Vind het ook niet oke als iedereen zomaar aan mijn baby zit hoor!! Vind het ook heel gezond gedrag dat vrouwen het vervelend vinden! Mensen denken soms echt dat zwangere buiken en kleine kinderen publiekelijk bezit is ofzo..::
Zou wat zijn, gebruik maken van een oppas als je zelf vrij bent. Althans, op wekelijkse basis natuurlijk. Dus schoonma kan daar gewoon een dikke nee op krijgen, laat je haar sporadisch oppassen, als back-up van je eigen moeder.
Echt he, daar gaat ze echt vanuit en daarom ruimt ze de box nog niet op die ze gebruikte voor mijn nichtjes... Ik had het al laten horen, maar ze lijkt dan ineens oost-indisch doof Daarbij vind ik haar manier van opvoeden alles behalve prettig, dus idd sporadisch lijkt me meer dan vaak zat haha
Ik begrijp het ook niet zo goed. Ineens MOETEN alle oma's oppassen en durf je als moeder haast niet te weigeren. Hier krijg ik tijdens vakanties (maar 5 weken per jaar) ook achter elkaar te horen..dus ik hoef niet op te passen? Jammer zeg.... Nou meisje, je mag niet naar oma volgende week.. en jeetje zegt opa dan, oma kan jou niet missen zolang.. dit hoor ik dan niet 1x, maar 2-3 weken achter elkaar, ze is pas 1, dus het is een sneer naar mij, want dl snapt daar nog helemaal niets van natuurlijk. Vervolgens zelf 3 weken met vakantie gaan, vertrek op de oppasdag en en terugkomst op de oppasdag. Dan hoor ik niets. (overigens zijn er aardig wat dagen per jaar dat ze niet kan, dan moet ik dus toch extra opvang regelen bij het kdv. Ik begrijp heus dat ze het leuk vinden, maar mag ik in onze vakantie (maar 5 weken per jaar) zelf iets met ons meisje doen zonder een schuldgevoel te hebben? Eerder wilde ze niet opassen, toen onze dochter geboren was ineens wel een halve dag (kon ik met de opvang minder dagen regelen want dat had ik al geregeld natuurlijk) en nu toch wel wat gepikeerd als ik zelf vrij heb. En ik vind dat ook lastig. Dus ik begrijp je best! Ik adem soms maar in en uit, tel tot 10 en probeer het los te laten. Succes meis! En idd, jouw buik, jouw baby.
Haha! Dit heb ik echt nog nooit gehoord. Mijn eigen moeder zou ook niet zomaar aan mn buik mogen zitten hoor. Sowieso, je gaat toch nooit onverwachts aan iemand zitten voelen, waarom zou dat anders zijn als je zwanger bent? Ben je dan opeens publiekelijk bezit ofzo? Nee sorry, ben het wel met de TO-er eens.
Gewoon zeggen dat het niet nodig is en zo wel dat het dan wel word gevraagd. Misschien ben ik daar wel heel makkelijk in hoor maar als het nu eenmaal zo simpel is tja.....
Ik snap het probleem niet zo.. Wat heeft aan je buik zitten met vertrouwen te maken? Ben je bang dat ze opeens een harde stomp geven ofzo? Sowieso snap ik heel dat probleem van aan je buik zitten niet zo. Wat boeit dat nou? Ze bedoelen het goed. Een schouderklopje ben je ook niet van gediend? En dat oppassen: simpel. Je hebt die dag geen oppas nodig, dus geen probleem toch?! Vind dat je een beetje problemen zoekt die er niet zijn. Laat ze gewoon lekker trots zijn. Het is toch ook gewoon haar kleinkind?
Nou sorry hoor maar zomaar aan iemand buik zitten vind ik echt not done. Het verschilt natuurlijk per persoon dus vraag het eerst. De een zal enthousiast zijn en meteen laten voelen en een ander kan dan aangeven het niet te willen. Dus gaat me niet zozeer om aan de buik zitten danwel de brutaliteit dit te doen zonder te vragen en ervan uit te gaan dat de ander het goed vind.....
Los van het aan je buik zitten, dat is gewoon persoonlijk of je dat vervelend vindt of niet dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik snap best dat een oma naar zoiets uitkijkt. Dat jij een vaste oppasdag voor haar niet ziet zitten oke, maar dat betekent toch niet dat ze nooit mag oppassen? Dan is het voor jou toch alleen maar fijn dat daar benodigdheden als een box ed zijn? Kijk als ze nou echt over een grens gaat met je kind oke, maar je geeft haar bij voorbaat al de kans niet lijkt het, of heb ik dat verkeerd?
