Nou ik zal je vertellen de verloskundige of kraamverzorgster gaat der echt wegsturen hoor dus zou daar echt niet over in zitten Ik zou heel goed benoemen dat jullie niemand bij de bevalling willen hebben Voir nu klinkt ze ook wat nerveus, is het haar eerste kleinkind? Op t einde weten die oma's soms ook niet meer wat ze moeten
Zachte heelmeesters maken misschien zwerende wonden maar je hoeft iemand ook niet te kwetsen toch? Ze verstikt je misschien maar het komt allemaal voort uit goede bedoelingen, dat moet je niet vergeten. Als ze zo graag zo vaak komt kunt je misschien inderdaad wel bespreken met haar dat je liever hebt dat ze eerst belt of het uitkomt. Ik begrijp dat ze niet echt naar eerdere "hints" van jullie of haar man heeft geluisterd. Misschien is het daarom verstandig om te zeggen waarom je dit wil. Dat je er tegenopziet dat zij er is als de weeen beginnen? Dat je wil rusten en dat je daar zo niet aan toe komt? Misschien kan je ook aangeven dat het bijv tussen wen bepaalde tijd nooit uitkomt omdat je dan gaat rusten? Succes!
heel irritant zo'n schoonmoeder helaas is mijn SM verre van behulpzaam helaas omdat ik de hulp heel hard nodig hebt maar als zij zo zou zijn zoals jij beschreef.. dan zou ik de deur dicht houden. net doen als of je niet thuis bent heel lullig maar zo heb je wel rust. haar telefoontjes niet beantwoorden, en als ze er naar vraagt dan rustig uitleggen dat je wilt dat ze een stapje terug neemt, als ze dat niet kan of wilt of beledigt zou zijn dan uitleggen dat jij en haar zoon binnenkort een gezin vormen en dat je daar graag met ze 3en van wilt genieten en niet met een schoonmoeder der bij die alles doet en langskomt zonder te vragen. ze moet haar plaats weten. en dat kan jou vriend haar het beste duidelijk maken zeg gewoon dat jullie het ervaren dat ze opdringerig is sterkte
Meiden bedankt voor jullie lieve tips. We gaan maar gewoon een gesprek aan en zeggen dat ik bang ben dat zij straks op de stoep staat als ik weeën heb en gewoon graag nu mijn (mentale) rust wil pakken! Dat ze van harte welkom is maar dat ze wel eerst eventjes moet bellen. Ik hoop dat ze nu wel een keer naar mij luistert. En inderdaad zorgen dat mijn schoonvader er ook bij is als we dat vertellen zodat hij daar nog op in kan spelen aangezien ze geen dingen opslaat.. Pff zie er wel een beetje tegenop omdat ik haar niet wil kwetsen maar ze gaat voor mijn gevoel wel te ver..
heel goed om het bespreekbaar te maken!! Mijn man heeft moeite met zijn ouders en ik dus ook met mijn schoon ouders, zij zijn erg opdringerig en luisteren nooit. Alles wat wij willen is onzin volgens hun. We zijn niet flexibel genoeg. Sorry maar om 21.00 onze kinderen gewoon uit bed halen om nog even gezellig langs te komen doen we niet. Gelukkig snappen ze dat inmiddels wel. Maar toen onze eerste werd geboren liep mijn schoonvader gewoon de kraamkamer uit om even op en neer te lopen omdat ie huilde, hij moest gewoon aan de borst, maar dat was volgens hem niet zo en dat op de 1e dag van de geboorte. Je kan je voorstellen dat ik totaal overdonderd en overstuur was, want wilde m'n kind gewoon terug hebben. Bij de tweede hebben we ze de 1e dag de kleine niet laten vast houden. En heel duidelijk moeten vertellen dat als de moeder het kind terug wil dat ze dat ook moeten doen erg he? En schoonmoeder heeft altijd commentaar op hoe we het doen en vraagt altijd waarom! Zo irritant, maar goed door schade en schande zijn we een hoop wijzer geworden. Nu bij de derde moeten we tegen die tijd het zelfde riedeltje weer opnieuw vertellen over het langs komen, vast houden, niet te druk doen mijn twee kids zijn helemaal hieper als ze zijn geweest hihi!
