Schoonmoeder...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tamara2703, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

14 dec 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames, ik kan het nog wat "leuker" maken.
    Ze is op het briljante! idee gekomen dat ze de weken na de bevalling wel de hele week hier kan slapen.

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ehmmm.... ik geloof dat ik heel hard zou gaan lachen en vragen of ze alsjeblieft voortaan niet zo grappig meer wil doen want ander pies ik in mijn broek.

Nee, ik begrijp dat dit wel serieus een probleem is voor je/jullie en dat de situatie alles behalve grappig is.
    Ik zou echt duidelijk (en dat kan ook op een vriendelijke manier) je/jullie wensen en grenzen aangeven. Ik heb het idee dat het voor haar toch niet helemaal duidelijk is (ookal heb je dit geloof ik wel al eens gezegd) wat jullie wensen zijn en dat ze op deze manier jullie niet helpt.

Ik zou het er spaansbenauwd van krijgen. Opa's en oma's zijn hier echt van harte welkom hoor om de kleine te bewonderen en te knuffelen want ik geloof echt wel dat oma/opa worden enorm bijzonder is maar onze wensen en de ruimte om te wennen als gezin (het is voor ons de eerste) worden wel gerespecteerd.

3. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Je man, je schoonmoeder en jij zijn toch allemaal volwassen mensen? Dan is dit toch bespreekbaar en kan jij toch je grenzen aangeven?

Met het type mens dat je schoonmoeder is moet je gewoon heel duidelijk zijn in je grenzen. Als je namelijk haar der gang laat gaan gaat ze steeds verder. En waarom zou ze ook niet. In haar denkbeeld is ze ontzettend aardig en behulpzaam (wat ze ook wel is, maar daar heb je niet altijd behoefte aan). Ze kan ook niet ruiken dat jij dit niet prettig vind.

Dus gewoon even langs gaan en met z'n alle aan tafel gaan. Zeg wat je dwars zit en dat je heus snapt dat ze het lief bedoeld en het is ook hartstikke lief, maar dat jullie daar geen behoefte aan hebben. Geef aan wat jij wil, als je dat niet doet dan kan ze zich daar niet op voorbereiden en is ze zo meteen echt teleurgesteld en zal de confrontatie nog harder zijn.

4. en wat heb je gezegd?

5. Marcella88

8 nov 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat meen je niet?? Wat zegt je man hiervan?? Ik zou het egt niet willen hebben.. Ik zou het haar wel duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent. Je kan het ook aan je kraamhulp doorgeven die stuurt ze dan zo weg! Ik wens je veel succes!!

6. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

14 dec 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man interesseerd het allemaal niet.
    Hij zegt als jij hulp nodig hebt is het fijn dat ze wil helpen.
    Wil je het niet.. nou dan komt ze niet.

Maar hij vind dat ik het moet zeggen omdat het om mij gaat zeg maar.

Opzich kan ik me prima verwoorden maar ze is indonesisch en praat niet heeel goed nederlands.. vaak dringen dingen dan ook niet tot haar door.
    Of ze wil het niet door laten dringen.
    Ze komt straks hier, dan zeg ik haar dat ik na de bevalling behoefte heb aan tijd met mijn eigen gezin.
    Ze mag best langskomen een keer of 3 max per week (de eerste 2 weken ofzo)
    daarna graag wat minder..
    (omdat ze dan ook gelijk de hele dag blijft zeg maar..)

7. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

14 dec 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat klopt helemaal! het punt is alleen dat ze heeel gevoelig is.
    En als ze iets al "accepteert zonder boos/gekwetst te worden dan doet ze een week later vaak alsof er nooit iets over gezegd is..
    Heel frustrerend

8. Marcella88

8 nov 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel lastig ja,, ben benieuwd wat ze zegt dan!! Ik zou idd ook niet de hele dag m'n schoonmoeder of m'n moeder over de vloer willen hebben,, even is leuk maar de hele dag?? Nee bedankt,, succes!!

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Aaaahhhhhh.... schoonmoeders! Je zou er wat van krijgen!
    Meid als ik jou was zou ik toch je vent een schop onder z'n kont geven, het is zijn moeder hoor, laat hem er maar een keer wat van zeggen!

Is er geen mogelijkheid dat een vriendin oppast ofzo?
    En anders idd de kraamhulp of man laten zeggen: we gaan nu even slapen, we zien u morgen/overmorgen.

Denk dat het beste is om samen om tafel te gaan zitten op een rustig moment en alles uitleggen, ze is zeer zeker welkom, maar liever niet hele dagen. Want als ze het al heeft over hele dagen logeren... ai, nee.

10. kimm2108

kimm2108 Lid

24 mei 2012
    82
    0
    0
    Ook al is hier al een paar dagen niet op gereageerd.. ik wil er toch even wat over zeggen.. voor al die vrouwen/meiden die hier vinden dat het respectloos is... Niet iedereen heeft een fijne schoonmoeder.. en ik weet als geen ander.. je kan heel duidelijk je grenzen aangeven..naar mijn schoonmoeder heeft daar ook gewoon letterlijk schijt naan. En wat betreft oppassen/gebruikt voelen.. daar kiest ze zelf voor.. ik denk dat je het ook van een andere kant moet bekijken iedere keer dat schoonmama langs komt komt ze voor de kleinkind en niet omdat ze zo n goeie band met schoondochter schijnt te hebben.. lijkt mij ook een vorm van gebruiken.

11. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

14 dec 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het nogmaals tegen mijn schoonmoeder gezet, we hebben nu afgesproken dat ze na de geboorte elke vrijdag langs mag komen, maar niet al om 7 uur 's ochtends.. en ook niet blijven slapen.
    Ze heeft het keurig allemaal in haar agenda gezet zodat ze eraan denkt.
    (dat heeft ze uit zichzelf gedaan hoor. (A) )
    Ze zei dat ze na de bevalling na 10 min gaat.
    Dat vind ik ook prima.
    Hopelijk houd ze zich hier allemaal aan.
    Dan is dat opgelost.

12. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Tot de bevalling is het in elk geval fijn dat deze regels er zijn. Hopelijk houdt ze zich eraan. En nu lekker genieten van je zwangerschap.

Deel Deze Pagina