Nou sorry maar als ze het niet zo bedoelen moet xe dr mond ook gewoon houden! Sorry meid ik weet wat je bedoelt, mijn schoonouders zijn ook zo namelijk en ben er klaar mee! Altijd sarcastische opmerkingen en maar zeggen dat ze zich nergens mee bemoeien Maar altijd hun mening vertellen en gewoon zeggen wat er op hun hart ligt pfff dat kan voor mensen heel erg verkeerd overkomen. Het zijn je schoonouders maar ik zou duidelijk maken aan je vriend en schoonouders dat je dit zo ervaart en over dit soort gevoelige onderwerpen gewoon geen oordelen wilt. Misschien hebben ze gewoon niet door dat dit niet door de beugel kan en houden ze er dan hopelijk mee op. Sterkte
oh meisje! Ik heb zo ook schoonouders Ze hebben mij en mijn vriend zelfs op straat gesmeten toen ik 3maand ver was (we woonde tijdelijk bij hun in tot ons stekje af was). Ik heb geen opvoeding gehad en ben een feeks.. ik mocht heel haar kot poetsen (en ik deed dit zonder mokken maar niet op de dagen at zij dit wenste, ik was in het begin zoooo misselijk dat ik dit deed als ik een goeie dag had in de week :s) ik ben er al 5 maanden niet meer geweest! nu is ze een doopkleed aan het maken (van haar trouwkleed) voor onze dochter. Ik laat het kind nog liever niet dopen dan ze in zo een voze nest te steken!
Schoonmoeders kunnen soms irritant uit de hoek komen. De mijne is een schat van een mens maar af toe en die opmerkingen en bemoeienissen, die halen toch het bloed onder mijn nagels vandaan. Op bepaalde dingen heb ik zoiets van laat maar gaan en soms ga ik erg op mijn strepen staan, met een goede uitbarsting daaraantoe. Persoonlijk zou ik de opmerkingen niet te zwaar opvatten en gewoon een goed woordje met haar praten dat jij vindt dat ze niet zo tegen jouw kan praten. Misschien is het dan ook meteen duidelijk voor haar en kan ze meer rekening houden met jouw gevoelens. Zo niet, dan eens een goede opmerking terug maken, kijken of ze dat zo leuk vindt .
Hmm. Lastig. Maar ik denk dat het voor jou en voor iedereen belangrijk is dat je niet al te lang je emmer laat vollopen. Ik zou proberen direct of zsm en zo rustig mogelijk te reageren op zo'n opmerking en te zeggen dat ze je kwetst. Bedenk je dat jij het dan in ieder geval kwijt bent. Das mijn ervaring met dit soort dingen (niet met schoonmoeder hoor).
Volgende keer gewoon de deur wijzen , zeggen dat je nu geen intresse hebt in zo'n gezeik Die had van mij echt geen seconde blijven zitten hoor!
Sorry maar, een beetje tactloos is ze wel zeg. Je moet echt de volgende keer een pakkende opmerking terugmaken. Maar goed, ik kan dat ook niet
Omg IDD!!! What the fuck?! Hoe respectloos?! Wat zijn mensen toch zo idioot!! Ts: Nee hoor meid, je stekt je echt niet aan, laat je niet gek maken en laat die vent van je meer voor je opkomen.
Hier gaat het regelmatig zo! Van die opmerking die mij onwijs kwetsen, maar ze zichzelf van geen kwaad bewust is. Vooral de eerste maanden na L. zijn geboorte. Uiteindelijk liep de emmer over en ontstond en er soort van ruzie. Huilend heeft ze dr excuses aan geboden en sindsdien is het vele malen beter. Maar helemaal over zal het natuurlijk nooit gaan, aangezien het toch het aard van het beestje is. En nee ik ben ook niet het type wat haar mond open trekt en liever de goede vrede bewaard het is tenslotte toch mijn vriends moeder.. Maar het gaat me steeds iets beter af!
