ik heb gelukkig geen last van mijn schoonmoeder! en helaas is mijn schoonvader 6 jaar geleden overleden aan k***** 50 jaar.daardoor zijn we ook heel hecht geworden. liefs
Leuk om dat zo te lezen, het doet me zo goed dat ik van die lieve schoonouders heb ik heb veel aan ze en zezouden geweldige oma en opa zijn. er zijn natuurlijk ook mindere verhalen maar dat hou je toch.ik was gewoon benieuwd naar de verhalen achter jullie! groeten jennie72
ik heb een hele lieve schoonmoeder,staat altijd voor je klaar,je kan er lekker mee thee leuten. tis een hele gezellige vrouw
Mijn schoonmoeder bemoeit zich gelukkig bijna nergens mee. Zo probeert ons wel vaak als we het over kinderen hebben het tegen onze zin te verdrijven. Dat de jeugd veel brutaler is, laat nog buiten is, enz, enz. Maar mijn moeder en zus: ze zijn schatten, maar ik kan ze heel vaak achter het behang plakken: Ik moet me als ik zover ben die kinderwagen kopen, die babykamer. Mijn man en ik hebben aanbouwplannen: we moeten die aannemer nemen, die overkapping, de keuken toch liever zo indelen . Ik wordt daar zoooooooo moe van. Ze komen zelden of nooit naar me toe. en als ze al komen pakken ze zonder iets te zeggen planten of iets dergelijks en verhuizen ze het naar een andere hoek. Als ik daar iets over zeg, zijn ze erg op hun tenen getrapt en zijn ze boos. Dan zeggen ze: je zeurt dat we nooit komen en als we hier zijn jaag je ons de deur uit. Ik heb al zoooo vaak gezegd dat ik het leuk wil hebben als ze op bezoek zijn, en niet dat ik de hele tijd moet gaan zeggen. Oke, nu genoeg hierover gepraat even een ander onderwerp. Kortom ik moet hun advies opvolgen, en als ik dat niet gedaan heb, hebben ze het waarschijnlijk over 25 jaar er nog steeds over van had het toen maar zo gedaan zoals wij je hadden gezegd, maar nee, jij moets het zo hebben. He he, fijn om dat eens even van me af te schrijven. Nancy
Ik heb geen idee, Zowel mijn eigen moeder als mijn schoonmoeder zijn beide al respectievelijk 6 en 7 jaar hemelen. Het is wel fijn als je leuke schoonouders hebt, gelukkig is mijn schoonpa een toffe gast en mijn eigen pa is ook een lieverd! Die worden gewoon opa EN oma tegelijk voor ons nieuwe kleine wondertje!
Ik heb ook erg geluk met mijn schoonouders. Al hadden zij in het begin wat moeite met het idee van mij als schoonzoon, zijn ze daar inmiddels overheen.
mijn schoonmoeder is een labiel iemand die haar goede kanten heeft zoals iedereen, maar soms heeft ze ontzettend haar nukken ook zoals iedereen, maar ze is dan totaal niet reeel, en het moet allemaal wijken voor haar. w.b. zwnager worden en zo..ze leeft met ons mee, vraagt ons over pco en stelt ons gerust waar mogelijk... maar...vriendin zal ze nooit van me worden, daarvoor heeft ze me teveel aangedaan.
Mijn schoonmoeder is een heel lief mens en ze bedoelt het altijd goed. Maar zij noemt het interess en ik noem het bemoeien. Het is dus maar aan wie je het vraagt...
Mijn schoonmoeder bemoeit zich overal mee en aan het begin had ik er erg veel moeite mee. 3 jaar geleden is het toen helemaal geescaleerd en hebben we een middag flinke ruzie gemaakt, daarna alles uitgepraat en sindsdien is het helemaal goed. Ze bemoeit zich nog steeds met alles, maar nu kan ik ten minste tegen haar zeggen dat ze er mee op moet houden zonder dat we dan negatief over elkaar denken.
best mensie hoor, maar ben blij dat ze niet net zoals mijn eigen moeder vlak om de hoek woont (en denkt dat iedereen wel begrijpt hoe ik dat dan verder bedoel)...
