schoonmoederperikelen

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 25 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het nogal wat dat er vanuit gegaan wordt dat sm de boel manipuleert of dr zin doordrijft en bewust over ts dr grenzen heen walst.

Ts zegt: ik ga nog overleggen maar als ze meegaan moeten ze voor het eten thuis zijn....
    Dus dat doet sm, maar dat was eigenlijk niet wat ts wilde. Maar aangezien ts niet duidelijk communiceert en sm misschien niet zo fijngevoelig is dat ze kan aanvoelen dat Ts eigenlijk helemaal niet wilde dat ze zondag meegingen gaat het mis.....
    ts schrijft hier wat ze erbij denkt en voelt,waarom ze iets wel.of niet wil, maar dit doet ze niet naar sm... die moet er maar naar raden dat er ruimte geboden wordt waardoor haar plannen zouden kunnen die er eigenlijk helemaal niet is....

Sorry hoor maar als jij gewoon zegt : sorry zondag kan.niet.. jammer maar helaas...
    geloof ik niet dat er een hele.familieruzie om ontstaat...
    wel begrijp ik dat als je nu ineens terugtrekt dit rauw bij je sm op dr dak komt vallen... Zij was zich ws van geen kwaad bewust en wordt nu ineens terug gefloten en kan ook haar plannen weer omgooien ... Beetje lullig. ..

Begrijp me goed .. je hebt altijd het recht om te zeggen dat het m toch niet gaat worden, maar het had een heleboel gescheeld als je van te voren gewoon duidelijk had gecommuniceerd

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Van wat ik begrepen heb is dit niet de eerste keer dat schoonmoeder zo doet. Dus vandaar de reacties.
    Ik denk dat schoonmoeder dondersgoed weet hoe TS inelkaar steekt en dat zij daar behendig gebruik van maakt.

3. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik vind het heel sneu voor je vader dat je jullie plannen nu niet door laat gaan om je SM haar zin te geven. Waarschijnlijk blijft ze het proberen zolang jij haar iedere keer haar zin geeft.
    Bel haar op en zeg dat het je niet lekker zit en toch zondag jullie plannen door laat gaan. Maandag kunnen de kids dan met schoonmoeder mee.

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dit vind ik ook wel. Hij is een half jaar weg geweest en je had een dag met je vader gepland. Je geeft veel te snel toe en laat over je heen lopen. Op deze manier creëer je verwarring.
    Voet bij stuk houden dus. Jullie hadden plannen dus 'nee' het kan niet...klaar. Vind het ook raar van je sm dat ze blijft doordrammen maar jij moet dus ook leren om nee te zeggen en daar bij te blijven.

Ik zou ook terugbellen met de mededeling dat je te snel hebt toegegeven en zondag echt niet kan.

5. Moli

Moli Niet meer actief

dit dus.

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik had inderdaad minder over me heen moeten laten lopen misschien, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me normaal meteen een hoek in laat praten maar nu wel gezegd heb dat ik liever wil dat ze maandag gaat, mijn vader had ik nog geen concrete plannen meegemaakt en dat hebben we verschoven naar volgende week.

Ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat we zondag als gezin wilde samen zijn maar ze bleef doordrammen aangezien ik op dat moment 5 kinderen om mijn heen had hen ik het niet hoger op laten lopen

Mijn man heeft ' s avonds zijn moeder gebeld en uit zijn reactie begreep ik dat hij zou zeggen dat het niet Door zou gaan, maar dat heeft hij niet.

Ik wilde vandaag bellen dat ze om 3 uur thuis moeten zijn zodat we nog konden varen een uurtje, maar volgens mijn vader wordt het slecht weer.

Nogmaals w eed hebben in het verleden duidelijk gecommuniceerd met haar maar ze heeft een bord voor haar kop en het dringt echt niet tot haar Door.

Maar bedankt ik ga proberen om meer op mijn strepen te gaan staan. Voo ef nu ga ik hef voor de kinderen niet verpesten morgen want die verheugen zich op het uitje en dat ga ik niet afblazen voor hun.
    Maar over sinterklaas en kerst gaan duidelijke afspraken komen dot jaar.

7. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je je zo in een hoek laat drijven. Nee is toch gewoon nee? Ja je mag de kinderen meenemen, tijd met ze doorbrengen en ik ben ook zeker bereidt hierin af en toe wat toe te geven. Maar zodra ik zeg dat ik reeds plannen heb dan is het jammer maar helaas.

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier gelukkig geen contact met het nare, manipulerende en leugenachtige secreet, maar als dat wel het geval was geweest dan had ze kunnen kiezen tussen maandag of toedelodokie.

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Born2bemom, het hoeft ook niet bewust te zijn, kam ook automatisme zijn geworden door eerdere ervaringen.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Je schoonmoeder heeft nou eenmaal een bord voor haar hoofd en daar kan je niks aan veranderen, waar je wel wat aan kan veranderen is hoe je daar zelf mee omgaat.

Mijn man draait nu overuren waar je u tegen zegt, hij ziet zijn eigen dochter nu amper, ik heb dus op mijn strepen gestaan met zijn ouders en een bezoekje als wij vakantie hebben, ze kunnen het doen met een doordeweeks dagje. Ik ben namelijk van mening dat je zelf ten allertijden voor gaat.

