Voor het eerst in m'n leven en ook gelijk beide grote tenen :x. Nu wil ik een keertje een afspraak gaan maken bij de pedicure. Dit heb ik ook nog nooit gedaan. Wat kan ik verwachten? Doet het pijn? Hoe doen ze dit? En wat moet ik verwachten qua prijs? Ik ben echt een leek hierin .
ik wil je niet bang maken maar bij mij bleven ze ingroeien en hebben ze bij beide agels de helft doormidden geknipt zeg maar.. ik haat ingegroeide teennagels!! het zit bij mij nu nog niet goed.. het doet zon pijn
Ehm hier een pedicure. Pijnlijk is een groot woord maar het is in het begin ook niet prettig. Meestal een hele behandeling is een combi van handmatig een machinaal en uiteraard proberen we dat je zo min mogelijk pijn hebt. Lukt bijna altijd. Met een haakje gaan ze ruimte maken evebtueel stukje wegvijlen of knippen en dan machinaal nalopen dit kietelt alleen. Prijzen om en nabij 25, 00
Ik ben zelf pedicure geweest: - zoek een pedicure die hiervoor een extra diploma/certificaat heeft, want het is best een klusje waarbij je iemand wil die weet waar ze mee bezig is. Volgens mij staat dat wel op de site van Provoet en anders even op hun website kijken, vaak zetten ze dat er wel bij. De ene pedicure is de andere niet. - behandeling is vaak pijnlijk. Kan er helaas weinig van maken. Maar ja, zelf prutsen of grote hoeken weghalen maakt het op de langere termijn alleen maar erger. Bij een ingroeiende nagel zal de pedicure eerst kijken waar de druk zit. Soms zit er een heel klein haakje aan je nagel wat in je vlees drukt. Dat moet er dan af (bijv. met een speciaal vijltje). Soms zal ze er een heel klein spiesje afhalen aan de zijkant. Daarna zal ze onder die nagel iets doen, zodat de nagel er niet opnieuw in gaat groeien (wat ze er onder doen is verschillend, voorkeur waar ze mee werken en ligt aan het probleem/je huid etc.). Ligt nogal aan de situatie en het probleem wat ze met je nagel gaat doen. De prijzen verschillen ook. Eventueel kun je ook naar de podotherapeut hiervoor, als je dat van plan bent, kun je wel beter een verwijsbrief halen bij de HA, dan kun je het vaak (deels) vergoed krijgen.
Ik heb jaaaaren geleden ook een ingegroeide teennagel gehad, en er bovenop was een infectie ontstaan.. ik moest naar het ziekenhuis en daar hebben ze mijn nagel, onder plaatselijke verdoving, eruit gehaald.. moest een week op krukken
Na een bevalling zal alle pijn wel meevallen . Bedankt voor je reactie. Ik zie er ook niet tegenop en momenteel is het ook niet echt pijnlijk, maar wel een stuk teen gevoelloos. En de rest van m'n voetjes mag ook wel eens verwent worden. Maar ik had gewoon geen idee hoe dat nu gaat. Nu kan ik er een klein beetje voorbereid naar toe gaan en weet ik wat ik kan verwachten qua prijs. Ik heb er eentje uitgekozen en die rekent 21,50. Komt dus wel redelijk in de buurt.
Zover is het bij mij gelukkig niet. Het is meer irritant en er moet gewoon even iets aan gedaan worden. Wat jij hebt meegemaakt is wel heel vervelend en lijkt mij ontzettend pijnlijk.
pff nou dat was het inderdaad.. het begon al dat de verdoving niet goed werkte en ze zonder dat eerst te controleren gelijk begonnen te snijden!.. toen toch maar wat bijgespoten.. maar toen de verdoving uit begon te werken wist ik ook niet waar ik het zoeken moest.. Beter dat je nu snel naar de pedicure gaat, om dat te voorkomen!
Hier ook gehad en toen heeft de pedicure een heel klein wattenbolletje onder m'n nagel gestopt. Ik was gelijk van de pijn af.
Ik mocht van de pedicure pas komen als de ontsteking weg was. Dus morgen eerst maar even naar de huisarts. Nagel eraf halen doet inderdaad zéér! Echt niet te vergelijken met een bevalling, die doet geen week lang PIJN! En je kunt er echt geen druk op zetten, dus lopen met krukken, zoals gemeld. Heeft iemand misschien ervaring met een behandeling met fenol?
Ik heb bin 4 nagels neiging tot ingroeien. De twee nagels van mijn grote teen heb ik in totaal 2 keer laten trekken onder verdoving, 1 keer het nagelbed aan laten passen onder verdoving, 1 keer door midden laten knippen onder verdoving en 4 keer een stukje af laten snijden zonder verdoving. Dus ik ben denk ik een expert Sinds ik naar de pedicure ga heb ik ze nooit meer ingegroeid gehad! Maar 1 keertje gaan helpt dus niet, ik ga elke 5 weken en ze houdt het helemaal bij voor mij. Watjes eronder als ze op ingroeien staan, vooral in de zomer omdat dat het vel iets zachter is en makkelijker 'door' gaat. Ze doet ook mijn voeten zelf, qua eelt en zo, maar dat is bijzaak voor mij. Ik mag er niet zelf aankomen van haar, niet eens nagels knippen. Als er tussendoor iets af moet moet ik langskomen en dan werkt ze het gratis even bij Ik heb een pedicure met een diabetes aantekening, niet dat ik dat heb maar dat weet ze wel van probleemvoeten. En die heb ik wel Ik betaal ongeveer 25 euro en het is me elke euro waard om nooit meer nagels te hoeven laten trekken of met pus in mijn schoenen rond te lopen.
Mijn huisarts heeft mijn hele nagel een keertje verwijderd en daarna met fenol behandeld. Hielp ook geen bal. Ik heb hardnekkige nagels
O, jammer. Volgens mij ligt het trouwens niet eens aan de nagel, maar aan het vlees ernaast. Ik knip ze heel netjes, maar puur door de druk erop gaat het ontsteken. Dan misschien toch maar ab tegen de ontsteking en dan door naar de pedicure (van die diabetesvoet had ik ook gelezen, ja, die kunnen en mogen meer). Stomme kwaal is het toch.
Fenol werkte bij mij ook niet, HA heeft het op de plek gedaan waar hij de nagel heeft verwijderd. De nagel groeit bij mij gewoon weer terug. Overigens vond ik de nagel laten verwijderen echt peace of cake, deed voor geen meter pijn. Ook daarna niet. Ligt er denk ik wel aan hoe hoog je pijngrens is.