Sodeju zeg wat een egoistisch mens Ik zou haar opbellen en zeggen dat je behoorlijk geschrokken bent van haar reactie om te denken dat ze bij de bevalling mag zijn. Dat je dat niet ziet zitten en dus ook absoluut niet van plan bent. Als je haar het van te voren niet duidelijk maakt zal ze misschien flink pissig zijn na die tijd (ach, hoe erg is dat eigenlijk ook.. 8) ) En als je het van te voren niet wil zeggen, niks van je laten horen als het (bijna) zover is, je vriend dus ook niet, duidelijke instructies geven En bij de verpleging idd aangeven dat je alleen je vriend er bij wil hebben, als er andere mensen komen die er bij willen zijn dat je dat niet wil (dan hoef je niet direct te zeggen dat het over je schoonmoeder gaat als je dat vervelend vindt..) Hoe dan ook, JIJ bepaalt! Niemand anders! (oe, ik kan zo pissig worden om dit soort mensen, als het mijn schoonmoeder was geweest... grrrr )
Hahaha.... Hormonen spelen ook een grote rol he! Maar t blijft een nare situatie... ben al lang blij dat ik het hier wat van me af kan schrijven en al jullie reacties kan lezen
Hoi, Iedereen die zegt dat ze een brutaal mens is die schoonmoeder..... 100% GELIJK..... Als je het niet wil dat ze erbij is, niet over nadenken hoe je het wil oplossen, gewoon niet bellen! Wat heeft zij nou te zeggen over JOUW bevalling. Jij bepaalt toch zelf wie je erbij wil hebben.
jeetje zeg. Wat een mens. Mijn schoonmoeder kan er ook wel wat van, maar dit is echt de overtreffende trap. Je kan ook heel gemeen zeggen: Je was er niet bij toen het gemaakt werd, hoef je er ook niet bij te zijn als het eruit komt..... hihi (ok dit zou ik ook niet doen hoor...., Had ik dat lef maar) Maar ik vind ook dat je echt wel op je strepen mag gaan staan hoor. Dit is iets van jullie samen. Niet van haar.
Ik zou haar er niet bij vragen dat is een bewuste keuze die jullie al gemaakt hebben. Jammer voor haar als zij het niet kan accepteren maar dat is dan haar probleem en niet dat van jullie! Enneh ik denk als de kleine er eenmaal is dat ze het dan snel vergeten is. En zo niet, tsja zegt meer over haar dan jullie! Succes ermee meid, enneh alvast een voorspoedige bevalling gewenst die gaat zoals jullie het willen!
Als ik zo je berichtje een beetje lees, dan voel je je bijna schuldig omdat je je schoonloeder er niet bij wilt hebben.... Maar dat mens is gek! (sorry) Het is een moment van jullie saampies.. En je moet maar zo denken, krijg je door zoiets ruzie, ben je meteen van dr af hihi
Klopt ook wel een beetje dat schuldgevoel... zo erg speelt ze met mijn emoties.... Feit blijft dat ze er gewoon nie bij zal zijn.. PUNT UIT!
Ik zat nog even te denken, laat haar dit allemaal lezen hihi..Als ze het dan nog niet snapt dan weet ik het ook niet meer..
