Schoonmoeder...

Discussie in 'De lounge' gestart door Xannetje, 8 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn schoonmoeder is ook niet meer de slimste, combinatie van ongecontroleerde suiker en COPD, en wat we hier tegen haar zeggen, komt ook echt niet meer over.

Mijn schoonvader is net zo erg achteruit gegaan.

Geen tips voor je, behalve een dikke sterkte, ik weet hoeveel energie het vreet.

En inderdaad een uurtje langs gaan kost je een dag energie.

2. knap

knap Niet meer actief

Ze klinkt eenzaam. Op haar manier.

Klinkt misschien heel gek maar zou ze niet in een groepsverband ergens kunnen gaan wonen. Met meer mensen die de zelfde handicap hebben als dat zij heeft. Of een soort dagbesteding dat ze elke dag weg is van huis en zo wat te doen heeft.
    Weet niet of ze ( werkt?)O of iets. Zo dat ze wat meer heeft om voor te leven.

En een keer per week op een vaste dag langs gaan met een vast tijdstip. En na een uurtje of 2 duidelijk weg gaan. Dan maar even verdriet als je thuis komt bel je van dat je het gezellig gehad hebt.

Klikt allemaal zo simpel maar dat is het niet dat geloof ik zeker.

Zo te lezen kan ze er niet zo heel veel zelf aan doen dat ze zo reageert. Van wegen haar ( zwak begaafd zijn) wat dat is ze ook in wezen. Jou vriend kan hier moeilijker van los komen dan bij ( normale ouders) En dat het maakt het lastiger zij is niet de ouder die je zou verwachten maar ergens een kind met het gedrag van een kind. En kinderen moet je duidelijkheid geven.

Haar zo maar aan de kant zetten is denk ook zo onmenselijk.

Dus wat doet ze op de dag heeft ze een ( dagbesteding) is een groep.s wonen niet iets voor haar. Zo dat ze wat meer aanspraak heeft.

3. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik lees het wel vaker, maar ik vind het zo'n slap excuus om te zeggen, laat het lekker aan je vriend over want het is zijn moeder ;)
    komt op mij over van als het even te moeilijk wordt, gauw het probleem afschuiven op een ander.

sorry, maar TS heeft ervoor gekozen om met haar vriend een gezinnetje te stichten en daar krijg je nu eenmaal ook schoonfamilie bij.
    Helaas is schoonmoeder erg eenzaam en vraagt ze op een vermoeiende manier aandacht.

Voor de rest ben ik het met je eens wat betreft je ideetjes die TS zou kunnen toepassen!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Volgens mij kun je aan de hand hiervan wel vaststellen dat ze er niet echt heel veel aan gaat kunnen veranderen.......
    Misschien een andere taktiek toepassen... Of gewoon af en toe bellen.
    Krijgt ze wel aandacht en je kunt na 10 minuten gewoon weer ophangen... Desnoods omday de deurbel gaat of je dochter die huilt.

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @Skycrapper ja maar Ts dr vriend kan toch ook wat meer omkijken als ze dat beide doen dan Heeft sm meer omgang en meer gezelligheid en dan werkt het 2 kanten op :) Ik zeg niet van het is zijn moeder maar meer van kom op ff wat meer aandacht ;) komt idd misschien wat anders over :)

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ik had jou wel gequoted, maar ik bedoel het in het algemeen dat ik het vaker in (schoonfamilie) topics lees, ik doelde niet specifiek jouw reactie.
    En idd, dit is iets waar ze samen wat aan moeten doen, voor zover dat mogelijk is.
    Hopelijk lukt het TS met de ideetjes die er gegeven zijn om de schreeuw naar aandacht van schoonmama te verminderen zodat jullie ook weer wat lucht hebben.

7. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet alle reacties gelezen dus sorry als ik dubbel reageer. Je zit in een lastige situatie zeg! Vanuit mijn werk binnen de psychiatrie kan ik me enigszins een beeld vormen van hoe ze is. Hou er rekening Mee dat ze met een IQ van 65 echt heel beperkt is, waarschijnlijk doet ze zich beter voor. Maar wat bij deze mensen goed werkt ( dit werkt ook bij mensen met een persoonlijkheidsstoornis die veel manipuleren) is duidelijkheid geven. Plan met haar vooruit wanneer jullie weer komen. Je kan er voor kiezen je agenda met haar door te nemen. Dan ziet ze ook dat ze niet word achtergesteld op de rest van de familie. Denk namelijk dat ze dit vanuit haar beperking niet kan overzien. Misschien kan je naast dat jullie aangeven wanneer jullie langskomen ook aangeven wanneer je haar bijvoorbeeld belt.... Kan haar duidelijkheid geven en jullie rust! Succes ermee....

8. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Bedankt voor alle reacties!

Zoals Berte zei: Een half uurtje langs gaan kost 1 dag energy en dat is ook echt zo..

Mijn vriend heeft gelukkig zijn moeder gebeld. We stonden erop dat ze naar de huisarts ging. Deze heeft haar doorgestuurd naar een psycholoog. Hier kan ze begin oktober terecht!
    Ze zit er gewoon helemaal doorheen. Ze kan helaas maar niet snappen dat wij ons eigen leven hebben. Ze wil ons meisje eigenlijk 4 keer in de week zien. Hier pas ik absoluut voor!
    Het is zo lastig.. Want zelf zegt ze inderdaad dat ze alleen is. Vervolgens noemt ze op dat ze iedere zondag bij haar schoonzusje is een keer in de week gaat ze naar een ander schoonzusje. 3 keer in de week is ze bij de buren. En ze belt regelmatig met een vriendin die in Noord-Holland woont. Helaas kan ze gewoon niet zien wat ze wel heeft en kijkt alleen maar naar het negatieve.. Dit is erg moeilijk.
    We zullen samen proberen vaker langs te gaan (dit is soms gewoon enorm moeilijk in te plannen) en ik zal zelf proberen om een keer in de twee weken nog een keer extra langs te gaan.

Pfff het is zo vermoeiend. Ze kan maar niet zien wat wij wel voor haar doen... Dit vind ik nog wel hel lastigste.. En de enige reden waarvoor ze belt is als er iets gedaan moet worden.

Maar goed... We doen het er maar mee... Hopelijk helpt het haar als ze straks in therapie gaat!

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ben ik het ook mee eens. Ik denk niet dat je door het te negeren iets gaat bereiken. Ze worstelt wss met een depressie en voelt zich alleen en haar enige manier van reageren is verkeerd maar ze weet wss niet beter. Ik zou ook wat meer proberen langs te gaan, hoe moeilijk dat ook is. Of tekeningen opsturen. Mss niet laten oppassen, maar wel meer contact met haar maken. Dit moet trouwens van je vriend komen, hij is haar enige zoon en eigenlijk minder jouw probleem zijn.

Deel Deze Pagina