ervaringen babyborrel????

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door ipad, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ipad

ipad Niet meer actief

#1 ipad, 15 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2009
    We hebben bij ons zoontje ruim een half jaar lang wekelijks bezoek gehad....Dit willen we nu voorkomen door een babyborrel...
    Ik ben er vorig jaar mee in aanraking gekomen via een belgische kennis....

Wie heeft ervaringe hiermee?

Wanneer doe je dat? na 3,4,5 weken?
    Wat heb je nodig? dranken, broodjes, kaas en worstjes?
    Is je aantal geboortekaarten ook meteen het aantal bedankjes of juist iets meer of minder?

kortom...vol met vragen...

wie heeft er een babyborrel gehouden of weet er veel van af??

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Zelf geen ervaring mee, maar wel op eentje geweest. Als bezoeker vond ik het niks: je hebt geen kans om met de kersverse ouders te praten en de baby verword tot een soort pronkstuk in de kinderwagen waar iedereen om ste beurt boven hangt te loeren.. daarnaast begreep ik van de ouders dat ze alsnog iedereen op aparte visite kregen omdat niemand ze had kunnen spreken tijdens de borrel... dus tja. Ik zou het niet doen... maar dat is persoonlijk.

3. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Ik kan het je aanraden!!!

Ik had ook absoluut geen zin om wekenlang bezoek te ontvangen en wij hebben een kraamfeestje gegeven en vonden dit prima! Het is voor het bezoek idd leuker om apart op kraamvisite te komen maar ja, je moet echt aan jezelf denken hoor!!

Wij hebben 6 weken na de geboorte het feestje gehouden. Eerder zou ik persoonlijk niet doen (denk weer aan jezelf!). Ik zou meteen op het geboortekaartje zetten hoe en wat, dan voorkom je dat mensen gaan bellen.
    Als je echt veel mensen verwacht dan zou ik overwegen om een zaaltje oid te huren, dat scheelt een hoop tijd en rommel. Thuis kan natuurlijk ook, vraag dan een (of liever 2) vriendin en/of (schoon)zus of (schoon)moeder om te helpen met drankjes ed zodat jullie tijd voor het bezoek hebben.

GEEF JE BABY NIET UIT HANDEN!! Wij hebben altijd zelf onze dochter vastgehouden (of in de draagzak/kinderwagen) of mijn moeder maar meer niet. Het is echt te onrustig om van hand tot hand te gaan voor je kleine!

De hapjes hebben we heel simpel gehouden. Wat schaaltjes met stokbrood en los daarnaast schaaltjes met salades ed. Dit is makkelijk aan te vullen en scheelt tijd.

Nogmaals, denk aan jezelf! Als je echt geen zin hebt in al dat bezoek dan is dit echt een prima oplossing. Ik zou het zo weer doen! Doordat we in één keer van al het bezoek af waren hadden we genoeg tijd om mensen uit te nodigen waar wij zelf echt zin in hadden en niet van die verplichte nummers...

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben 3,5 week na Finns geboortedag een kraamfeest gehouden.
    Wij hebben dmv een gedichte op het kaartje laten weten dat dat er was (en nog waren sommige mensen te dom om te snappen dat we GEEN visite wilden)

We hebben het op zondagmiddag gedaan van 12.00 tot 15.00 en om 15.45 was ook echt iedereen weg!

Langer zou ik het niet doen!
    Ik was zelf zo moe! En Finn ook!
    Hij heeft in de box gelegen en zelfs ook even op zn bed...hij was hardstikke moe dus lekker naar boven gedaan!

mn moeder en mijn zus zijn komen helpen om mensen van drinken en hapjes e.d. te voorzien...daar heb je zelf geen tijd voor!
    Iedereen wil natuurlijk een praatje met je maken!

We hebben als hapjes de volgende dingen gebruikt:

-gewone beschuit met muisjes
    -soesjes met witte chocolade en muisjes
    -een mooie taart (staat in mn album)
    -en cupcakes

Het is best druk geweest en ik vond het een succes!

