nou ik heb een top band met allebei mijn schoonouders zoals pa als ma. mijn schoonvaders is 53 en schoonmoeder 48 wordt volgende maand 49. het zijn voor mijj mijn ouders noem ze ook pap en mam. ze eten 2x in de week bij ons of wij bij hun en verder doen mijn schoonmoeder en ik alles samen dagjes uit winkelen echt alless. met mijn schoonvader ga ik ook wel eens een dagje winkelen is hartstikke gezellig en het leukste van die dag vinden wij allebei als je de mensen ziet kijken en fluisteren omdat ik gearmt loop met mijn schoonvader helemaal geweldig en liggen we ook helemaal in een deuk. mijn vriend is soms wel een beetje jaloers op de band die ik met zijn ouders heb maar hij vindt het natuurlijk wel super beter zo als anders toch. met mijn eigen moeder heb ik niet zoveel contact die vind andere dingen belangrijker en in haar ogen ben ik erg slecht. mijn eigen ouders zijn moeder 47 en vader bijna 60 in februari. liefs mopsje
Geen probs met m'n schoonmoeder gelukkig Ze vindt het super om oma te worden en het botst helemaal niet tussen ons (gelukkig is ze niet zo'n bemoeizuchtig type, dat scheelt al een heleboel. Het scheelt denk ik ook dat ze 2,5 uur rijden hier vandaan woont <- wat ik dan wel weer jammer vind)
Je snijdt wel verschillende dingen tegelijk aan. Mijn schoonouders waren jonger dat zij ouders werden. Maar inmiddels is dat dus (ruim) 40 jaar geleden en de tijd is veranderd. Nu ben je met dezelfde leeftijd jong, terwijl het toen normaal was. Daarbij weet je schoonmoeder waar je allemaal tegenaan gaat lopen met een kind en zal zij haar zoon daarvoor willen beschermen. Zoals een goede moeder haar kinderen altijd wil beschermen. Ik heb ook zo nu en dan moeite met mn schoonmoeder. Maar ik heb gemerkt, dat ik zelf mn grenzen moet stellen en heel duidelijk moet aangeven. Maar als zij daar overheen gaat, moet niet ik, maar mijn man daar duiidelijk met haar over praten. Als ik t zou doen, ziet ze t als n aanval en zal ze zowiezo niet luisteren. Dan heb je dus eerder heibel in de tent en daar zitten we niet om te springen. Mijn man zou vreselijk bot iets kunnen zeggen en dat wordt geaccepteerd (niet dat ie ook zo bot zou doen tegen zn moeder) en ik zou t niet eens voorzichtig kunnen zeggen, zo werkt dat nou eenmaal. Wat ik ook wilde vertellen: We kregen n koud onthaal toen ik met 4 wkn vertelde dat ik zwanger was. Ik had al 2 mk gehad en we hebben ons maar gesust met het idee dat mn schoonmoeder ons wilde behoeden voor nog n teleurstelling. (mn schoonzus heeft 15 jr geleden ook n kindje verloren met 7 mndn zwangerschap en dat zal ook wel pijnlijk zijn voor mn schoonouders) Pas toen Giulian er was bleek dat ze t ook heel leuk vonden en ze zijn lieve grootouders voor mijn kind. Ik moet wel altijd nog denken dat ik hen hun ding laat doen en dus regelmatig moet slikken omdat ik dingen anders doe en liever ook door anderen gedaan zie. Maar ze zijn niet achterlijk. Ze hebben 2 kinds en ik moet hen ook in hun waarde laten. Ik hoop dat je de essentie van mijn wijze (en vele) woorden begrijpt. Het gaat vast wel meevallen. Sinds Giulian heb ik geleerd om meer afstand te nemen van andere ideeën die botsen met de mijne. Soms word ik nog wel pissig, maar als je t langs je heen kunt laten gaan, dan merkt je schoonmoeder dat (misschien niet bewust) ook en zullen jullie steeds beter met elkaar om kunnen gaan.
Ik kan juist heel goed overweg met mijn schoonmoeder al vanaf de eerste dag. Ze kan zelf ook niet wachten tot ze oma word
gelukkig kan ik heel goed met mijn schoonmoeder. Ze kon helemaal niet met haar ex-schoondochter overweg. Toen ik in de picture kwam dachte ze eerst nog, oh je, weer zo iemand (ik ben ook dik. ex-schoondochter was het ook). Maar na de eerste bezoekjes klikte het gelijk ontzettend goed. Nu bijna 3 jaar verder is het contact met mijn schoonfamilie dusdanig goed, dat wij altijd samen op dinsdag gaan sporten en vrijdag gezamenlijk de grote boodschappen doen. Ze weet dat we aan het proberen zijn en is iedere keer weer benieuwd naar de nieuwste verhalen. Ze leeft erg mee. Aangezien zij alleen maar zonen heeft, heb ik haar mee gevraagd met het uitzoeken van mijn trouwjurk (samen met mijn moeder). Dat vond ze zo lief........ (moest er bij huilen). Ze wonen 3 straten bij ons vandaan. We lopen elkaars deur gelukkig niet plat, maar we horen en zien elkaar regelmatig (ook vanwege de 3 kinderen van hubbie, waarmee we vaak langskomen, zodat hun het contact niet verliezen). Mijn ouders zijn allebei 62 (overigens ook steengoed contact met hun hoor. Bellen 2 x per week). Mijn schoonmoeder is 56 en mijn schoonvader is 62. Haar jongste zoon is 20 (kon een zoon van mij zijn) en haar oudste zoon (mijn man) is 37 (hoezo laatkomertjes? ) Maar ik denk dat het veelal ook komt doordat schoonmoeders jaloers zijn omdat ze misschien het gevoel hebben "mijn zoon is afgepakt", terwijl dat helemaal niet zo is. Ook doe je als dochter de dingen op je eigen manier of de manier zoals je het van je moeder hebt geleerd.