Ik heb zo'n moeder. Zucht. Woensdag was ze hier, ze zegt niks tegen mijn vriend want die vindt ze niet leuk Ze loopt naar de box van de kleine en het eerste wat ze zegt is: die ziet geel, moet naar de dokter enzo. Oh wat kon ik ontploffen. Het was maar een rommel in huis. (Was de was net aan het opvouwen ) en bij haar is het ALTIJD een rommel zover als je kan kijken. Maarja ZIJ gaat werken, ik heb tijd zat. Mijn vriend moest de ramen maar eens zemen. (Was net gedaan maarja de kat zit daar altijd met de poten tegen.) Na een halfuur heb ik haar de deur gewezen. Wordt er zoooooo gek van. Nu is ze boos, prima dan. Ze zal het wel leren zo.
Ik had echt ontploft als ik in jou schoenen stond!! Wat een misselijke opmerkingen maakt die schoonmoeder van jou zeg! Hoe durft ze zo te doen!!!!! Echt meid,zeg er wat van hoor want dat mens denkt blijkbaar dat ze gewoon maar zeggen wat ze wilt en jou maar lekker kan kwetsen. Beter dat je het de eerst volgende keer zegt dan dat binnenkort de bom ontploft bij je.
Jeetje hihihi wat een schoonouders hebben we hè!? Hihihi Ook af en toe zooooo irriterend hierzo en precies zoals je beschreef loen. Maar ik heb hier een ruzie mee gemaakt tussen me zwager en zijn ouders. Wat ik heb geleerd hiervan....is dat ruzie ookecht niets is...kleinkinderen de dupe....en halve familie gaat kanten kiezen! Vreselijk...inmiddels toch weer goed gekomen...maar zoals vroeger nooit meer natuurlijk, daar is teveel voor gezegd! Betekent niet dat je niets meer moet zeggen....nee ik ben juist heeeel duidelijk....mevr weet nu heel goed dat als ik terug reageer ,dat ik het ook meen! Geen stoer praat...maar in die Fam. Werdnooit gezegd ,eerlijk,rechtuit! En gelukkig hebben we zo gewoon aardig contact Joh ach ja....af en toe nog steeds bepaalde opmerkingen pffff "kom je vertellen datje zwanger bent" zegt ze..'ik feliciteer je donderdag pas hoor' (kreeg dan bloedtest) uhhh kom zekervoor niets langs??? Ik praat erover met ML en gelukkig weet ie hoe zijn ma is, dat is wel erg fijn! Nou moet ik ook weer niet te vaak klagen hihi Maar dat iS ook begrijpelijk...zou zelf ook nie iedere dag geklaagwillen horen over mijn ma hihi en die komt ook vaak raar over op ML Zo zie je ieder huisje heeft zijn kruisje! Sterkte hoop dat je in kunt houden ,ook dat is voor mij nog weleens moeilijk...maar ja je hebt ze niet voor het uitkiezen, en het blijven ML zijn ouders
Dankjewel voor jullie lieve reacties, doet me goed te lezen dat ik me niet aanstel En Bambi93 dat is helemaal niet fijn als je eigen moeder zulke dingen zegt!! Gelukkig heb ik met mijn eigen moeder wel een goede band! Maarja, ruzie maken is ook mijn bedoeling, maar wil toch proberen meer voor mezelf op te komen en van me af te bijten. En wat je zegt Troy, het blijven wel zijn ouders
na zo een idiote opmerking was ik echt wel de pan uitgeflipt wat denkt zij wel gek mens en je vriend mag ook wel eens voor je opkomen en begrip hebben voor jou dat je je zo gekleineerd voelt dat word wat als de kleine er straks is ik wens je heel erg veel succes dan om dan nog rustig te blijven en voor nu gewoon een keer boos worden joh kom op voor je zelf meid
Haha ik moet wel lachen als ik dit allemaal lees! Ik hou zielsveel van mijn schoonmoeder, alleen nu ik zwanger ben doet ze een beetje irritant. Ik had vrijdag de 12e mijn 1e termijn echo en ze was met mij en mijn vriend mee. De gyn werd letterlijk knettergek van haar, want ze kwakte overal doorheen en deed net alsof ze alles beter wist.. Weet dat ze het lief bedoeld, maar ik had toen echt zoiets van shut the hell up hahaha