schoonmoeders....

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door simone 24, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    ben ik de enige of worden somige ook gek van hun schoonmoeder :(
    zins de komst van de kleine is ze niet meer weg te slaan! we hebben het nog steeds druk met de kraam visite waar ik steeds na afloop erg moe van ben en de kleine trouwens ook, nou belt ze steeds op om ook nog langs te komen. dit vindt ik best vervelend, ik snap het wel dat ze graag dr kleinkind wil zien maar ze vergeet dat wij er ook zijn en ook de visite willen ontvangen. en dan krijg ik steeds maar te horen hoe ik het allemaal moet doen, ze wil namelijk altijd het laatste woord en alle tips moeten van haar afkomen. pas greep ze zo mijn baby zo uit mijn handen dat vond ik echt niet leuk! de moed bij elkaar verzameld toen ze weer kwam heb ik de kleine maar gelijk aan haar gegeven en dacht ik zo kan ik me daar niet aan iriteren ;) zegt ze volgens ja ik had het er met opa over dat we voortaan maar op een vaste avond elke twee weken moeten langs komen want nu duurde de afgelopen twee weken al veelste lang. ik dacht dat ik erin bleef :rolleyes: gelukkig is mijn vriend het ermee eens dat we niks vast afspreken en dat we gewoon af entoe daar langs gaan en hun hier, maar ben bang dat het hier niet bij blijft en dat ze dan spontaan langs komt zucht...

maakt iemand dit hier ook mee?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Komt ze maar 1x in de twee weken dan? Dat valt toch wel mee?

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja 1 keer in de 2 weken valt inderdaad wel mee, die van mij staat 3 keer in de week op de stoep sinds ik zwanger ben en na de bevalling sta ik wel op mijn strepen, als ik te moe ben of het komt niet uit dan is het NEE, misschien ook iets wat jij of je vriend gauw duidelijk moet maken, dus niet steeds ja zeggen als ze belt maar gelijk eerlijk zijn, daar heeft je schoonmoeder het meeste aan, wie weet heeft ze het niet eens door in al haar enthousiasme. maar een baby uit je handen grissen, dat overkomt mij niet, dat vind ik ook echt aso als dat zou gebeuren en ik zou er gelijk wat van zeggen ;) en natuurlijk de beeb terugnemen.

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Kan me voorstellen dat je er nu niet op zit te wachten hoor met al die drukte ;) maar toch vind ik ook 1 x in de 2 weken reuze meevallen.

Wij zien de opa's en oma's zowat elke dag :p Ga sowieso elke dag ff tjes langs mn ouders en schoonmoeder en schoonvader zie ik ook wel minstens 2 x in de week. Maar ok, ik vind het zelf altijd heel gezellig en stoor me er dus niet aan.
    Als ik het irritant had gevonden had ik waarschijnlijk net zo gereageerd hoor ;)

Ik zou zeggen, gewoon lekker doen waar jij en je vriend je het prettigst bij voelen. Makkelijker gezegd dan gedaan misschien maar zou zonde zijn als je het gevoel zou krijgen steeds op je teentjes te moeten lopen en je tong er zowat af zou bijten van ellende toch? :p

Veel succes en nog gefeliciteerd met jullie kleintje!

Groetjes Jessy

5. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    het valt ook best wel mee maar door alle gebeurtenissen en visite ben ik gewoon snel moe en sneller geiriteerd. ik moet gewoon wennen dat alles bij hun om de kleine gaat en niet om ons. dat vindt ik soms niet zo leuk en ook dat je vrije leventje nu zo bepaalt wordt door iedereen. terwijl ik gewoon even lekker wil genieten met zijn drietjes in de kraamtijd. zometeen is het voorbij en moet ik weer werken, een voordeel daarvan is dat alle visite dan wel geweest is.

6. mymiracle

begrijp ik heel goed, er zit maar 1 ding op, duidelijk je grenzen stellen.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Tja, eerlijk gezegd....... vind ik dat je nogal overdrijft. Probeer het eens van hun kant te zien. Jij hebt hun kleinkind gekregen, waar ze helemaal verliefd op zijn en die ze waarschijnlijk elke dag wel zouden willen zien. In plaats daarvan komen ze maar eens in de twee weken. Ik kan me wel voorstellen dat ze tijdens die bezoekjes vooral op de baby gefocussed zijn en zoveel mogelijk van hem willen genieten.