Mijn man werk onregelmatig en dus wilde ik ook niet nog na 6 maanden met visite zitten!

Bij een volgende gaan we het weer zo doen!
    Ik vond het makkelijk!

En uiteraard zijn de mensen die heel dicht bij ons staan wel gewoon langs geweest..zoals ouders, broer en zussen en beste vrienden!
    Maar de ooms, tantes en kennissen dus op het feest!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ow en wat Lara zegt...

Hou je kindje lekker zelf bij je!
    Niet iedereen met je kindje laten lopen leuren...daar zijn ze veel te jong voor en daar worden ze heeeeeeeel onrustig van!

Wij hebben dit ook bewust niet gedaan! En gelukkig maar...want Finn was door het feestje alleen al echt moe en een beetje uit zn doen!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    #6 Jo79, 15 sep 2009
    Laatst bewerkt: 15 sep 2009
    Wij hebben het ook gedaan, zo'n 3,5 week na de geboorte. Helaas bleken er veel mensen op vakantie, die nu alsnog komen, maar goed, toch scheelt het weer. Ik ben ook in de vakantietijd bevallen, als je dat niet hebt, zullen de meeste mensen wel gewoon kunnen.
    Hier ook gewoon de baby bij ons gehouden, anders zit je hoogstwaarschijnlijk 's avonds met een overprikkeld, huilend kind of gelijk ziek, want er zijn nog altijd van die figuren die snotverkouden of weet ik veel wat komen en als het er zoveel zijn, heb je daar niet altijd kijk op.
    Bij de Hema verkopen ze trouwens ook leuke geboortetaarten die niet duur zijn. Verder hebben we om mee te starten champagne geschonken en daarna gewoon over op fris, bier etc. Ik heb er 2 uur voor gerekend, mensen blijven toch altijd plakkken, dus dan zit je op 3 uur. Overige hapjes zou ik simpel houden en iemand vragen om af en toe wat aan te vullen, zelf ben je toch te druk.
    Ik heb trouwens iedereen een gewoon geboortekaartje gestuurd en voor het kraamfeest apart een mail verstuurd of per post verstuurd aan een enkeling waarvan ik geen emailadres had.

7. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik heb zelf geen ervaring met het organiseren van zo'n feestje, maar ik ben 1 keer naar zo'n kraamfeest geweest. Ik vond het drie keer niks, zeer onpersoonlijk en veel te druk. Absoluut niet mijn ding.
    We hebben de kleine 2 tellen gezien, toen konden we doorlopen want na ons kwam nog een hele stroom mensen binnen.
    Ik zal er zelf nooit voor kiezen, maar goed, ieder z'n ding.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    het ligt er denk ik ook aan hoe je het organiseerd. hoe groot ed. wij vonden het dus echt een succes al had ik het veelste druk en was blij dat ze wegwaren hahaha. daarom deze keer iets meer organiseren. en uit handen geven. heb comlete verhaal al bij zwanger neergezet want je had deze dus twee keer staan.

bij ons was het overigens wel zo dat iederen op de tijdvan het kaartje weg was heel erg netjes dus. je hebt dus wel mensne die het begrijpen hihi.

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik was het ook van plan.. het [ast nl wel bij ons.. een baby borrel..grin:)

Ben echter voordat ik zelf bevallen was bij een vriendin op een kraamfeest geweest en mijn ervaring was ook negatief. Heb de baby niet gezien... niet met de ouders kunnen praten. Vader was iedereen van drinken aan het voorzien en moeder was de baby tot rust aan het brengen in een aparte kamer. Voor de rest kwamen er veel mensen aan op het moment dat het eigenlijk afgelopen zou zijn.. dus nee.. wij kozen voor gewoon ouderwetse kraamvisite :)

