schoonmoeders aaarrrgggghhhh

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door niekenie, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    #21 Esther15, 29 jun 2012
    Laatst bewerkt: 29 jun 2012
    Rozemarijke: Ja ok, maar hij blijft een gescheiden man...........die als hij nooit gescheiden was nu niet een heerlijk getrouwd leven met jou zou kunnen hebben......

Maar goed, ben hier niet met de bedoeling om een rel te schoppen of iemand per ongeluk te beledigen. Juist het tegendeel. Ik heb dan misschien het geluk gehad dat mijn schoonouders hier nooit zo over hebben nagedacht. Die zagen dat het goed was en dat was genoeg. En ik snap ook echt wel dat dat niet voor iedereen zo makkelijk is.

Je hebt ook in je laatste post gelijk qua verschil in relatie, maar dat lijkt ook nogal logisch. Maar ik blijf erbij dat een gescheiden persoon een hele goede relatie kan hebben. Kijk maar naar je eigen thuis situatie, jij houdt van hem en hij houdt van jou.....en dat is toch alles wat telt?????

Los van dit alles vind ik het voor TS een vervelende situatie. Probeer het toch eens uit te praten meid want iets opkroppen is nooit goed voor je!!!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar ik zeg toch ook niet dat het NIET kan? Alleen: eenmaal een mislukte relatie, maakt helaas de kans wel groter dat het daarna opnieuw mislukt. Maar dat hangt uiteraard, zoals ik al aangaf :), alles samen met de vraag wat je hebt geleerd uit je mislukte relatie.
    Mijn man heeft er enorm van geleerd, en dus gaat het nu goed. Hij is een gescheiden man die geleerd heeft van zijn scheiding.
    Maar ik zie ook zat voorbeelden om me heen van mensen die alle schuld op hun ex schuiven en zelf weer precies zo een volgende relatie instappen, en dan heb je erg grote kans dat het gewoon opnieuw weer mislukt op een gegeven moment, gewoon omdat je geen donder hebt geleerd van je eigen fouten, (want een mislukte relatie ligt zelden maar aan 1 van de twee).

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@esther:

Ik bedoel ermee dat het voor schoonmoeder slikken is dat haar zoon binnen 1 maand met een gescheiden vrouw samen gaat wonen én zwanger zijn

Ik dacht dat TS pas kort daarvoor was gescheiden

Voor schoonmoeder is dit echt heftig, en vallen die 3 dingen rauw op je dak

Je verwacht niet dat zoonlief thuiskomt en verteld een vriendin te hebben en binnen 1 maand gaat samenwonen en perongeluk zwanger is geraakt, en als ze dan ook nog eens gescheiden blijkt te zijn maakt dat het plaatje er niet fraaier op

Stel ik zou thuiskomen met een man die nog nooit gescheiden is geweest zullen mijn ouders dit veeeeel fijner vinden als dat ik thuiskwam met een gescheiden man. Mijn ouders kennen deze man dan nog niet en hebben logischerwijs liever een man voor mij die nog nooit getrouwd is dan een gescheiden man, puur om het feit dat 9 vd 10 mensen dan "schrik" inboezemen en denken "dadelijk scheid hij/zij ook van mijn dochter/zoon want het is al eens fout gegaan (weet niet goed uit te leggen)

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Het lijkt wel alsof iedereen hier vergeet dat TS haar vriend een volwassen man is (van 30!?).
    En ik vind het belachelijk dat schoonmoeder in kwestie loopt te roepen dat TS maar raar is en raar denkt terwijl ze haar schijnbaar nietzo goed kent, dus ts ik kan jou frustratie echt goed voorstellen.
    Mijn man zou zulk commentaar ook helemaal niet pikken of je nou pas een maand samen bent en zwanger of niet, slow down schoonmama..
    Ze zal wel weinig aan der hoofd hebben ofzo, het word tijd om je zoon los te laten als hij 30 is.
    Het is dan zo ongepast om zulk commentaar te gaan lopen leveren.

5. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik begrijp jullie helemaal meiden en alles heeft zijn voors en tegens.

Maar zoals ik zelf en nu Chaii ook aangeeft zijn het twee volwassen mensen die echt wel zelf keuzes kunnen maken.