Als je je dan toch ergert aan veel bezoek, zou ik eerder snijden in bezoek van kennissen, collega's etc. dan bezuinigen op dat van de kersverse opa's en oma's. En geloof me, ik heb zelf helemaal geen goede band met mijn schoonouders, maar ik snap toch echt wel dat ze graag bij hun kleinkind willen komen. Het zou erger zijn als ze totaal geen belangstelling hadden, lijkt me. Als ik me erger aan iets van mijn schoonouders, probeer ik me altijd even voor te stellen dat het mijn eigen ouders zijn en hoe ik dan zou reageren. Tot mijn schaamte ben ik er achtergekomen dat ik van mijn eigen ouders veel meer kan accepteren en nu probeer ik dat ook te doen bij m'n schoonouders.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen dat ze zich vooral op de baby lijken te richten en jullie compleet vergeten. Dat gebeurt hier ook nog steeds regelmatig en eigenlijk vind ik het wel grappig. Ik ben er wel eens voorgesprongen: "Ook goeiemorgen!" toen ze bij binnenkomst gelijk weer de box in doken, zonder ons zelfs maar te begroeten. Waarschijnlijk hebben ze het amper door, zo fijn vinden ze het om hun kleinzoon weer te zien.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier is het juist anders om mijn schoon ouders willen de kleine niet eens vast houden.omdat hij kwa uiterlijk veel meer van mij heeft als van mijn vriend.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nou ik kan het me heel goed voorstellen. Sinds Jesper is geboren komen mijn schoonouders ook ongeveer 1 x per 2 weken en dat is mij al veel te vaak! Voor de zwangerschap kon ik niks goeds bij haar doen en zat ze me aldoor af te katten en nu ineens zo vaak langskomen, nee dank je, hoeft van mij nu ook niet meer. Maar ja, het zijn wel de opa en oma, dus wat dat betreft is 1 keer in de 2 weken wel redelijk vind ik.

blusvrouw. schoonmoeder zei dit eens tegen mij´hij lijkt nog steeds op jou, maar dat geeft niet hoor´. En dat is slecht een van de vele beledigingen.

10. mymiracle

:(: :) :( :confused: wat een vervelende actie van die mensen zeg!

11. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    pphoe... gelukkig ben ik niet de enige.
    wat jij had had ik ook, toen ik zwanger was zagen ze ons niet staan en nu dus wel. en inderdaad letten ze aleen maar op de trekjes en het uiterlijk van zijn papa dan voel ik me behoorlijk eenzaam op dat moment net alsof ik niet besta. het gaat er bij mij ook meer om dat ik er niet van hou dat ze me dingen oplegt en zo bemoeial is. een keer in de twee weken vindt ik prima maar niet voor vast wil gewoon zelf bepalen of we er zin in hebben of andere plannen. waar ik ook van baal is dat ze dingen zoekt wat we bij die kleine fout doen en dat ze dat kan verbeteren. vooreen was ze ook wel een bemoeial toen kon ik alles van haar hebben maar nu niet als het om de kleine gaat.
    zo als mijn eigen vader vindt ik heerlijk die belt gewoon eens op om te vragen hoe het gaat en vraagt dan eens om langs te mogen komen en waneer dat uit komt. hij dringt zich niet op en geeft complimenten aan beide en trekt mij of me vriend niet voor en het draait niet allemaal om de kleine maar om ons alle. dus lekker ontspennen zitten zonder dat ik bang hoeft te zijn dat ik iets fout doe en op mijn vingers getikt wordt.
    het lucht wel op om hier even lekker te kunnen klagen :)

12. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Was niet helemaal het onderwerp geloof ik, maar dat focussen op papa wil ik ook nog wat over kwijt:

Na de bevalling kregen we dit:
    - een slabje met "mijn papa is de knapste"
    - een "i love papa" speen
    - een truitje met "papa`s hero" erop
    - een boek "spelletjes met papa"

en papa kreeg een fles whiskey om bij te komen van de bevalling.....

