@Jo79, zo is het hier dus ook, een huilende claimende schoonmoeder, en ik kan daar ook absoluut niet tegen dus ik duw haar steeds meer weg zo. @Assi, wow, je schoonmoeder boekt absoluut vooruitgang! fijn hoor!! en nee, de situatie zo is niet leuk meer, maar ik zal nooit tussen mijn vriend en zijn moeder in gaan staan, dat is mijn taak niet. ik stel mijn grenzen wat Ties betreft maar verder hou ik me er buiten. bovendien is ze (en dat klinkt raar, ik weet het) verder heel aardig. alleen wat dit betreft moet ze echt dimmen. ik voel me net een leeuwin die over haar kind waakt
@assi dat is wel fijn dat ze wel haar grenzen gewoon weet. En dat het mee valt. Joh een dochter van 13 jaar dan is je schoonmoeder nog niet zo oud. @marieke nee je moet ook niet tussen je vriend en zijn moeder in staan. Alleen je grenzen aan geven wat betreft Ties. Enneh een leeuwin die haar jong bewaakt hahah zo voel ik me soms ook hoor. Maar ik wil niet dat ze over mij heen loopt kwa opvoeding enzo.
Woow dan is ze idd nog jong ook wel leuk. Misschien scheelt dat ook wel dan is het allemaal voor haarzelf ook nog niet zo lang geleden
Het enige waar ik me op dit moment aan erger is dat mijn schoonmoeder het 'beter' weet. Dan zit ik met mijn zoon op mijn schoot, en dan zegt ze: "Hij moet een boertje laten hoor", of als hij in de maxicosi met trappelzak zit, zegt ze.. "Hij heeft het koud, doe er maar een deken overheen..." (terwijl zijn hoofd -bij wijze van- rood is van de warmte)....... Of als ik met 'm bezig ben zegt ze: "Hij moet een schone luier..." Tja.. Ik zeg d'r maar niets van. Maar omdat zij drie kinderen heeft gebaard (30 jaar geleden) weet ze 't beter? Nee hoor, ik voel mijn zoon prima aan...
@bellaluna ik snap je heel irritant als ze het beter weet...We kennen allemaal ons eigen kindje echt wel! Ik irriteer me ook aan het feit dat zij en mn schoonzus constant maar lopen te roepen dat hij zoveel op mijn vriend lijkt. Dat ie zijn vorm gezicht heeft (eerder de mijne zo smal) en weet ik het allemaal. Ja hij lijkt idd op mijn vriend, maar hallo hij heeft ook dingen van mij! Zijn ogen bijv. Maar nee die lijken ook erg op die van mijn vriend. Soms voel ik me net een broedkip. Eerst was ik niet goed genoeg voor dr zoon en nu ineens wel....
Mijn schoonouders zeggen juist dat onze zoon op mij lijkt... De reacties hierzo wisselen. Bijna iedereen zegt dat hij de vorm van de ogen/neus/oren/mond van mij heeft, en de bouw van mijn man. Ook de kleur ogen heeft hij van mijn man, en daar ben ik heel blij mee! Mijn man heeft bruin, en ik blauw..
@ Aaliyah, herkenbaar! Zijn familie (toevallig niet mijn schoonmoeder in dit geval) kan er ook wat van.. Elke keer maar roepen dat ze precies op haar vader lijkt, dat ze net 100% Aziatisch lijkt, blabla. Echt net alsof het niet mijn kind is. Niemand in zijn familie heeft het dan ook over mij of tegen mij wanneer ze over haar praten. Grrrr...ik bedoel; ik ben de mama, hoor. Of ze nou willen of niet, ze heeft voor 50% Turks bloed!! Als ze mijn meisje nu zouden zien, zullen ze schrikken.. Ze krijgt namelijk steeds meer trekjes van mij..
@assi ja irritant is dat he. Hij heeft sowieso zijn kleurtje van mij!! Ik las toevallig ook een krabbel van mijn schoonmoeder naar iemand anders dat ze oma was geworden van haar zoon...:xEh hallo wie heeft hem 8 mnd gedragen?? Wie heeft hem op de wereld gezet dan? Ik heb mijn vriend niet zien persen hoor Ik vind het ook nogal onbeschoft om zo te praten over iemands kind, zo doe je de andere ouder veel pijn in mijn ogen. Net alsof wij vrouwen alleen maar broedkippen zijn...!!! Zo heb ik me heel lang gevoeld in de zwschap. Eerst was ik niet goed genoeg voor haar zoon en begon mijn schoonzus te roddelen over mij. Toen was ik zwanger en zagen we ze ineens heel veel en nu wil ze zowat elke week haar kleinzoon zien... Ehm wat denk je zelf!!:x Heb daar gelijk een stokje voor gestoken en ook dat ze elke keer vroeg of ze hem vast mocht houden. Dat bepaal ik wel daar hoef je niet naar te vragen.
Hier precies hetzelfde hoor! Na de bevalling is ze echt 2 weken lang iedere dag geweest, totdat vriendlief haar duidelijk heeft gemaakt dat we het wel lekker vonden om alleen met z'n 3en te zijn. Goedbedoelde adviezen heeft ze ook genoeg:x
aaaaaaaaaaah wat ben ik blij dat mijn vriend uiteindelijk voor mij heeft gekozen en wij zijn ouders niet meer zien!! (klinkt heel drastisch maar ze hebben mij -en nog erger- hun zoon heel erg gekwetst, meerdere malen!) We hebben heel veel gepikt en dingen door de vingers gezien maar uiteindelijk is de maat vol... ze kon moeilijk accepteren dat wij zelfstandig waren en onze eigen dingen wilden regelen met alle gevolgen van dien!! (toen we nog geen huis hadden mijn vriend en ik was ik haar 'ssd' (super schoondochter ), toen we het huis hadden was ik een 'turkse h**r) omdat mijn ex een turkse jongen is.. najaaa maar nu dus: LEKKER RUSTIG!!!! Anders had ik, vrees ik, net zulke verhalen als jullie hier neergezet.... Tis hier al vaak gezegt maar inderdaad echt voor jezelf en je gezin opkomen hoor!! Je kan je mond houden maar uiteindelijk ben je daar zelf de dupe van en dat is ook niet eerlijk, je bent zelf ook iemand! Sterkte allemaal Liefs Lara