achtja soms ik ben 2 kilo te dik nau tja das dus niets,, ooit gezegt dak chocolade lekker vind nau nau wat een kommentaar helaas eet ik het gewoon bijna nooit meer denk dat het gewoon door haar komt.. Ze bemoeid zich met alles maar ze is ook wel heel aardig hoor. We wonen nu niet meer in de buurd maar het liefst regeld zij alles. Als we strax kindertjes hebben zullen ze niet heel vaak bij haar zijn. 1 ze moet een oma zijn en als ze iedere dag op zou passen dan zou ze of de kinderen verwennen wat niet goed is of ze kan geen echte oma meer zijn. 2 ik wil niet dat ze er mee zou bemoeien want ze zou een hoop dingen bepalen... NEEEEEE GEEN ZIN IN!
mijn schoonmoeder is meestal echt een kreng af en is ze echt net iets te aardig... als jullie snappen wat ik bedoel. ze bemoeid zich echt overal mee en sindsdien ik er iets van heb gezegd komt ze niet meer zo vaak (gelukkig maar ) ach ja misschien word het wel anders als ze oma wordt of het word nog erger natuurlijk.... groetjes uit twente
nou die van mij is echt top! geen bemoeial, maar is er voor je als je het nodig hebt.. geweldig, ik had niet beter kunnen krijgen..
Mijn eigen moeder en mijn schoonmoeder wonen allebei bij ons in het dorp. Ik kan heel goed met mijn moeder overweg, ook wel met mijn schoonmoeder, maar niet zo goed als met mijn eigen ma! Mijn schoonmoeder wil zich nog wel eens niet aan onze 'opvoed'regeltjes houden en mag dan alles en wordt volgestouwd met snoep en vettigheid, terwijl ik zeg dat ik dat niet wil hebben. Daarmee haalt ze wel vaak het bloed onder mijn nagels weg.... Maar als ik wat heb, of onverwachts oppas nodig heb is ze er altijd voor me! Dus zowel positief als soms negatief....
Tja mijn schoonmoeder is een lieve bemoeial, maar soms word het irritant. Heel de voorbereidingen van ons huwelijk wilde ze van niets weten, en op de dag zelf meent ze dan van alles te moeten regelen bijvoorbeeld. Het zijn vaak kleine dingen dus daar zet je je overheen want verder is het een superschoonmoeder, ik mag niet klagen!
Mijn schoonmoeder is ook wel okej! af en toe een beetje te bezorgd enzo.. zo tegen mn man "doe je je jas dicht? " en .. "lieverd doe eens je sjaal goed om je nek!" terwijl het 15 graden is.. hihihihihi maar ja .. verder is ze lief!
Bij mij is het meer mijn schoonzus die zich overal mee bemoeit ze is nu ook zwanger en moet over 2 weken bevallen. Ze denk ook echt dat ze alles beter weet ik had pas geleden nog ruzie met haar om een verzekering zeg maar. Ze zei dat als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische indicatie dat je dat dan niet vergoed krijgt ook al heb je de hoogste verzekering, maar bij mij staat toch echt dat alles wordt vergoed inc eigen bijdragen en daar ging ze ruzie over maken ech kinderachtig ze beweerde nog dat het een druk fout was en wilde niet naar me vergoedingslijst kijken. Uiteindelijk ging ze huilen en zei ik weet het beter want ik ben langer zwanger en je maakt me helemaal gek en ze kreeg ineens overal last van Ik vond het echt nergens op slaan die discussie.
Mijn schoonouders wonen in Duitsland god zij dank. Het lijken beste lui voor buitenstaanders maar ik heb inmiddels wel anders ervaren! Ze vinden het eigenlijk maar niets dat zoonlief zich heeft ingelaten met mij, een oudere vrouw (vriendlief en ik schelen vijf jaar, dus zo oud ben ik nou ook weer niet) daarnaast is vriendlief volgens mij niet echt liefdevol en met begrip opgevoed. ik heb wel gemerkt dat alles in dat gezin om geld draait. ik kwam voor de eerste keer binnen in hun mega grote villa in Duitsland en het eerste waar schoonmama naar keek was mijn kleren. ze vroeg me zelfs waar ik mijn schoenen had gekocht en hoeveel ik er voor betaald had! ze bemoeit zich openlijk niet met onze relatie maar ik hoor achteraf alltijd van vriendlief dat ze hem naar zo en zo heeft gevraagd of dat ze zo en zo heeft gezegd..ze moet hem dan ook altijd even apart nemen. nee, ik heb niet geboft met mijn schoonouders en nu begrijp ik pas waarom mijn vriend af en toe zo onrespectvol kan zijn naar anderen toe: hij heeft het gewoon nie tgeleerd van zijn ouders omdat alles daar om geld draait en niet om liefde of samenzijn... ik vrees dat ik nog een harde dobber krijg. Aoife