Ik zou even terugbellen en zeggen dat het zondag niet kan,klaar. Jullie hadden al plannen en de kinderen willen dat graag doen.
Mijn kind had ook absoluut niet meegegaan. Wij hebben al plannen. Dus Nee het schikt niet. Ik zou proberen dit toch met je vriend op te lossen. Laat hem Het anders regelen met zijn Moeder. Voor jouw vader is dit toch ook niet leuk? En jij moet echt duidelijker zijn. Nee=bij mij echt Nee hoor! Succes ! Laat je niet wegblazen
Je bent te lief voor je schoonmoeder terwijl dat waarschijnlijk zelf niet je bedoeling is. Je schoonmoeder weet heel goed dat ze toch wel haar zin krijgt bij jou, anders probeerde ze het niet eens. Ik denk dat jij haar vandaag moet bellen, of je man, dat jullie het besproken hebben maar dat het toch niet door kan gaan en het zeeaquarium kan prima op maandag. Als zij het daar niet mee eens is dan is dat niet jullie probleem. Jullie kinderen vinden het varen vast net zo leuk als een zeeaquarium en op deze manier kunnen ze 2 dagen achter elkaar leuke dingen doen. Als jij niet heel gauw zelf een streep trekt dan gaat dit door en door.
Je moet haar der zin niet geven inderdaad... snap wel dat dat lastig is, maar het kan niet zo zijn dat zij voor jullie gaat bepalen wanneer de kinderen met haar mee gaan en helemaal niet als jullie zelf al plannen hebben. Dan moet ze maar boos zijn toch Zo'n moeder heb ik, wil ook altijd haar zin hebben en zo niet, dan trekt ze een stom gezicht of gaat ze zuchten en chagrijnen. Been there done that dus, maar dat zuur worden is haar probleem en niet het mijne
Bellen; zij zet jou voor een dilemma. Dan reageer je gewoon dat je vader de kleinkinderen al lang niet gezien heeft. Is toch zo? En regel vast sinterklaas met je eigen vader of moeder en ligt so tijdig in. Kunnen zij zich eens aanpassen. Het zijn Jouw kinderen.
ehh nee zondag kan niet dan hebben we al plannen. Punt. Geen uitleg, geen verantwoording.allemaal niet nodig. Nee is ook een antwoord hé. maandag kan of misschien willen jullie verderop in de vakantie? Prima. Zegt het maar. en pizza eten kan ook om 18.30/19.00. je schoon moeder hoort niet door te drammen , maar jullie zijn ook niet duidelijk.
Oh meisje wat laat jij over je heen lopen zeg en dat alles onder de noemer lieve vrede bewaren. Geef jij je kinderen ook overal de zin in om de lieve vrede te bewaren ? Nee waarom je schoonmoeder dan wel. Gewoon de telefoon pakken (of je man) en je (schoon) moeder netjes vertellen dat je (zoals je had gezegd) overlegt hebt met je man en dat jullie hebben besloten dat de plannen van zondag doorgaan zoals jullie gepland hebben.
Ik zou overigens ook bellen dat zondag niet door kan gaan (Jij bent gek om ja te zeggen, zelfs als ze met avondeten terug zouden komen. Je vader heeft de kinderen een half jaar niet gezien en het is voor je man de enige dag ze de komende week te zien. Ik kan niet begrijpen dat jij ja zegt tegen je schoonmoeder: Je vader en man willen je kinderen toch ook zien????) Ze kon mij de boom in.
Ik snap ts wel.. Als je nee zegt bestaat ook de kans dat er ruzie komt en dat het uitdraait op nooit meer zien. Dit gun je ook niemand. Wel moet je opletten dat het niet ten koste gaat van jezelf. Mijn so hebben ook alleen ons en zien hun andere kleinkinderen helemaal niet (buiten hun schuld om). Mijn ouders hebben nog 4 kleinkinderen en zien de kinderen van mijn zus bijna dagelijks. Ik geef mijn so ook regelmatig voorrang omdat ik zie hoe gelukkig ze worden en ze hun andere zorgen vergeten. Wel moet ik zeggen dat mijn so altijd terughoudend zijn en nooit onze zoon zullen "opeisen". En hier klinkt het als een overheersende schoonmoeder en een zacht ei van een zoon. Kan je man het niet regelen met zijn moeder? Als ze hem aan de telefoon had gehad was het dan anders gelopen?