En over alleen de baby zien:
    Ik kwam eens beneden met beebje en toen zei schoonmoeder: "dag lief klein frummeltje van me..." Toen zei ik maar: "dag lieve schattige schoonmama..."

Heeft ze nooit meer gedaan.

Sorry van het off-topic gaan....

13. mymiracle

van je schoonouders die kadootjes? :confused: wat erg! alsof jij niet bestaat. dat moet je gevoeld hebben :( .

je opmerking vindt ik echt super! dag lieve schattige schoonmama, hahaha, you go girl! :)

14. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Tja, ik zie mijn schoonmoeder ook iedere week wel 1 of 2 keer en heb daar helemaal geen problemen mee. Onze dochter lijkt ook ontzettend op haar vader (meer als op mij hihihi) en hebben ook een t-shirt gegeven met mijn papa is de allerliefste. Logisch toch het is hun zoon en ze zijn er ontzettend trots op dat hij papa is geworden ;) Ik ben ook niet altijd de beste vriendinnen met mijn schoonmoeder, maar kan dan ook alles met haar bespreken als ik het ergens niet mee eens ben dus dat scheelt....

15. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Mijn schoonvader kwam haast nooit langs, nu om de dag. Schoonloeder komt liefst elke dag, en hangt alleen maar boven haar te kwijlen... Als ze in de box ligt en ze maakt geluid, springt ze van de bank op en rent naar de box.
    Laatst had ik haar vast en vroeg wat aan m`n vriend over haar huidje, schoonloeder neemt een sprintje, gaat zowat op m`n schoot zitten om haar hele hoofd met leesbril te bekijken... :evil:

Ik kan weinig hebben van m`n schoonouders, iets meer van schoonvader. Schoonloeder ziet mij al helemaal niet meer staan. Toen ik net was bevallen, kwam ze ook langs in het kraamhotel en liep meteen regelrecht op m`n vriend af, hij had Isa vast. Ik lag in bed en ze moest om het bed heen ( :) :) ) om bij m`n vriend te komen :confused: . Vriend werd dik geknuffeld en ik kreeg een koele felicitatie... :rolleyes:

Met m`n eigen ouders is het heel anders, zij is het ook het allerbelangrijkste maar ze zien ons ook nog staan. Voor mijn ouders zijn mijn vriend en ik gelijk, voor mijn schoonloeder telt alleen mijn vriend, ik hang er een beetje bij.
    Voor mij zou 1x in de 2 weken zelfs nog teveel zijn!

Ik kan nog veel meer vertellen, maar dan zou de site overbelast raken... :evil:

16. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Ja, idd. Dat was de kraammand die ze hadden gemaakt. Die kregen we (mijn man moest het uitpakken) op de dag dat onze dochter werd geboren. Heb even gehuild toen ze weg waren, zei tegen mijn man: "ik heb het zware werk toch gedaan, of niet soms?"
    Vond het gewoon lomp.

Mijn schoonmoeder is overigens pas overleden, maar het was een spook hoor. Zoek mijn topic "opa en oma nodigen kraamvisite uit" maar eens op....

Dus aan de TS: schoonouders, je kunt er geluk mee hebben, maar als je dat niet hebt, is het vette pech.

17. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    wat geweldig om dit zo te lezen :) ik voel me niet meer zo aleen.
    de mijne belde na een week alweer op om te komen gelukkig zei me vriend nee. maar ja vandaag is het twee weken geleden en raad is wie er komen.... dus ik ga maar alvast een pot rustgevende thee zetten :(

18. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    :) :) :)

19. mymiracle

ik heb je topic niet gevonden :( maar is het echt zoals ik denk dat het is gegaan? dat je schoonouders kraamvisite bij jullie thuis gingen uitnodigen? nee toch he? dan stel ik een assertiviteitscursus voor meid :evil: . laat niet over je heen lopen hoor, jij hebt jullie wondertje op de wereld gezet en niemand mag je wegcijferen, daarvoor ben je te waardevol.

mag ik ook weten welke rustgevende thee je gebruikt TS? kan ik ook maar beter vast inslaan :( :)

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik breek even in, hier de link van dat andere topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0

Deel Deze Pagina