Schoonmama mag best haar mening geven, maar ze heeft niet het recht om een relatie te "saboteren" (heb even geen beter woord, sorry). Tuurlijk is het schrikken, maar geef haar op zijn minst wel eens een kans. TS is de vrouw waar hij voor kiest en hij is er zelf ook al die tijd bij geweest.

Hoe dan ook, shit situatie voor TS en ik hoop dat je het snel uitgepraat krijgt, of dat je het een plek kan geven en het kan negeren. Ja, het is haar zoon, maar het is jouw vriend!!

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar ik lees dat de vriend van TS zeer ernstige depressies/psychische problemen heeft (gehad) en zeer veel problematische relaties

Tsja, geef schoonmoeder eens ongelijk dat ze met haar handen in het haar zit.

Haar zoon heeft al een hele hoop problematische relaties gehad en psychische problemen, en gaat nu ineens binnen 1 maand samenwonen en word schoonmoeder ineens binnen de maand oma :$

Logisch dat schoonmoeder zeeeer huiverig is gezien het verleden van TS haar vriend

Ook al is hij 30, zorgen om je kind blijft, vooral als hij zo'n problematisch verleden heeft met eerdere vriendinnen en psychische problemen en dan ineens op de stoep staat met zijn kersverse zwangere vriendin waarmee hij binnen de maand samenwoont. Ik zou er iig niet van kunnen slapen als ik de moeder van die jongen was

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ja, ik weet ook niet precies hoeveel last die moeder daarvan heeft ondervonden persoonlijk van die psychische aandoening.
    Als ze door die zoon daar ook constand mee lastig werd gevallen in de vorm van verzorging enzo, dan kan ik er nog wel enigsinds inkomenen dat ze zich zo bemoeierig nu opsteld.
    Die denkt dan misschien wel straks zit ik weer in huis met een wrak van een zoon... ;)
    Het is wat dat betrefd altijd maar moeilijk zo online.

8. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Das helemaal waar. Als je het alleen maar kunt lezen vat je het meestal net iets anders op dan dat het bedoeld is.......

9. EsRobin

EsRobin Lid

23 feb 2012
    92
    0
    0
    Ik lees hier veel over het feit dat TS 'een gescheiden vrouw' is. Wat doet het er toe? Het is toch logisch dat als je 30 bent en je krijgt een relatie dat je al een geschiedenis hebt?

Mijn vriend en ik zijn sinds begin december samen (hij komt uit een heftige relatie van 5 jaar en ik was net een half jaar single na een relatie van 10 jaar). In februari kwamen we erachter dat ik zwanger ben. We woonden vanaf het begin al samen... en tuurlijk, het is allemaal heel snel. Maar als je voelt dat het goed zit, zit het goed. De zwangerschap hadden we allebei ook niet verwacht, althans... niet zo snel. Als je de zaken niet helemaal veilig aanpakt weet je dat de kans bestaat. Gelukkig hadden we vooraf al veel gepraat over kinderen en wisten we van elkaar dat we dolgraag een kindje zouden krijgen met elkaar.

Mijn schoonouders reageerden geschokt op de zwangerschap. Ontzettend logisch. Alle begrip voor... maar ze zijn gelukkig niet achter de ellebogen zoals de schoonmoeder van TS. En daar gaat het de TS denk ik om. Dat ze er zo over denkt s één... maar wees daar dan eerlijk over.

Succes met alles, TS!

10. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ja, maar jij bent door de pil heen zwanger geworden...dus het was niet gepland. Je kan mij niet wijsmaken dat wanneer je net een maand samen bent, je een kind gaat plannen;) In dit soort gevallen zijn het dus vrijwel altijd ongeplande zwangerschappen.

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Je schoonmoeder spreekt haar eerlijke angst en mening uit en omdat deze niet in jou gelukkige plaatje ligt is ze aan het stoken.
    Sorry maar dat je vriend al zo lang bij een psyg loopt maakt voor zijn moeder wel dat ze eerlijk is tegen hem want hij heeft al zoveel meegemaakt.
    Je schoonmoeder moet jou nog leren kennen dat duurd gewoon even maar door het snelle zwanger raken moet dat ineens ook versneld terwijl je gevoel anders wil.
    Zelf je vriend kent je niet door en door of je moet hem al jaren kennen maar door zijn slechte ervaringen is hij gewoon gevoelig voor twijfels die hij heel goed zichzelf ook kan hebben aangepraat.

12. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Snap jullie beide kanten. Hij is al een beetje verward en zijn moeder wil hem beschermen (in dit geval tegen jou misschien). Dat hoeft misschien helemaal niet, maar zij kent jou niet. Maar ik snap jouw verdriet heel goed. Jij wilt er voor gaan, elkaar leren kennen, een kindje krijgen en een toekomst opbouwen samen. Voor jouw familie zal het ook niet niks zijn om ineens een man in jouw leven te zien met een psychisch verleden, die ze bovendien niet kennen!

Misschien een idee om met beide families eens koffie te gaan drinken. Zo kan iedereen een eerste kennismaking hebben en dan zullen er vast wel verhalen op tafel komen. Zo kunnen beide families een beeld krijgen van de ander en is dat misschien een eerste stapje naar wat vertrouwen :).

Ik hoop dat je ondanks alles kan genieten van het ukje wat in je groeit. Heel veel succes meid!

13. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    snap niet waarom er zo een taboe word van gemaakt dat ik gescheiden ben! moet ik dan bij een man blijven die mij opsloot ,sloeg ,bedroog en mentaal helemaal afkraakte???
    zijn moeder is zelf gescheiden dus heeft geen voet om op te staan op dat vlak!
    mijn vriend heeft nooit een leuke thuis situatie gehad ,vader dronk zwaar ,kon nooit iets goed doen voor zn ouders ,... ,foute vriendinnetjes die zonder boe of bah t aftrapten en dergelijke ,je zou van minder depri worden!!!
    en ja we zijn onvoorzichtig geweest en ja het is allemaal snel gegaan ,maar we zien elkaar graag en willen dit kind een super thuis geven en opvoeden met veel liefde.
    moest onze zoon binnen 30jaar thuis komen en zeggen mama ik heb mijn vriendin zwanger gemaakt ik zou verdomme trots zijn dat hij zn verantwoordelijkheid opneemt ,en niet zoals ik veel lees op deze fora van oei ja ongelukje ff langst de dokter voor een abortus!

14. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Meid, jij moet gewoon doen waar jij en je vriend zich lekker bij voelen!!!!!!!

Ik wens je een pracht relatie en een geweldige zwangerschap!!!!!

15. Sas87

Sas87 Actief lid

27 apr 2012
    201
    0
    0
    Paraveterinair
    grootebroek
    Hoi niekenie,

Ik herken mijn situatie wel in beetje in die van jou!
    Ik ben sinds febr dit jaar ook weg bij mijn ex waar ik 3,5 jaar mee heb samen gewoond. Ben direct bij me nieuwe vriend ingetrokken.
    En ben nu 8 weken zwanger van hem.
    Mijn vriend heb ook geen fijne relaties gehad ( ze zijn er hellemaal vandoor gegaan bij hem) met he resultaat dat ik nu giga in de gaten wordt geouden metvwat ik doe wie ik spreek, elke dag vraag die ofik niet bij hem weg ga. Als ik een glas extra heb gepakt dan vraagt die wie is er geweest terwijl er hier niemand over de vloer komt, als ik op whatapp kijk is het. Van wie spreek je. Ik heb al geen andere kerels meer in me lijst staan of telefoon.. Maar andersom meneer heb wel allemaal wijven in zijn tel staan.
    En als ik daar naar vraag wordt die kwaad, of als ik me gedraag zoals hij zich naar mij gedraagt dan barst de bom. Want dan is die me zat en blabla! Weet ff niet wat ik hier mee aan moet wordt er een beetje gek van!

16. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Ik snap niet zo goed waarom er zo ingegaan word op het gescheiden verhaal. Hij is 30 en zij is 28, dan kan het inderdaad voorkomen dat iemand al getrouwd is geweest. Niemand vind het leuk als z'n huwelijk op de klippen loopt neemt ik aan en dat hij een depressie heeft, heeft zij inderdaad ook niet voor gekozen. Of ze nou express of per ongeluk zwanger is geworden maakt nu niet meer uit.. Ze is nu eenmaal zwanger en ik denk dat het geen zin heeft als we allemaal met negatieve verhalen komen. Ipv negatief reageren kunnen we misschien ook meedenken en proberen om een weg te vinden dat ze er allemaal goed uit komen. Het kindje zit er nu eenmaal en heeft er niet voor gekozen om geboren te worden.

