@kity heb je verhaal vammiddag gelezen maar hoezo verplicht bij hen eten?? Als je niet wilt wil je toch niet? Enneh die sleutel zou ik gauw terug vragen...!! Ik zou dat nooit doen maar mijn schoonmoeder zou nooit zomaar mijn huis binnen wandelen plus daarbij heeft ze zelf een veel te druk leven om constant met ons bezig te houden thank the lord...!!
Manlief is alleen maandag vrij en dan is toevallig zijn vader ook vrij, beiden horeca... ik moest laatst overwerken en kon dus niet bij hun eten, nou, dat heeft geleid tot ruzie die je bijna kon horen in tokio volgens mij.. ze snapten er niks van, waarom ik niet bij hun wou komen eten.. en inderdaad, ik heb er helemaal geen behoefte aan, maar als je mijn schoonouders een halve vinger geeft, dan nemen ze de hele hand... we zijn trouwens al een paar weken niet geweest, sinds ze haar stiekem fruitella heeft gegeven zijn we niet bij hun wezen eten... Met de sleutel zelfde verhaal... laatst hadden wij een verrassingsfeest voor mijn neefje georganiseerd bij mij thuis, mijn schoonzus zou ook komen en zij zou dan wel even de sleutel van schoonma gaan lenen.. (zij is ook aangetrouwd) Belde ze doodleuk op, mijn schoonma dan, en vroeg waar ik was, terwijl ze wist dat mijn neef naast me zat, ik had haar de dag ervoor uitgelegd dat we een feest voor mijn neef gaven en dat mijn schoonzus dus de sleutel nodig had, ze vroeg waar ik was, ik zei, ik ben onderweg naar huis, dus zei ze doodleuk door de handsfree, nou, dan heeft je schoonzus ook geen sleutel nodig... met andere woorden, ze wilt hem niet afgeven... ik ben zo kwaad geweest, heb de telefoon erop gegooid en een stomme smoes moeten verzinnen voor mijn neef, maar ze wilt mij dus de sleutel niet meer gegen... maakt ook niet uit, want ik ga binnenkort toch de sloten vervangen... doe tegenwoordig de knip op de deur als ik thuis ben... Helaas heeft mijn schoonma dus niks beters te doen dan zich te bemoeien met het leven van haar kinderen... helaas voor haar, zijn manlief en ik graag zelfstandig...
@kity vreselijk zeg zulke mensen. Idd gewoon knip erop en sloten vervangen!! Maar ja misschien ben ik daar wel heel makkelijk in hoor, als ik iets niet wil doe ik het ook niet. Ook al is het een vaste dag om te eten of wat dan ook en ja als er ruzie van komt jammer dan dan zie je mij een paar maanden gewoon niet Maarja is altijd makkelijk lullen voor een buitenstaander natuurlijk! Idd achterlijk zeg dat ze je dochter snoep gaat zitten voeren, mijn moeder is ook zo (ja mijn eigen moeder!!) dat zag ik bij mijn neefjes...Dus weet gewoon dat ik haar daar niet in kan vertrouwen. Mijn schoonmoeder vertrouw ik daar in tegen wel stom he.
@ Aaliyah, Je eigen moeder he.. pffff... mijn moeder vraagt het me als ze haar wat wilt geven en als ik of mijn man nee zeggen, dan krijgt ze het niet, maar mijn schoonmoeder trekt zich niks van ons aan en geeft het haar stiekem... ik ben er al diverse keren zo kwaad om geweest... nou, deze magnum was echt de druppel wat mij betreft...
@kity nou idd een magnum aan zo'n jong meisje is not done dat zou idd ook voor mij de druppel zijn hoor!! Sterkte er mee iig
Poe hé wat een schoonloeders hebben sommige van jullie . Echt erg. Gelukkig zijn mijn schoonouders niet zo. Die zijn altijd eerder bang dat ze zich opdringen. Ik zou volgens mij echt vrij snel heel heftig uit mijn vel springen als ik wel van die bemoeizuchtige schoonouders had.
Ja zo ben ik ook wel hoor. Maar mijn schoonmoeder heeft ook uitgelegd waarom ze haar kleinzoon graag en vaak wil zien en nu snap ik haar beter. Ik ga nu ook beter met haar om en durf nu ook gewoon te zeggen als ik geen zin heb om af te spreken. Ze zei ook nog laatst op msn dat ze het mijn goed recht vond om dat te zeggen want zij zou hetzelfde bij ons doen. Dus dat is wel fijn dan. En mijn schooonmoeder werkt 7 nachten in de week en in de andere week 2 dagdiensten dus zij heeft het ook gewoon druk.
@ kitty, jou verhalen komen me echt bekend voor! mn sm is precies zo! om gek van te worden.. Wel fijn is dat jou vriend ook echt achter je staat, hier heb ik nog een mama;s kindje die het vaak niet eens begrijpt/ziet! Arrgghh.. Heb het hem nu wel verteld, dus hoop maar voor hem dat hij dr wat aan doet en anders is het gewoon klaaar! Dan hoef ik dat mens hier niet meer over de vloer. En gaat hij daar maar af en toe heen met Giovanni. Heb ik in elk geval geen last van dr.. oohh wat zou mijn leven dan heerlijk zijn!
