tillen en stofzuigen dat soort dingen.
    Dus doe rustig aan
    Heel veel succes meiden en verder een fijne zwangerschap.

Deel Deze Pagina