En dan naar statistieken kijken of je wel of niet gelukkig kan zijn na een scheiding, dat heeft denk ik helemaal geen zin. Een ieder is anders.

Maargoed dit is een mening en vind dat sommige hier in het topic best fel reageren, ik denk niet dat ze daar wat aan heeft, ze heeft waarschijnlijk al genoeg aan haar hoofd

17. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Je vriend heeft toch we'll eigen hersenen? Of kan hij niet nuchter nadenken of zien hoe het eigenlijk zit! Ik bedoel tis 6 maanden geleden dat je ging scheiden
    Echt disrespectful die schoonmoeder en wordt er misselyk van wat ze in haar zoon oor loopt fluisteren! Vooral iemand die psychish problemen heeft en het is zyn moedder , diegene die hy altyd hoort te geloven!

als ik jou was zou ik heel duidelijk zijn tegen je vriend
    Dat hij het beter moet weten anders niet zo gaat!
    Ben je eindelyk zwnger krijg je dit!!
    Ik zeg volg je hart en luister naar!

18. aqua

aqua Lid

3 jun 2012
    77
    0
    0
    gastouder
    soest

precies !!!! helemaal mee eens :D

19. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    mijn vriend had al een problemaatische relatie met zijn moeder en dit is voor hem dan ook de druppel geweest
    zijn nu het huisje in orde aan het maken om binnen een 7a10weken ons klein ventje te verwelkomen en hebben beslist zijn moeder tot die tijd te negeren
    hij heeft haar proberen te spreken over haar uitspraken en dat ik een rare was in haar ogen zou slagen op het feit dat ik met iedereen in de familie probeer overeen te komen en blijkbaar goed in de familie lig ,dat ze vind dat ik de gesprekken steeds over mij prbeer te laten gaan maar als ze vragen hoe gaat t met jou en de zwangerschap begin je toch niet over het weer enzo!
    mn vriend denkt dat het wss is dat ze er moeite mee heeft dat nu een heel groot deel van de aandacht naar ons en het kindje gaat ,terwijl ze redelijk egocentrisch is en niet graag aandacht deelt .
    hopen dat ze door de "stille periode" gaat inzien dat ze fout is geweest ons uit elkaar proberen te krijgen

20. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    #40 MelMel, 1 jul 2012
    Laatst bewerkt: 1 jul 2012
    Meid, ik wens je heel veel sterkte.
    Hou je taai en laat je niet manipuleren of brainwashen.
    Op het moment dat jij hem wanhopig blijft vertellen dat je van hem houdt en niets of niemand anders wil begint het de verkeerde kant opte gaan. Hij hoort vertrouwen in jou te hebben, een relatie hoort wederzijds gebaseerd te zijn op vertrouwen.
    Het feit dathij zo achterdochtig is klopt van geen kanten.

Ik heb een exvriend die precies zo was, en vertellen wat ze willen horen hielp op het moment maar maakte zijn ziekelijk wantrouwen naar mij niet minder. Hij geloofde na een tijdje ook echt in zijn eigen waandenkbeelden.
    Hij hield mij ook heel erg in de gaten met alles wat jij beschrijft tot vele dingen meer, in het begin dacht ik dat hij wel erg veel van mij moest houden waardoor hij zo bang was om mij kwijt te raken maar pas veel later besefte ik dat het daar niets mee te maken hadden.
    Als hij je nu al zo erg aan het checken is hoop ik het beste voor je meid.
    Het sloopt je zo verschrikkelijk om er zo veel energie in te stoppen en iemand ervan te overtuigen dat je echt voor diegene gaat en houdt.(en niet te vergeten het verdriet )
    Zeker als je daarnaast dagelijks van overspel word beschuldigt met vele verschillende personen. (zoals bij mij... )

Ik hoop werkelijk dat alles beter zal gaan tussen jullie maar ook dat je mijn berichtje heel serieus neemt....

Ik heb 2 kindjes met mijn ex, in het begin dacht ik er erg luchtig over maar het werd alleen maar erger....

Uiteindelijk klopte het spreekwoord: Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.....

Groetjes

Deel Deze Pagina