schoonmoeders....

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door simone 24, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianne21

lianne21 Actief lid

21 jul 2009
    435
    0
    0
    Weetje, ik denk altijd maar ze gaat straks weer naar huis..
    Luister gewoon niet naar haar.
    En wat moet ik dan? ruzie gaan maken met mijn vriend erover? Zodat me relatie eronder gaat lijden?
    Dat is zij mij niet waard! Ben gelukkig met me vriend. Haar heb ik erbij 'gekregen'. Met het nadeel dat ik er niks aan heb. Alleen maar gezeur.

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zou er wel ruzie over maken denk ik. Ik zou het niet pikken mijn sm elke dag over de vloer te hebben moet er niet aan denken. Ik heb ook nog mn privacy hoor en zij heeft haar kans gehad met haar kinderen op te voeden. Ja je sm krijg je erbij maar dat betekend niet dat ze over je heen moet lopen.
    Klinkt misschien hard dit maar ja wil je je hele leven je schoonmoeder om je heen met elke ding haar erbij hebben??
    Duidelijke grenzen stellen meid!!!
    En ja dan maar ruzie met je man en dat moet je niet zien dat je haar dat niet gunt maar je moet het zien dat je jezelf een normaal leven met je man gunt zonder haar elke dag om je heen te hebben.
    Misschien moet je gewoon elke dag jouw eigen moeder uitnodigen? Gewoon elke dag dat zij er is jouw moeder uitnodigen en haar negeren jouw moeder alles laten doen wat zij doet met je kindje....(weet niet of je moeder nog werkt of niet?)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Waar Lianne voor kiest lijkt me wel een stuk rustiger..

maar ik zou het ook niet kunnen accepteren, dat zit gewoon niet in mijn aard.
    (moet wel zeggen dat ik een verleden heb met vervelende mensen waardoor ik mezelf altijd aan de kant moest zetten, dat is ontzettend ver gegaan. sinds ik daar uit ben weiger ik het gewoon en stijger ik zodra ik het gevoel krijg in een hoek gedrukt te worden en word ik echt heeeeeel kwaad)

daarnaast ben ik het met Aaliyah eens dat zij haar kans heeft gehad.
    mijn schoonmoeder zag (misschien nog wel) mijn zw.schap echt als een soort nieuwe kans voor zichzelf, en was ontzettend teleurgesteld toen bleek dat ik niet iedere week met r ging babyshoppen en haar er niet zo bij betrok als dat ze graag wilde. eerst was ze jaloers op mijn moeder, omdat ze dacht dat ik daar wel alles mee deed, nu snapt ze dat ik gewoon niet zo ben.

maar geloof me, als ze nog een bm had en een Italiaanse dokter kon betalen om zwanger te raken zou ze het doen ;)

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    :) hihi

5. lianne21

lianne21 Actief lid

21 jul 2009
    435
    0
    0
    Ik zeg ook wel is op een voorzichtige manier tegen me vriend doe nou is iets zelf. Maar zijn moeder doet ook alles voor hem. Die maakt bij wijze van nog zijn ontbijt als hij op staat. Ze vind het niet normaal dat ik geen ontbijt voor hem maak enzo.. Uhh.. hij heeft toch zelf 2 handen?:(
    Maar ik heb geen zin in ruzie, nu helemaal niet! Stress hoeft van mij (nu) niet. Wel probeert ze altijd alles te regelen, misschien durf ik het ook wel niet te zeggen. Bang mijn mannetje te verliezen? Bang voor de grootste ruzie ooit!:(

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb gelukkig hele fijne schoonouders en dat geldt ook voor mijn eigen ouders.
    Mijn schoonouders zijn wel wat ouderwets, maar ze zullen straks nooit elke dag voor de deur staan, zonder eerst te vragen of het uitkomt.

Het is zelfs zo dat ik graag zou hebben dat zowel mijn eigen moeder als schoonmoeder bij de bevalling is. Ik gun het ze gewoon om hun eigen kleinkind op de wereld te zien komen.
    Ze zullen ook altijd voor ons klaarstaan als er iets is.

Wij zijn vorig jaar met onze schoonouders op vakantie gegaan en dat was een hele leuke vakantie. Ik zou het zo nog een keer doen. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk met mijn moeder en haar vriend en ik kan daar nu al naar uitkijken.

Als ik zo de verhalen lees dan heb ik het echt getroffen met mijn schoonouders.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat is idd fijn, en ik moet zeggen dat ik hier wel klaag maar het ook wel getroffen heb hoor! mijn sm is lief en al bemoeit ze zich soms teveel met me, het gaat echt al veeeel beter en ze probeert het zo hard goed te doen.. ik mag haar ook heel graag alleen wordt het me soms te veel..