Jouw vader heeft zijn kleinkinderen dus veel langer niet gezien, en toch geef je jouw schoonmoeder haar zin? Tijd om wat harder te worden hoor. Hier heb je namelijk alleen jezelf en je man en kinderen maar mee. Sinterklaas en kerst kan je ook bij jullie doen, gewoon iedereen uitnodigen en klaar.

11. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Mijn sch.moeder kon hoog of laag springen maar ik hecht veel waarden aan een moment samen met mijn gezin, vooral als de kids de vader niet vaak zagen.
    Dus nee was nee hier dan.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Inderdaad je had je 'poot' stijf moeten houden en dan was het jammer maar helaas!

13. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Maar hoe is het situatie ontstaan dat je je gaat verantwoorden waarom een bepaalde dag niet goed uitkomt? En waarom dan zeggen dat je eerst gaat overleggen met je man?

Nee, zondag kan niet PUNT

Zo'n type als je schoonmoeder moet je totaal geen ruimte geven en jij moet niet het idee hebben dat je zelf die ruimte niet mag pakken.

14. mik81

mik81 Niet meer actief

😳😳😳😳😳!

Niet zo over je heen laten walsen. Als je plannen hebt, heeft zij pech. Zeker als ze de kids net een dagje hebben gehad. Ik heb een sm die soortgelijke geintjes uit zou kunnen halen. Dat deed ze bij schoonzus ook, maar ook die laat het toe.

Ik ga geen discussies met haar aan. Geen uitleg! Ja is ja en nee is nee. Niks onduidelijks aan. Als je nergens een grens trekt houd dit nooit op. Heeft niks te maken met dat je je schoonouders hun kleinkinderen niet gunt ... Je word gewoon gemanipuleerd. En ikweet precies hoe dat is hoor, heel vervelend en je wilt zelf de vrede bewaren. Maar ik heb wel de confrontatie opgezocht en dat doe ik nog steeds. Werkt veel beter. Dit soort dingen kan ze echt niet maken hoor .... Mijn haren gaan recht overeind staan als ik jouw topic lees.

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier gaat het mis. Het kan maandag, want zondag hebben we al plannen. PUNT. Je schoonmoeder: nou dan nemen we ze zondag mee, want blablabla... Dan zeg je: Ik heb toch nee gezegd? Wat begrijp je niet aan de woorden 'we hebben al plannen'? Geen uitleg nodig verder, want dat gaat haar niets aan.
    Doordat je toegeeft en ineens met je man gaat overleggen laat je weten dat je eigenlijk helemaal geen plannen hebt. In haar ogen dan. Ze is het type geef haar een vinger en ze neemt je hele arm en meer.

En voor wat betreft sinterklaas en kerst. Zoiets moet je gewoon voor zijn. Maak NU al afspraken met je man... of een maand voordat mensen hierover gaan vragen en plannen. Dan wordt het dat en klaar. Kunnen jullie de zaken eerlijk verdelen.

In jouw situatie is het eigenlijk aan je man om haar een halt toe te roepen en te zeggen dat ze niet alles voor zich op kunnen eisen.

Dus hup.... afspraak afzeggen!

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

ik begrijp in ieder geval dat het vooral mijn fout is en ik zal er aan gaan werken.

Bedankt allemaal.

17. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Heb niet alle reacties gelezen. Maar ik snap je niet. Jullie haden al plannen voor zondag, maar die ga je voor je schoonmoeder aanpassen. Als jij je steeds aanpast aan haar dan komt zij idd over als dominant, maar misschien durf jij geen nee tegen haar te zeggen.
    Je schoonmoeder boort helemaal niet een weerzien van je vader met zijn kleinkinderen door de neus, dat heb jezelf gedaan.
    Je leert mensen hoe ze met je om moeten gaan. Als jij meegaand blijft, dan blijft zij aandringen tot ze haar zin krijgt.
    Bovenstaande is niet onaardig bedoelt hoor, maar zo vat ik je verhaal op. Misschien moet je je iets weerbaarder maken voor haar. Bedenk een paar standaard zinnen, zodat je wat extra tijd krijgt als je het gevoel krijgt dat je wordt overrompeld door haar. Zeg bijv. 'Ik denk er nog even over na' of 'ik ga even overleggen' of ' ik kom erop terug'. Blijf die zin ook steeds herhalen. Is geen speld tussen te krijgen. :D Bel haar terug wanneer je voor jezelf een goed antwoord hebt geformuleerd. Succes.;)

18. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik heb niet alles gelezen maar je laat het zelf toe hoe ze met jou omgaat. Nee is Nee.... Lekker voor je vader die zijn kleinkinderen maar eens in het half jaar ziet.

19. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk, ik vind het jou fout.
    Om wille van de lieve vrede met je so neem je de dag van je vader weg, terwijl hij net terug is vanuit de Fillipijnen.

Ik had gezegd sorry so, maar maandag is de dag voor jullie, zondag is voor ons punt.

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Read between the lines;)
    Het gaat niet om schuld, het gaat erom dat je voor jezelf op moet komen. Gewoon nee en klaar. Lullig voor je vader ook.
    En je man zegt nooit eens tegen zn moeder van joh, nu is het klaar?

Deel Deze Pagina