Jeetje c85, wat brutaal zeg van je schoonvader! Pff het is toch wat met die schoonouders haha. Verschrikkelijk zeg dat ze niks van jullie aannemen, hier hetzelfde. En het is zo 'piep' dat je continu moet herhalen dat je het niet wilt. Op een gegeven moment ben je er zooo klaar mee.
haha! Ja het is zeker wat met die schoonouders! Vooral als de hormonen door je lijf gieren dan kan je helemaal niets hebben
Ruilen??? Mijn schoonmoeder hoor en zie je bij a niet tenzij we daarheen gaan dan. Ze heeft me nog nooit voorgesteld om te helpen of iets voor me te doen terwijl ik de hulp goed zou kunnen gebruiken.
2g4e zo is iedereen weer anders he. Misschien zou je het haar eens kunnen vragen, mocht je er behoefte aanhebben. Ik heb geen schoonmoeder. Kan daar dus niks over zeggen. Vader en moeder van de vader van ukje zijn overleden. Dus ukje heeft dadelijk 'maar' 1 opa en 1 oma, mijn ouders.
Ik ben niet zo... Ik vraag niet graag om hulp, ben bang om mensen lastig te vallen met mijn gezeur. Klinkt raar, maar ik durf niet snel om hulp te vragen. Dit weten veel mensen (waaronder schoonmoeder ook) dus krijg ik vaak ongevraagd hulp en dan nog vraag ik honderd keer of ze het niet heel erg vinden etc. Dus ja... Ben zelf misschien beetje apart geval maar als je dat weet, kan je zelf ook weleens hulp aanbieden.
Ik zou hier alleen maar heel blij mee zijn! Jouw schoonmoeder wil je gewoon in de watten leggen tijdens de laatste loodjes, is toch juist heel lief? Mijn schoonmoeder steekt hier nog geen hand uit tot grote ergernis. Ik zou d'r lekker d'r gang laten gaan en het zelf rustig aan doen, leuke dingen doen. Zou het wel heel stom vinden als je haar pas belt als het kindje al zeker een uur geboren is. Ik zou meteen bellen en vooral ook omdat ze zo voor je klaar staat verdient ze dat ook.
Hoi hoi Sorry hoor maar volgens mij snap je het hele punt niet. Het gaat er toch om dat ze het helemaal niet ervaart als in de watten leggen! Maar als een bron van opdringerigheid en aan de kant gezette hints..... Gewoon zeggen wat je dwars zit en duidelijk maken wat je wensen zijn. En als subtiel niet werkt dan maar wat expliciete opmerkingen. In elk geval sterkte. Je eigen wens is het belangrijkst het is jouw zwangerschap en jij bepaald Hoe je het wil. Groetjes en hou je goed. Olga
Ook hier herkenbaar maar dan met schoonvader die standaard binnen stond als wij bijv op zondag net uit bed waren met de kindjes. Hij had een huissleutel, wel eerst netjes een gesprek met hem aangegaan maar toen dat niet hielp, deur op slot en de sleutel aan de binnenkant laten zitten! Hij heeft me eerst boos aangekeken maar snapt het nu. Wat je ook zou kunnen doen, mocht je schoonmoeder het na het gesprek nog niet snappen, briefje op de deur dat je aan het rusten bent en de sleutel laten zitten aan de binnenkant dat ze ook echt niet binnen kan. Je bent dan wel even een gevangene in je eigen huis maar bewaakt wel je rust en schoonmoeder gaat het snappen hoor! Succes
Ik vind het vooral egoïstisch van haar. Als jullie al meerdere keren hebben aangegeven dat jullie het zelf willen doen, moet ze daar gewoon respect voor hebben. Het kan dan wel goed bedoeld zijn, maar aangezien ze weet hoe jullie erover denken vind ik het vooral haar eigen zin doordrammen. En dan te bedenken dat ik al gek word van het elke dag bellen van mijn moeder om te vragen hoe het gaat en of ik hulp nodig heb....aaaahhhh! Ik zou nog maar eens jullie mening zeggen en dat ze dat moet respecteren. En anders....lekker op de stoep laten staan Succes!