Mijn schoonma is ontzettend dominant. In het begin deed ze leuk en aardig, maar toen we eenmaal samenwoonden Terwijl ze zelf bij ons liep te pushen dat we moesten gaan samenwonen Heel vaak belde ze mijn man dan op, vaak jankend, dat ze van de brug zou springen bla bla bla Ze heeft wel eens geroepen: hij is altijd nog mijn zoon. Ik heb meerdere keren met de gedachte gespeeld met de relatie te kappen, ik trok het op het laatst zowat niet meer. We zijn na 2 jaar toen van het dorp verhuist bij hun, en toen is het een stuk beter gegaan. En een kleinkind vinden mijn schoonouders natuurlijk geweldig. Ze raken maar niet uitgepraat over alle kadoos die ze dan willen kopen enzo
Mijn schoonmoeder is 80. Ze was 40 toen mijn hubbie geboren werd. Ik hoop dat ze het nog meemaakt dat ons kindje geboren wordt. Het is de liefste vrouw die je je kunt voorstellen! No problems here!
HAHAHA Geweldig! Sorry, maar kan me hier zo goed in vinden! Snap precies wat je bedoelt! Mijn schoonmoeder is best lief. Alleen vind ze dat ik me aanstel. Hierdoor bel ik maar niet meer en ga ik er ook maar niet te vaak op visite... Want bij mijn man in de fam. MOET het gezellig zijn. Dus je mag nooit wat zeggen.... Ik zit nu in de ziektewet, terwijl zij denkt dat ik werk. Gewoon zodat ze denkt dat het goed gaat..... Stom wijf... Voor de zwangerschap was ze echt heel lief leuk en gezellig, maar nu......
Ook bij mij boterde et in het begin niet zo tussen mn schoonma en mij. Ze had volgens mij iets anders voor ogen voor haar zoon. Dit is toentertijd allemaal uitgepraat en hoewel de lucht geklaard is was ik best zenuwachtig om het "grote nieuws" te vertellen. Maar ze was en is laaiend enthousiast! Ze overlaadt ons met kadootjes en lieve kaartjes. Zo zie je maar weer, een mens kan veranderen Mona
Mijn schoonmoeder heeft een stem zo als 'The Nanny" maar dan nog wat harder.. Als ze gaat lachen dan schrik ik heel erg! das echt niet leuk! Mijn schoonzus heeft het ook zo erg! hee lschel.. oh jeetje als ik dr aan denk HAHA nou ja ze kunnen dr ook nix aan doen maar ik dacht als we het toch over schoonmoeder hebben.. hihi
Mijn schoonmoeder is echt een verhaal apart...maar ik kan met haar lezen en schrijven! Het was ff spannend om te vertellen dat haar zoon een relatie was begonnen met een vrouw van 8 jaar ouder met een zoon van 7...maar ze hebben me vanaf dag 1 in hun hart gesloten! Met schoonpapa kan ik vreselijk lachen, net zo lief en charming als mijn hubbie... En schoonmams,...ja...ze kan vreemd uit de hoek komen..bot zelfs ook. Maar nog nooit tegen mij..hahhaha... Alles in mijn huis is leuk, ze zegt altijd iets leuks van mijn haar of kleding...en we kunnen samen vreselijk lachen! En als ze soms raar uit de hoek komt, dan knijp ik ff een oogje toe...moet kunnen..toch? En ze hebben mijn zoon gewoon geaccepteerd als hun kleinzoon. Niet zo warm als mijn eigen ouders, maar ja...het is ook niet helemaal eigen he.. Dat is eigenlijk het enige wat ik soms moeilijk vind, ze tonen het niet zo. maar ze zijn wel bere-trots op hem en vragen ook altijd naar hem als ie niet met ons mee is bij hun. Als ik dit zo teruglees, heb ik het toch echt wel getroffen vind ik! Mijn voorgangster (ex van hubbie) heeft heel wat meer problemen met hen gehad. En dat laat schoonmoe me regelmatig weten... Niet echt leuk natuurlijk, maar diep van binnen voel ik me dan toch wel ff toppie hoor.... En elk jaar rond de Kerst gaan we op stap met hen! lekker naar een show van holiday on ice en daarna heerlijk uit eten...is altijd super gezellig! Ik kijk er nu al naar uit....
die van mij komen bijna elk weekend logeren En we moeten ook zovaak daar gaan logeren, ben tot nu toe nog niet geweest. Vind Vishesh nog te klein voor een autoritje van 3uur. Voordat ik zwanger was kon ik heel goed met dr opschieten ze leek me echt een aardig mens maar ze is blijkbaar heel dominant wil altijd maar de baas spelen. Tijdens de zwangerschap had ik last van BI komt mevrouw mij 100x verhalen vertellen van vrouwen in hun familie die dezelfde dag nog dat ze bevallen waren gingen werken of het huishouden doen. En dat ik best lui was omdat ik niet veel deed.. En nu vind ze me blijkbaar geen goede moeder want ze wilde komen logeren omdat ze bang was dat er wat met de kleine zou gebeuren als mijn vriend op werk was.. In onze cultuur is het normaal dat je de eerste 6 weken bij niemand op bezoek gaat (we gewoon naar het cb of dokter) maar volgens haar kunnen we best naar haar gaan want dat is eigen bloed en vaders bloed is goed.. dus dat betekend dat we niet naar mijn ouder kunnen gaan.. Maar ik heb al gezegd in de eerste 6 weken komt iedereen maar bij ons.. Ik ga niet met 2 maten meten.