schoonmoederperikelen

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 25 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik81

mik81 Niet meer actief

Nou nee niet fout ... Dat is teveel gezegd. Zo'n schoonmoeder is niet makkelijk. Dat ligt zeker aan haar, zulk gedrag is niet normaal hoor. Maar jij hoeft dat niet te pikken. Mijn vriend is ook een slapjanus als het daarop aankomt, nou dan zeg ik wel hoe het is. Anders neemt ze een loopje met ons en bepaald zij wanneer en hoe lang we komen, kleinkinderen logeren etc etc.

En idd nu met je man over sint en kerst overleggen. Zorg dat je samen op een lijn zit. En dan is het zoals het is. Maar laat je niet zo manipuleren. Echt.

Ik was vorig jaar 19/11 uitgerekend en mijn sm had bedacht dat t dan wel prima zou kunnen om met sint hier met de hele familie inclusief retedrukke kleinkids te komen. Ze zei gewoon 'nou sint vieren we bij jullie dus' 😳. Ik zei 'kom maar, maar ik doe de deur niet open, dan vieren jullie het maar op straat'. Beetje met een grapje, maar t was haar wel meteen duidelijk.

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Btw als iemand tegen mij zegt. Ik neem ze dan zondag mee... Diegene had mijn kind helemaal niet meer mee gekregen. Het is mijn kind en ik bepaal waar hij heen gaat en met wie. Niet mijn (schoon) familie.
    Natuurlijk mogen ze mijn zoon wel een keer meenemen maar dit gaat in overleg. Ik zie het al gaan dat mijn moeder onaangekondigd mijn zoon 'even' op komt halen🙈

3. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Niet alleen jij hebt 'schuld'. Je schoonmoeder ook, zij moet snappen dat als je aangeeft dat je plannen hebt, dat ze dan maar een andere dag moet kiezen. Respect hebben voor jullie wensen en eemee leren leven is stuk prettiger voor jullie relatie dan steeds maar proberen om over jullie grenzen te gaan.

4. misa

misa Niet meer actief

Dat zeker! Aangezien anderen het niet voor je doen.

5. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Nou idd. Je hebt zondag al plannen dus zij heeft gewoon pech. Maandag kan het wel en anders maar niet, jammer dan. Ze weet dat als ze doordramt ze toch wel haar zin krijgt en de enige die dat kan veranderen dat ben jij.

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Lieve oxbow,

je krijgt het nu wel heel hard op je bord hier.
    Ik vind dat je man je beter had moeten steunen en dus inderdaad af had moeten bellen.
    Voor Kerst en Sint moeten jullie dit samen overleggen en samen sterk staan! Als jij dit moeilijk vind, en dat is heel begrijpelijk met iemand die zo dramt hoort hij er te zijn voor jou. Jullie kinderen, dus samen sterk!

Verder vind ik het echt niet netjes dat je sm zo dramt. zeker gezien de situatie! Niet normaal hoor zulk gedrag dus kan me voorstellen dat dat moeilijk is.

7. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve oxbow,

Volgens mij is alles wel gezegd. Ik hoop dat je vanaf nu op je strepen durft te gaan staan! Je blijft nog steeds dezelfde lieve persoon als je dat doet ;)
    Je hoeft je nooit te verantwoorden naar haar wat je met je eigen kids doet, gewoon ja of nee is voldoende. En wat zal je dan trots zijn op jezelf <3
    Je vroeg of het normaal gedrag was van je sm of dat het aan jou lag - het is niet normaal in mijn ogen dat sm zo'n vinger in de pap heeft naar wat ik heb gelezen.
    Maar dat zal je in de andere reacties vast ook wel hebben gelezen.
    Je sm kan je niet veranderen maar je eigen houding wel, en dan komt het vast goed!

8. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Fijn om te lezen dat je toch al wat beter je grenzen aangaf deze keer dan dat je normaal doet.

Enne de fout ligt echt niet bij jou hoor, het is nooit fout om te goed te zijn voor andere. Het geeft je alleen wat meer rust en minder frustratie dat niet altijd te zijn.

9. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    +1!
    Denk maar zo: jij hebt je punt duidelijk gemaakt, dat sm dat bord blijft houden is haar eigen probleem.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit. Punt.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je bent gewoon (te) lief Oxbow dus je moet leren wat assertiever te worden in elk geval naar je schoonmoeder toe. Ze lijkt mij typisch zo'n bord voor haar kop vrouw dus je zult héél duidelijk en consequent naar haar toe moeten communiceren. &#128170;&#127996;

Overigens vraag ik mij af wat de rol van je man hierin is. Het lijkt mij dat hij echt wat ballen moet kweken en eens een keer een goed gesprek met ZIJN moeder moet hebben en in toekomstige situaties korte metten met haar moet maken. Zwak dat hij dat aan jou overlaat. &#128527;

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #72 RoIn, 26 jul 2015
    Laatst bewerkt: 26 jul 2015
    Nee is de fout ligt bij de mensen die misbruik maken van jouw goedheid. :)

Wrs heeft ze ook geen mensen om haar heen die haar een weerwoord geven.
    Mijn vriend vindt het ook lastig bij zijn ouders, ik baal dat ook wel is van want ik voel me dan de kenau die het op kan lossen.