Tja beetje eigen schuld dit. Je had gewoon nee moeten zeggen en vriendelijk gedag en ophangen. Ik had nooit toegegeven, maar goed dit zou mijn schoonmoeder ook nooit doen. Zolang jij toe blijft geven, zal zij blijven drammen.. En ruzie? Mwah, had ik er wel voor over gehad. Als jij dat namelijk van je af kan zetten heb jij een geweldige zondag met je vader en je gezin en zit je schoonmoeder zich op te vreten omdat zij dr zin niet heeft gehad. Als een persoon zo is dat ze met 1x de zin niet krijgen gelijk gaat dreigen met ik hoef je nooit meer te zien is het voor mij sowieso klaar hoor
Sorry maar ik vind dat je dit alleen jezelf kan aanrekenen. Nee is nee, jij geeft dubbele signalen af wat het erg onduidelijk maakt.
gewoon bellen en zeggen dat je hebt overlegt met je man. en dat je eigen plannen op zondag gewoon doorgaan.
Eens met de dames voor mij. Je had duidelijker moeten zijn en nee moeten zeggen. Dus ik zou alsnog bellen en zeggen dat ze maandag met de kids op stap kan en dat zondag voor het gezin is. Punt. En de volgende keer duidelijker zijn en zeggen wat je vindt, in plaats van vaag doen voor de lieve vrede. Daar schiet je niets mee op.
Vreselijk, zo'n schoonmoeder die doordramt en dan de situatie om draait als ze dr zin niet krijgt, waardoor jij je schuldig voelt. Heb niet helemaal begrepen wat schoonvader er van vind, wellicht kan die zn vrouw op andere gedachten brengen? Snap heel goed dat je dat gedrag beu bent en geen zin meer hebt om steeds strijd te voeren. In deze situatie is jullie belang wel even belangrijker dan die van haar, aangezien zij nog een uitwijkmogelijkheid hebben naar maandag en jullie niet met je eigen vader. Soms moet je even hard zijn en nee verkopen. Ooit zal ze er toch van leren dat jullie wil wet is wat betreft jullie kinderen. Sterkte meid! Hoop dat het opgelost wordt zoals jij het raag ziet.
Ik zou geen lastige constructies gaan bedenken zodat ze én met opa en oma mee kunnen én met je vader iets kunnen doen. Zondag hebben jullie al plannen, punt. Ze kunnen dus maandag iets gaan doen en anders kiezen ze maar een andere dag uit. Je vader komt net terug, na een half jaar weg te zijn geweest. Niet meer dan logisch dat die dag met hem belangrijker is dan een uitstapje met opa en oma, wat ze onlangs overigens al gedaan hebben. Steeds meegaan in haar wensen gaat het probleem niet oplossen. Gewoon op je strepen staan en zeggen dat zondag niet kan, klaar. Is ze boos dan is ze boos, dat is dan haar probleem. Je biedt ze ook nog de optie om maandag (of een andere dag) iets te gaan doen, meer kun je in mijn ogen niet aanbieden. Pas als ze ziet dat zij niet bepaalt wat er gebeurd heb je een kans dat ze veranderd. Wat ik me ook afvraag is wat jouw man hiervan vind? Ik weet wel dat als ik dit zou doen mijn man hier niet in mee zou gaan en er zeker wat van zou zeggen, maar in jouw verhaal ontdek ik niet wat de rol van je man hierin is.
Vind het nu vooral sneu voor jouw vader. Die denkt waarschijnlijk een leuk dagje met zijn kleinkinderen te hebben. Dus doe het voor je vader en Zeg dat het Zondag gewoon echt niet kan
Ik snap echt niet dat je hebt toegegeven.. Zondag hebben jullie al plannen. Is toch ook niet eerlijk tegenover je vader? Die rekent er ook op dat hij zijn kleinkinderen zou zien. Ik zou schoonmoeders opbellen/of even langs gaan en zeggen dat zondag echt niet kan omdat jullie dan al plannen hebben.