Lianne ik snap je ook wel hoor, als je het volhoudt kan ik me voorstellen dat je je kont niet tegen de krib gooit. maar het is erg sneu van je man dat zijn moeder zo wel boven jou wordt gezet.

8. lianne21

lianne21 Actief lid

21 jul 2009
    435
    0
    0
    Soms hou ik het ook niet vol, maar heb helemaal geen zin in dat 'gezeik'. En ze bedoeld het ook wel goed (denk ik?) maar het komt zo verkeerd over!

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    miss toch proberen erover te praten en haar plaatsen in jouw situatie? of haar een brief schrijven met hoe het voor jou is en hoe sommige dingen overkomen? :)

10. lianne21

lianne21 Actief lid

21 jul 2009
    435
    0
    0
    ja, ik weet dus soms ook niet of zij het nou ook zo ziet. of dat ik het alleen zo zie. ook omdat ik me dus heel erg aan haar erger, maar gisteren waren hier ook mensen en die zagen het ook. Dus dan ligt het toch niet aan mij?

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee het ligt ook niet aan jou!! Maar ze kwam toch elke dag bij jullie?Kijk ik snap dat je geen ruzie wilt dat is nooit leuk maar je moet toch je privacy beschermen jullie zijn volwassen met een eigen leven. Misschien moet je toch een brief ook aan je man schrijven of een email ofzo met je gevoelens erin en ook dat jullie zélf een gezin zijn nu en dat zijn moeder echt wel welkom is maar dat ze niet elke dag over de vloer hoeft te komen...Kijk ik denk ook dat het is hoe graag je er zelf iets voor wilt doen. Wíl jij dat het veranderd dat jij meer rust hebt of vind je het wel best zo? Kan jij je hele leven zo leven onder het 'regime' van je sm?

12. lianne21

lianne21 Actief lid

21 jul 2009
    435
    0
    0
    @ aaliyah, snap jou wel. maar het is moeilijker als je denkt omdat mijn man dus echt een moederskindje is. Weet dus niet waar ik zou moeten beginnen.

13. appelthee

appelthee Niet meer actief

oh meiden wat herkenbaar dit allemaal.

hier echt brrr te erg voor woorden! kan zo in tranen uit barste!

dag 3 dat onze zoon was geboren ( waren mij SO elke dag al geweest!! ) toen zeiden ze ma tot morgen, ik zo morgen tegen mijn vriend.. ?! ja zegt mijn vriend kweet niet of het uitkomt mijn eigen mam had hem nog niet eens vast gehouden.
    dus wij de dag erna bellen van luister het komt niet uit ander keertje.. heeft ze de hele avond/ nacht liggen huilen omdat ze zich niet welkom voelde!! shock!

dag 5 dat ze erg waren, hadden ze hem allemaal vast en op een gegeven moment begon hij te mekkeren dat hij honger had, k zeg kommaar bij mama.. meen je dat ze hem terug gaven aan mij! heb het wel drie keer moeten zeggen!!

ze bellen nooit van te voren, staan op de ongunstigste tijden oppe stoep! verwachtte dat ik onze zoon in hun handen duwde maar zo ben ik niet, als hij lekker ligt te slapen slaapt hij en als hij lekker in de box ligt laat hemmaar liggen!

met zijn verjaardag knallende ruzie gehad, omdat alles wat wij wilde voor onze zoon hun niet leuk vonden om te geven, hallo het kindje word pas 1 hoe moet dat straks met de sinterklaas, of als hij 2 word.

alles wat hun willen moet gebeuren, alles moet op hun manier.
    now weehh dat dat gebeurt en daar hebben we wel eens ruzie over!
    gelukkig staat mijn vriend aan mijn kant, en ziet alles net zo als mij.
    scheelt wel een hoop hoor,

meiden, volg je gevoel en laat zeker niet over je heen lopen. durf voor je zelf op te komen. heb ik namelijk heel lang niet gedurfd, nu we zwanger zijn van nummer 2 weet ik precies al hoe ik dingen aan ge pakken, wat ik wel en niet wil!!

brrr moet er niet aan denken dat mijn SM hier elke dag is ... die had ik er persoonlijk uit geschopt hihihi..

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    hey snap dat het moeilijk is! probeer eerst anders voor jezelf je gevoelens en gedachten op papier te zetten zodat je een overzicht krijgt en misschien ook je wensen wat jij graag zou willen!!:)

15. lianne21

lianne21 Actief lid

21 jul 2009
    435
    0
    0
    Heb met me vriend er over gepraat en de rollen eens omgedraaid.
    Ik zei wat zou jij er van vinden als MIJN moeder elke dag langs komt en MIJN moeder de dingen doet die jou moeder doet
    En hij begreep me! Jeeeeeeejj, ze is deze week nog niet langs geweest en ik voel me heerlijk!
    Ben wel benieuwd hoe het straks gaat, maar weet in elk geval nu dat me vriend me wel begrijpt.