Ben ook al is heel boos geweest hoor toen ze vond dat wij om 21.30 uur op een verjaardag van een oudtante met de kleine (Nog geen 3 maanden oud en lag al op bed) moesten verschijnen. Ik had een verjaardag van een vriendin die 40 werd en een groot feest georganiseerd had (daar was ook kritiek op, waarom ik daar eigenlijk heen moest terwijl die tante -die ik 4x in mijn leven gezien heb- jarig was).

Vl is toch gegaan met de kleine toen ik weg was. Ik was zo boos! Kleintje lag nota bene al op bed, maar hij wilde de lieve vrede bewaren. Blijkbaar was ze zo boos toen hij Nee zei dat ze vreselijk uit haar stekker ging en hysterisch begon te huilen. :('koekoek'
    Ik had daar echt niet aan toegegeven.
    Wij kunnen heel goed zelf bepalen wat goed is voor ons kleintje en waar we heen gaan. Ik was zo ontzettend boos.

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Nou ik moet eerlijk zeggen mijn schoonouders hebben alleen nog contact met de zus van mijn schoonmoeder en helemaal geen contact met de familie van mijn schoonouders.
    In hun vorige woonplaats hadden ze met meerdere buren ruzie en problemen.
    Ze wonen nu sinds een aantal jaar nog geen 5 minuten bij ons vandaan ( daarvoor 1 uur rijden bij ons vandaan) en hebben nu ook problemen met de buurvrouw.
    Zo waren er meer mensen waar ze problemen mee hadden.

Mijn schoonvader is een lieve man die denk ik weinig te zeggen heeft.
    Maar aan de andere kant is dat wel tekenend Hoe zij sociaal is denk ik. Al heeft het nooit aan haar gelegen maar aan de andere.
    Al is ze in sommige situaties ook niet correct behandeld Door mensen je kan er meteen een punt van maken en het op de spits drijven maar je kan er ook nog eens over nadenken en je afvragen of het de moeite is om er zoveel problemen van te maken.

Vorig jaar hebben ze de Kids ook een aantal weken niet gezien Door een terecht meningsverschil waarin wij echt in ons gelijk stonden.

Maar dat wil niet zeggen dat het nu bij mijn schoonmoeder ligt maar het is gewoon heel moeilijk communiceren met haar.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Maar hoe staat je man hierin?

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou ik vind het behoorlijk tekenend!

Je hoeft de schuld niet bij jezelf te zoeken hoor! :)

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

Nikki88 hij gaat wel tegen haar in en hij zij ook had ik haar aan de telefoon gehad had ik het haar duidelijk gemaakt.
    Maar hij was echt moe van een dag hard werken en hetceen 9 uur ' s avonds en hij kreeg zijn broer aan de telefoon dat hij geen zin had om het op de spits te gaan drijven.

Hij heeft er ook moeite mee maar gaat meer tegen haar in maar ook niet altijd.
    Hij is toen niet voor niets wat verder weg gaan wonen.
    Maar ze wilde dichter bij de kleinkinderen wonen en wilde eerst bij een huis schijn tegenover ons kijken.
    Hier heb ik toen een stokje voor gestoken.
    Dat ging mij te ver en dan zou het tussen ons ook fout lopen.
    Ze wonen nu net een stukje lopen bij ons vandaan.

Naar ze heeft ook haar goede dingen hoor het is niet alleen maar kommer en kwel.
    K mt soms met pakken wasmiddel en dergelijke aanzetten.
    Ze hebben eens mee betaald aan een verbouwing van ons huis
    Ze komt ook weleens met kleren voor de kinderen aanzetten ( niet mijn smaak, maar het is lief bedoeld) als ik oppas nodig heb is ze er altijd wel.
    Maar ze wordt een dagje ouder (is ook al 78 ) en dat merk je met oppassen.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wauw, hier krijg ik het benauwd van zeg!!
    Lijkt me echt vreselijk zo'n schoonmoeder...
    Ik ben soms te assertief, maar ik word recalcitrant als mensen mij dwingen tot iets wat ik niet wil:)

Maar, sorry dat ik het zeg, je man moet idd wel ff ballen kweken. Ik ben ook moe na het werk en mn vriend ook, maar dat betekend niet dat je overal maar ja en amen op moet zeggen.

18. misa

misa Niet meer actief

Wat vervelend dat je schoonmoeder zo is. Gewoon vaker aan haar aangeven dat je er eerst thuis over overlegt met je man en erop terug komt. Dan kun je erover nadenken en met je man bespreken oe je het duidelijk maakt. En dan leren je niet schuldig te voelen, want het lijkt erop dat zij dat ook niet doet.

Ik vind ook echt dat je man hier een grotere rol in moet krijgen en nemen. Hoe moeilijk ook. Enneuh 'afkopen' met geld in welke vorm dan ook moet niet de reden zijn dat je alleen maar naar haar pijpen danst.

Succes met oefenen.....! ;)

Deel Deze Pagina