Twee weken stopt onze AEG (dure) wasmachine ermee. 6 Jaar oud. De aardschakelaar sloeg eruit, schakelaar weer omgezet, maar wasmachine deed niets meer. Overleden (dachten we iig.). Nu, bijna 2 weken later kwam gisteren onze Samsung Ecobubble binnen. Aangesloten, vanmorgen eerste was mee gedraaid, deed het goed. Maar, toen ik thuis kwam, de was eruit haalde, was die erg zwaar (nat dus). Vaag dacht ik. Volgende was erin. Aaanzetten, deed 'ie weer niets meer? ding kostte ons 500 euro en hij reageert nergens meer op. aardschakelaar stond normaal. Ik snap er niets meer van. Woningbouw gebeld (we huren een duur redelijk groot huis, dus ik dacht: zou het aan de bedrading ofzo kunnen liggen?). Technische dienst uiteraard maandag pas te bereiken. Ik baal dus als een stekker. Zit ik weer 2 dagen in spanning of ik straks 1 machine heb weggedaan zonder dat 'ie echt stuk was? en een andere voor niets gekocht, of houden mijn beide machines ermee op en ben ik na 1 wasje 500 euro armer? Iemand ervaring hiermee? ik baal echt als een stekker. Heb alles geprobeerd, licht doet het wel, aardschakelaar stond goed, stekker uit/aan, niets helpt om die machine aan de praat te krijgen...Grr$##%&^$%^*^%^
Klinkt toch meer alsof er wat met de bedrading is maar ja dan zou de aardlekschakelaar ook uit moeten slaan... Maar op je nieuwe apparaat nog wel garantie toch? Kan me voorstellen dat je enorm baalt!! En dat de machine teveel stroom trekt kan ook niet toch? Dus dat die doorbrand dan ofzo?
Dat zei de woningbouwmevrouw (nieuw woord hihi) ook al. Doormeten, ws. laten ze maandag dan iemand komen die dat doet. Ik herinner me dat we ene soort gelijk probleem ook al hadden toen we hier net woonden. Het licht deed het daar toen maar niet. Ik had iig. nu niet meerdere apparaten aanstaan, wasmachine staat in de badkamer en droger op zolder maar die stond uit. Voor de rest was ik kindjes naar school aan het brengen dus er stond nergens iets aan. Helaas ken ik geen electricien ofzo. Balen.
En hij staat ook niet in een afgesloten hok dat die te warm wordt en dan doorbrand ofzo? Heb geen idee hoor probeer een beetje mee te denken...
Hebben mn ouders ook een keer gehad. Iets met de stroom waar wasmachine op aan gesloten stond. Gelukkig zagen ze het op tijd en hebben ze geen nieuw gekocht. Maar heb je geen monteur bij je aeg gehaald dan? Grote kans dat je deze inderdaad voor niks gekocht hebt. En mocht deze nieuw machine door gebrand zijn of zo, da n zit er toch garantie op du? Maar ik zou eerst de woningbouw laten kijken en zo nodig repaferen. Stel dat deze machine ook kapot is door fout in je huis den ze komen erachter van samsung dan heb je denk ik pech...
twee jaar geleden is de stroom 'gerepareerd' in de badkamer. Licht doet het nu wel. Er was ene lekkage in het dak geweest, ze verzekerden ons dat dat niet meer zo was. Ik krijg nu sterke vermoedens dat die lekkage niet (goed) verholpen is. Nee geen monteur bij AEG gehaald, waarom? we wassen veel, ene machine is toch eens op, als 'ie doorbrand is het een automatisch iets dat de schakelaar er dan uit knalt omdat de machine dan kapot is. Nouja, ik heb niet zoveel machines versleten dus kan een beginnersfout zijn ding was ook ruim 6 jaar oud. Kun je een wasmachine resetten ofzo?
Heeft iemand bij jullie een iphone? Je kunt daarmee checken wat er met de wasmachine aan de hand is Zo heb je al een indicatie maar lijkt mij inderdaad iets is met de stroom
Nee geen Iphone, waarom? ik heb een Sony Xperia, kun je daar wat mee, ik las wel iets over checken met telefoon ja... Maar, ik heb dus totaal geen stroom op de machine staan, hij gaat absoluut niet aan, het display licht dus ook niet op, heeft zoiets dan zin? is er dan toch ene kans om te resetten of het probleem te vinden, als het wle aan de machine ligt maar niet aan de stroom? al vermoed ik dat de stroom er niet is naar de wasmachine toe. Manlief belt ook maar niet, grrr... Vanmorgen deed hij dit alles dus wel tot 3/4 van de was.
Klinkt inderdaad als kortsluiting. En dat gebeurd bij te veel zware apparaten op een te kleine stroomtoevoer (zoiets). Ik zou nu wel voorzichtig zijn met dingen uitproberen e.d.
6 jaar is absoluut niet oud.... mn moeder doet meerdere wassen per dag en doet minimaal 10 a 12 jaar met een machine. Achteraf gepraat maar ik had er een monteur bij gehaald. Voor hetzelfde geld was het niks of iets wat voor een zeer klein bedrag gemaakt had kunnen worden. Hier gehad met de wasmachine. Raakte over verhit doordst er iets in de motor zat en stopte er alleen zelf mee. Helemaal dood. Aardlekschakelelaar bkeef gewoon staan, er was immers geen kortsluiting maar apparaat gaf geen teken van leven meer. Monteur erbij en 15 euro reparatie. En brand het lampje bij de schakelaar aan de muur? Dus waar de stekker in zo'n contactdoosje gaat?
Nee die brand niet. Maar vanmorgen ook niet. En toen deed 'ie het wel. Nouja, ik ben gewoon niet technisch genoeg. Ik moet helaas gewoon maandag afwachten.
Oef man kunnen bereiken, die is klaar met werken en gaat kijken of er niet ergens ene draadje heeft losgelaten ofzo. Duimen jullie mee?
Ja hoe dat precies zit weet ik nog niet. Moet dat ook nog altijd uitzoeken haha. Maar zoals iemand al zei. Grote kans dat de zekering van de groepen te klein is. Hoop niet dat de wasmachine daardoor is stuk gegaan.
Hij doet het weer! mijn man heeft van alles gedaan en hij werkt weer. Maandag toch bellen over de vermeende lekkage, dat klinkt toch niet goed. Hopelijk doet 'ie het nu langer dan 3/4 was. Hopen maar!