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij hebben het ook gedaan toen Charlotte 8 weken was en ik zal je zeggen: ik vond het 3x niks. We hebben beiden een heel grote familie, veel vrienden en kennissen en dus hadden we een zaaltje gehuurd (150 pers.) Maar wat gebeurde er: meteen na thuiskomst uit het zhuis (heb keizersnede gehad) belden mensen al op: goh, dat duurt nog lang, kan ik niet al eerder héééél even komen kijken? En wat doe je dan, want je bent apetrots op je kleintje en de hele wereld mag hem/haar zien: jazeker, kom dan maar even langs. Koffie, beschuitje, nog wat fris, ben je zo 1,5 uur of langer, verder. Dan nog eens de babyborrel, waar je al die mensen weer ziet en waar ook de rest nog komt, iedereen neemt een cadeau mee maar je hebt totaal geen tijd om met mensen te praten of ze uberhaupt te bedanken, geen tijd om alles uit te pakken en zo kom je er thuis achter dat die ene vage neef die je nooit ziet, een cadeau van ongeveer 100 euro heeft meegenomen....ik vond het vreselijk en voelde me achteraf heel erg opgelaten. Wat wij een evt. volgende keer dus doen: wel een kraamfeest maar dan wel een hele dag en gewoon bij ons thuis. Voor mijn part van 11-19u maar zo heb je wel de tijd om met iedereen te praten die komt en mensen die weer weggaan te bedanken. En geef je een borrel: laat dan thuis vooraf geen visite komen, dat voorkom je door het niet al te ver vooruit te plannen, bv na 5-6 weken (ligt ook aan hoe je je voelt). En heel belangrijk: wees heel duidelijk dat je baby NIET van hand tot hand gaat die dag! Succes!

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Wij hebben het bij de eerste niet gedaan en inderdaad maanden lang bezoek gehad. Dat willen we niet nog eens én omdat ons huis in de verkoop is en we niet weten hoe dat allemaal gaat zitten we niet op drukke kraamvisites te wachten.

We huren een zaaltje en daar wordt alles door die mensen verzorgd. Er is vlaai en beschuit met muisjes en ze maken kleine hapjes. Zelf kunnen we chocolade met muisjes meenemen e.d. Het zal 3 of 4 uurtjes duren, langer echt niet.
    We kopen een draagzak waar de kleine in komt, want ik wil per se niet dat jan en allemaal met hem/haar op de arm staat of er boven hangt te snotteren (denk ook aan Mex. griep !)

We doen een apart kaartje bij het geboortekaartje waar op staat dat we een kraamfeest geven, wanneer, waar en hoe laat en afmelden voor een bepaalde datum.

Ik ben benieuwd hoe het zal bevallen ! ;)

Groetjes,
    Nikki F

12. ipad

ipad Niet meer actief

bedankt voor jullie adviezen en tips...ik merk wel dat de meningen sterk verdeeld zijn...maar we gaan toch echt voor een baby borrel kiezen.
    We hebben bij de eerste zo lang en zoveel bezoek gehad en dát willen we niet nog een keer!
    we zien wel hoe het uitpakt....
    en dat onpersoonlijke....tja dat kun je een klein beetje in de perken houden....maar dat zal je hoe dan ook hebben...
    De meeste mensen (die je anders ook nooit ziet) die komen ook enkel en alleen maar om de baby vast te houden...en dat mogen ze toch niet...of ik nou thuis visite ontvang of op een borrel...
    Ik heb dat bij mijn zoontje ook niet gedaan....en dat werd door de meeste mensen begrepen en gewaardeerd....er zijn zo van die(kinderloze) sukkels die daar geen begrip voor hebben....nou dan komen ze toch niet....Daar zitten we niet mee....

De babyborrel is meer bedoeld voor de mensen die je vaag kent maar wel min of meer verplicht bent, mensen die anders ook nooit of nauwelijks langskomen en familie die je ook amper ziet. en voor de collega's van mijn man...dat zijn er enorm veel, hij is coördinator in de kinderopvang en heeft dus heel veel menseisonder hem.....

we zullen wel zien hoe alles verloopt...

Deel Deze Pagina