Schoonmoeders bemoeial/ of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 7 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe is jouw schoonmoeder?

1. Is ze een echt bemoeial

2. Of juist niet?

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Niet meer actief

Hoi ik heb het super getroffen met mijn schoonouders hoe zit dat met jullie? Mijn schoonmoeder is echt een schat. Je leest veel over schoonmoeders. Ik ben benieuwd naar jullie andwoorden. :D
    ;)

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik onthou me in deze van ieder commentaar, maar dat zegt denk ik wel genoeg 8) ...

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik heb het ook super getroffen met schoonmama en papa, ze zijn beiden al wat op leeftijd 63 en 65. daarbij is mijn vriend hun jongste kind, een nakomertje. dus al die bemoeienissen hebben ze bij hun twee dochters kunnen doen. nee zonder gekheid, ze zijn super. we kunnen ze altijd om hulp vragen maar zij zullen nooit ongevraagd zich ergens mee gaan bemoeien.

Laatst nog heeft mijn schoonmoeder me meegenomen naar de musical the Wizz, was erg gezellig.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn schoonouders bemoeien zich nergens mee.. erg getroffen dus op dat vlak..

5. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

die van mij zijn ook echt lief....
    hubbie is haar oudste en ze heeft nog 3 thuiswonenden zonen (alle 3 nakomertjes, tussen manlief en jongste broer zit 17 jaar).

Ze heeft daar haar handen nog vol aan.

6. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Mijn schoonmoeder is echt een geval apart! ;)
    Niet iedereen vind haar even makkelijk en niet iedereen is gediend van haar rappe tong....
    Maar ik kan met haar lezen en schrijven.... :D

7. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

ik noem ze schonnloeder,
    zegt eigenlijk wel genoeg denk ik :rolleyes:

8. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Haha Sam :)

Mijn schoonmoeder zou zich wat mij betreft wel eens wat vaker met ons mogen 'bemoeien'. Wij zitten sinds maart in het medische circuit en ze toont wel heel weinig belangstelling en begrip. Los daarvan heb ik ook niet zo'n hele goede band met haar, ze is nogal gesloten en ik ben juist het tegenovergestelde. Maar kan me er niet meer druk om maken eigenlijk..

9. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Mijn Schoonmoeder is in maart overleden :( (56 jaar)en ik mis dr echt ....we hadden een goede band niet te maar gewoon normaal, en in het begin moesten we ook wel aan elkaar wennen maar we begrepen elkaar wel, en waren er voor elkaar wanneer nodig...

Dus wees maar blij als je nog lekker ff kan mopperen op je schoonmoeder want dan is ze er tenminste nog

x ;)

10. Niet meer actief

Ze is wel een bemoeial, maar boven alles is ze superlief en kon ik me geen betere schoonma wensen.
    Als ze zich ergens mee bemoeit dan laat ik haar gewoon kletsen, en gaat het me het ene oor in en het andere oor uit. Scheelt een hoop frustratie.

11. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Mijn schoonmoeder is op zich heel lief, maar ik kan haar regelmatig achter het behang plakken. Mijn man is enigst kind en ze denkt nu dat we dus overal hulp bij nodig hebben. Toen we van de zomer terug kwamen van vakantie had ze mijn voorraadkast verbouwd, een plant die ik van mijn man had gekregen in de schuur gezet, een prachtige struik met bloemen uit de grond gehaald en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik had toen tijdelijk wat minder behoefte aan contact. Ik vind het prima als ze komen, maar ze moeten wel van mijn spullen afblijven, ik maak zelf wel uit wat ik weggooi en wat ik bewaar. En al zou het een bende zijn bij ons, wat niet zo is, dan is dat mijn probleem en niet dat van haar.

Zo...., ik geloof dat er bij mij nog wel wat frustratie zit. Solly voor het lange verhaal.

12. Oleole

Oleole Niet meer actief

een bemoeial maar wel een hele lieve met goede bedoelingen!

13. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    ook een lieve, maar haar dochters zijn alles.Haar oudste dochter is net zo oud als mijn moeder.....En wij wonen lekker ver dus ziet ze ons weing......Alleen als wij daar naar toe gaan.Ze kan wel alles doen maar 48 km rijden naar ons is te ver..Wel naar camping in België, misschien iets minder ver...45 km....
    Verder is het een schat maar zo 1 á 2 keer per maand is genoeg....

14. Niet meer actief

Mijn schoonmoeder is zo'n scheetje, dat ik soms gewoon tranen in m'n ogen van d'r krijg!

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heb het ook echt getroffen met mijn schoonouders en stiefschoonouders ;)

We zien ze ook niet echt vaak, mijn vriend is enigst kind en ze wonen allemaal ver weg. Friesland en rond utrecht.

16. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    Mijn schoonouders zijn enorme schatten, ze bemoeien zich nergens mee , dringen zich nooit op en zijn heel erg belangstellend naar ons en de kids ...echt helemaal geweldig

17. Niet meer actief

Wat leuk om te lezen! ik heb het ook getroffen inderdaad. Asjuh hoe is het met jou? Fijn he zulke lieve schoonouders ;)
    groeten van jennie72 :D :D

18. Niet meer actief

Ook ik heb het getroffen met mn schoonouders, het zijn echte dikke schatten.
    Dringen zich nooit op en zijn bestorven op de kleinkinderen.
    Ze wonen vlakbij ons en komen dan ook regelmatig even kleinkindknuffelen ;)

Nee niet bemoeizuchtig of opdringerig, echte lieverds!

Liefs Nies

19. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    Ja gaat wel lekker met mij ;) thx ..en idd. heerlijk om eens zo`n schoonouders te hebben , was wel anders in vorig huwelijk :( tenminste die waren wel heel anders ( lagen dus ook niet echt op 1 lijn)

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik heb geweldige schoonouders! Ze bemoeien zich nergens mee als daar niet om gevraagd wordt. Ze zullen nooit hun mening opdringen! Over 2 1/2 jaar nemen ze ons mee op vakantie omdat ze dan 40 jaar getrouwd zijn. Vanavond zei mijn schoonvader nog dat we dan met z'n 6en zouden gaan... of misschien 7en en gaf daarbij een heerlijke glimlach! Geweldig!

Deel Deze Pagina