Jij vindt het aan je buik zitten niet prettig, dus dat heeft ze maar te accepteren. Hier vind ik dat ook niks hoor, alleen als er duidelijk een schop te voelen is nodig ik wel eens mensen die heel dichtbij staan uit om te komen voelen. Aan mijn baby zitten laat ik ook niet zomaar toe hoor. De eerste week heeft niemand buiten mij en mijn vriend (en kraamzorg) haar op schoot gehad (zelfs opa's en oma's nog niet). Nergens voor nodig bij zo'n kleintje. Schoonouders vonden dat vreemd, maar hadden niet veel commentaar gelukkig. Eigen ouders begrepen het goed. Wat ben ik blij dat ik geen oma's heb die graag vast willen oppassen, wat een gedoe. Schoonmoeder is de band niet super mee, dus is nooit sprake van geweest en moeder wil altijd oppassen, maar niet een vaste dag. Alleen als het een keer zo uit komt dat het nodig is. Jij hebt op de maandag geen oppas nodig, dus geen omadag dus voor je schoonmoeder. Duidelijk toch.
Ja ik snap ook wel weer wat jij bedoeld, en ze mag wel soms opassen maar niet op wekelijkse basis omdat dat niet nodig is.. Denk dat ze voor mij te dichtbij komt en dat ik me daardoor afsluit van d'r...
Aankomen terwijl iemand dat niet wil is not done. Of het nou je buik, borsten of schouders zijn. Het is jouw lichaam en daar heb alleen jij wat over te zeggen. Als ik het zo een beetje lees krijg ik de indruk dat je bang bent dat als je een vinger geeft je hele hand gepakt word door haar. Ze houd weinig/geen rekening met jou grenzen. En dat kan voor sommige mensen heel naar voelen. Probeer toch een periode de discussie aan te gaan. Ik zeg discussie omdat ik met dit verhaal vermoed dat het niet iemand is waarbij je makkelijk iets kan aangeven zonder dat ze je van gedachten probeert te veranderen. Geef het een bepaalde periode de tijd (binnen de grenzen die goed voelen voor je). En kijk over een tijdje nog een keer hoe het gaat. Dan heb je het voor jezelf en de kleine iig geprobeerd.
Ze is inderdaad wel altijd heel bepalend en dwingend, en dat stoot mij af denk ik... voor mijzelf denk ik altijd, ja dat kan jij wel willen maar ik doe toch anders! Maar nu er een kind bij komt kijken vind ik dat verontrustend ofso... zal ook wel ergens met mijn eigen onzekerheid te maken hebben maar het is niet prettig!
Allereerst vind ik de opmerking dat ze eerst de titel oma moet verdienen erg hard. Want ze wordt gewoon oma. Zo denk je wrs ook niet richting je eigen moeder? Dus je zult het met haar moeten doen. Hoe? Door je grenzen vriendelijk maar duidelijk aan te geven. Leg haar uit dat je op maandag geen oppas nodig hebt, maar dat je het heel fijn vind dat ze het aanbied, en dat ze vast nog wel heel hard nodig zal zijn op andere momenten. Daarna doorgaan met ademhalen en genieten van je zwangerschap
Nou, publiekelijk bezit... Alsof je als zwangere continue door jan en alleman wordt aangerand. Dit gaat om 1 persoon, een oma, die waarschijnlijk uit enthousiasme wil voelen of ze haar kleinkindje voelt bewegen. Ik snap niet waarom je je daar niet gewoon overheen kan zetten, die paar seconden, kom op. Of bij je eigen moeder Maargoed lees nu dat het ivm eerdere ervaringen echt niet fijn voelt voor TS, dan echt duidelijk(er) aangeven en erover praten, ik denk niet dat de schoonmoeder dan nog steeds doorgaat. Is dit wel het geval, dan zeggen dat je niet meer langs wil komen als zij daar geen respect voor kan opbrengen
O wat oppassen betreft, zou ik nog even loslaten. Laat t maar langs je heen gaan, het kindje is er nog niet eens. Onze dochter bijv was de eerste maanden echt niet makkelijk, sterker nog ze krijste soms de hele buurt bij elkaar buiten. Een deel van onze familie wilde uberhaupt niet meer op haar passen toen ze het een paar keer hadden geprobeerd
Wat betreft het buiken voelen... Ik heb het een paar keer terug gedaan bij mensen om te laten merken hoe ongemakkelijk het is 😂 de reacties waren hilarisch! Oh en daarna zei ik altijd; als er wat te voelen valt laat ik het je weten (bij familie). Onze dochter was slecht voelbaar, zowel binnenkant als buitenkant, dus het had ook geen enkele zin.