@ zwelgje, wat jij verteld heb ik ook inderdaad wel meegemaakt.
    Om gek van te worden!!

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @lianne wat goed meis!! Fijn dat hij jouw begrijpt en dat jij deze week wat rust hebt gehad!! Hopelijk brengt het meer positiefs in het vooruitzicht!!

17. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ik heb niet alles gelezen, alleen het eerste bericht, maar meid, leef helemaal met je mee...

mijn schoonouders wonen 5 minuten rijden van ons vandaan en omdat ze de sleutel hebben, wat ze eerder nooit gebruikten, maar nu in eens wel, komen ze altijd onaangekondigd aan.. ow, gewoon kijken of jullie er zijn...

In het begin pakte ze ook altijd de baby zo uit mijn armen, dus ik kan er zo slecht tegen als mensen dat doen..

Voorop gesteld, ik ben erg blij dat mijn dochter 4 grootouders mag hebben en dat ze nog gezond zijn en zo... Maar als ik onder de douche sta, wil ik niet dat mijn schoonmoeder in eens het huis in loopt... (bijvoorbeeld)

De eerste weken waren het ergst, ze kwam onaangekondigd langs en bracht altijd ieman mee en dan kwamen ze allemaal even kijken hoe ik bv zat te geven.. :x of ze pakten Melissa van me af of maakte haar wakker terwijl ze lekker lag te slapen... Mijn moeder kwam 's avonds na het werken langs om voor me te koken en om te helpen met de was en zo (en daar moest ze elke dag 2 uur voor rijden), mijn schoonmoeder stak geen vinger uit en zat me alleen maar te irriteren..

Moet zeggen dat het er nog niet beter op is geworden, we moeten verplicht elke maandag bij hun eten, ook als wij eens wat anders willen gaan doen, ze bemoeit overal mee, ook met hoeveel en wat melissa eet.. en waar ik al helemaal niet tegen kan, ze loopt altijd met haar ergens anders naar toe, dan weer naar mijn schoonzus die op de hoek woont, dan neemt ze haar mee naar de mac of even bij de buren... een paar maanden terug (ja, je leest het goed, een paar maanden terug, toen ze net 1 was geworden) begon ze haar winegums en fruitella te voeren... Sinds we hebben gezegd dat het niet mag, doet ze het stiekem (ben ik achter gekomen omdat er fruitella aan haar broekje hing)... en van de week gaf ze haar een hele magnum... :$ Daarnaast zit ze altijd te zeuren dat ze haar kleinkind te weinig ziet, maar als we eens langs willen gaan, dan heeft ze andere prioriteiten...

nou, dit is de korte versie, als ik zo door blijf gaan, dan ben ik morgen nog niet klaar met mijn verhaal... Maar goed, om het kort te houden, ik leef dus helemaal met je mee en als je het kunt vermijden, geen vaste avonden afspreken, nooit, maar dan ook echt nooit doen... je komt er nooit meer van af...

18. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    :$ elke dag????? *schik*

19. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    @ Kity...

OH MIJN GOD!
    Hoe hou je het vol zonder haar de huid vol te schelden?!
    Serieus ik zou dat mens onwijs gaan ontwijken als het mijn schoonmoeder zou zijn.

Ik heb mijn vriend al duidelijk gemaakt dat ik niet zit te wachten op wekelijks bezoek van zijn ma.
    Sorry, maar zij verwacht altijd dat we voor haar koken en de hele dag vermaken... Geen zin in!!!
    Net zoals bij jou: i.p.v. dat ze voor mij kookt in mijn eerste kraamweek stond ik samen met mijn vriend in de keuken voor haar te koken, zij zat lekker achter de pc!
    Mijn moeder kookte wel voor me, bijvoorbeeld..als ik iets nodig had moest ik het maar zeggen!

20. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Nou, aangezien ik vorige week weigerde te gaan eten bij hun, ben ik volgens mij uit gratie, ten minste, ze belt mijn man om te vragen of ik met mijn dochter thuis ben ipv mij, ze zegt niks als ze me ziet, pikt mijn dochter van me en gaat er dan snel vandoor...

dusse volgens mij was ze erg boos op mij, nou, dat mag van mij, want ik heb er toch geen zin in... Manlief en ik zijn al diverse keren boos naar huis vertrokken onder het eten...

Deel Deze Pagina