Zooo zeg! Dat moment mogen jullie niet van haar afpakken... PARDON?!?!?!?! Wie denkt ze wel niet wie ze is? Dit is toch zeker een moment van jou en je vriend! Ik zou zeker duidelijk maken (nogmaals ) dat ze er gewoon niet bij zal zijn! Dat heeft ze maar gewoon te accepteren! Sjees, wat heeft dat mens een plaat voor haar kop
Tegen mijn schoonmoeder heb ik gezegd dat als ze me zo onder druk blijft zetten over het tijdstip van bellen, dat we dan pas een dag na de geboorte gaan bellen. Nu houdt ze zich koest
hihi. goede Nikita, gewoon keihard terugslaan! Ik vind het wel een heel onredelijke "eis". Wat vind je schoonvader ervan (of heeft hij niets te vertellen thuis)? Anders zou ik (via je vriend dan denk ik) via hem duidelijk maken dat je bij de bevalling zo ontspannen mogelijk moet zijn en dat jullie denken dat dit het beste gaat als er verder niemand bij is naast de vk. Dus duidelijk maken dat het vooral in het belang van het kind nodig is dat de bevalling loopt zoals jullie willen. Als ze dan nog steeds op haar strepen staat, kun je haar aanspreken op het feit dat ze dus haar eigen belangen stelt boven die van haar toekomstige kleinkind (lul 'd dus maar gewoon onder tafel, hihi)
Als je iemand (wie dan ook) uitnodigt om bij een bevalling aanwezig te zijn, is dat een hele eer! Maar dat iemand uit zichzelf eist dat ze erbij wil zijn, is gewoonweg ontzettend brutaal, ook al is het dan honderd keer je schoonmoeder. Kinderen krijgen is iets heel intiems, dat je samen wilt beleven met je partner. Daar hoeft verder geen buitenstaander (muv beroepskrachten) bij te zijn, en zeker niet als jullie dat niet willen. Hoe komt ze op het dwaze idee? Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit van gehoord in onze kennissenkring, dat er ooit iemand (een derde) bij een bevalling aanwezig is.
ook ik vind dit echt belachelijk! maar ik zou persoonlijk gewoon nikslaten weten tot het kindje er is. dat moet ze maar gewoon accepteren, aangezien het julliekindje is en het aan jullie de keus is wie erbij is. plus als ze het zou weten en je zou bv in het zh bevallen laten ze haar er echt niet door als je dat aangeeft. sterkte meid, en niet te druk maken want bevallen is al zwaar genoeg en dit kun je er dan niet bij hebben. gewoon heel duidelijk zijn en voet bijstuk houden!
Wat erg! Haha ik word er gewoon helemaal pissig van! :x Waarom staan mensen allemaal zo te dringen vlak voor en na een bevalling? Bij mij toen ook hoor: "sms je me wel als het is begonnen?" "we willen nog even afspreken voordat alles begint, kunnen we je nog even bekijken." (niet eens zo erg eigenlijk, maar ik dacht alleen maar ROT OP ALLEMAAL! ) En toen ik bevallen was, en we een weekje in het ziekenhuis moesten blijven, zag ik als ik van neonatologie weer terug liep naar mijn kamer ook weleens groepen mensen op de afdeling wachten. Ik zou daar gek van worden, van die bemoeials! (maar ik ben dan ook echt een chagrijn) Maare.. succes en laat je niet uit het veld slaan! :x :x :x
Wij wilden het ook helemaal niet aan ouders vertellen dat het begonnen was en dat we gingen bevallen maar het liep hier allemaal een beetje anders. Ik ging 3 weken over tijd, moeder en schoonmoeder waren zo zenuwachtig, zo bezorgt het was gewoon zielig . Vanaf 41ste week moest ik ook de dag naar het ziekenhuis om alles goed in de gaten te houden. Dus toen ik uiteindelijk op zaterdagavond mocht blijven omdat ik eindelijk (na 2 dagen weeën) dan toch 4 cm ontsluiting had heeft mijn man ze opgebeld om ze het te vertellen en dat hij wel zou bellen als het er was. Iedereen heeft zich hier netjes aan gehouden en dat is maar goed ook want ik had ze persoonlijk het ziekenhuis uitgezet. Ouders en schoonouders waren zelf zo netjes door ons opgevoed dat ze 'pas' met het spreekuur kwamen. De volgende keer mogen ze wat mij betreft meteen komen, dat deden de andere opa's en oma's ook allemaal en ik lag er alleen Groetjes Anita
Misschien is het dan wel duidelijk. Ik heb er hier net zo 1. Ze belt me elke dag en als ik niet opneem dan komt ze langs.Ze is zo bang dat we haar niet bellen als de kleine er is. Alsof we dat zouden doen. Mijn man heeft al zo vaak gezegd 'laat haar met rust' maar het kwartje viel niet. Heb het nu vorige week zelf maar gezegd dat ik niet zit te wachten op haar bemoeizucht. Ze was erg boos,maar het kwartje is wel gevallen want de afgelopen 2 weken waren heerlijk rustig!