Meiden wat een verhalen allemaal Ik word er gewoon agressief van hahaha! Hier ook verschrikkelijke schoonouders, helemaal sinds Damiën er is... Uiteindelijk na anderhalf jaar van ellende (met name omdat ze een halve dag oppaste in de week en dingen deed die ons echt de pet te boven gingen) besloten dat ze dus niet meer mocht oppassen. Nu gaat het al stukken beter. Begrijpen doet ze het nog steeds niet, maar na tig keer uitleggen houdt het gewoon een keer op. We hebben aangegeven dat "gewoon" op visite en de band goed houden belangrijker is dan persé oppassen en de daaruit vloeiende conflicten. Uiteindelijk ben ik de gebeten hond natuurlijk Valt altijd zo mooi op als we bij hen een bakkie gaan doen en we in de gang tegen de fantastisch mooie fotocollage aanlopen die ze hebben gemaakt... van foto's van mijn vriend en Damiën, hahahaha, ik sta er niet tussen 8) Helaas blijft het zo dat je assertief zult moeten zijn als je het niet meer trekt. Je eigen gezin is het allerbelangrijkste en je moet in je gezin zelf de keuzes maken tot hoever je in bepaalde dingen gaat. 'T is jammer dat sommige mensen het zover laten komen, maar ja... Iedereen met schoonloeders en terror schoonvaders: Heel veel succes en kom voor jezelf en je gezin op!
Ai.. Zuur! Hier gelukkig niet zo. Onze trouwfoto's staan bij hun in de woonkamer. Ik zie mezelf minstens 3x terug...
Hihihi, bofferd They like you Weet je wat ik nog het ergste vind... dat ze elke keer als we met hen in de clinch lagen, ze het grootste woord had over dat ze verschrikkelijk veel van me houden en zo... uhuh... Maar ondertussen... Ach, het boeit me niet zo eigenlijk. Ben dolgelukkig met m'n gezinnetje en mijn eigen ouders. Moet er alleen voor oppassen dat ik mijn antipathie niet overbreng op Damiën... Hoe vaak het niet op het puntje van mijn tong ligt om tegen Damiën te zeggen als ze komen: Straks komen de stomme opa en oma... Schande, ik weet het... En ik zweer je dat ik het ook nog nooit heb gedaan. Maar soms...
Ik heb een tijdje terug in de Kinderen een situatie gelezen waar ik het bijna van in mijn broek deed. Kort gezegd hadden papa en mama tegen de 2 kids gezegd: Opa en oma komen eten! Dus kids helemaal fanatiek en opgewonden in de weer om iets moois voor ze te maken. Gaat de deurbel, kids stuiven de gang in en doen de deur open.... staan daar opa en oma van de "koude" kant Kinderen rennen helemaal door het lint en overstuur naar mama toen: Het zijn niet de lieve opa en ooooomaaaaa!!!!!!!!!!!
Hallo meiden Nou gisteren bleek dus dat mijn sm lang niet zo oke was als ik dacht. mijn vriend heeft al zeker een maand last met zn rug en verschillende klachten vandaar het verhaal zeg maar hier onder dan snappen jullie hoe of wat... Vriend had moeite met plassen al sinds zaterdag en besloot gisteren rond 23.00 uur toch met de H.A.P te bellen en moest langs komen. Aangezien Jason rond 22.30 zijn laatste fles had gehad wilde ik hem niet mee slepen en vroegen of mijn schoonmoeder op kon passen (ondanks dat ze vandaag om 07.00 uur moest beginnen wilde ze dat wel). In de haast zijn wij vergeten te zeggen hoe of wat met een flesje. Bij de H.A.P aangekomen werd hij eerst helemaal onderzocht en daarna toch doorgestuurd naar de EHBO daar een poos gewacht allerlei onderzoeken, ondertussen gingen wij even buiten roken en belden we mn sm op dat het nog wel even ging duren toen was het 01.30. Nét op dat moment was ze Jason een flesje aan het geven terwijl wij gezegd hadden dat als hij kwam ze moest bellen.:x Ik was dus helemaal pissed want wist nu niet hoeveel ze hem gegeven had enz. Nou om 02.00 uur mochten we eindelijk naar huis met de diagnose dat ze niks konden vinden en dat mochten de klachten erger worden hij weer moest bellen ook de afspraak met de neuroloog werd niet vervroegd...Lekker dan!! Eenmaal thuis spraken wij mn sm aan op het feit dat ze op eigen houtje had gehandeld zonder met ons te overleggen. Toen vertelde ze dat mn vriend had gezegd dat hij om 22.00 laatste fles had gehad en dat als hij kwam ze mocht geven ik dus pissed op hem...Ze had dr mob niet bij dr dus ook onze nrs niet en kon niet bellen,hoewel ik dus de hele tijd naar onze vaste lijn belde en ze dan nr zo op kon zoeken was haar excuus dat ze niet wist hoe de tel werkte. Uiteindelijk was ze helemaal beledigd maar ik heb wel zoiets van ja hoe kan ik je nu nog vertrouwen??Ik snap wel dat ze het niet leuk vond omdat ze wel kwam oppassen en dacht goed te doen, maar het is voor het eerst dat wij Jason zo lang alleen lieten en de zorg over droegen,dus voor ons ook niet makkelijk en wennen!!! Maar ik vind het al moeilijk om die controle over te geven omdat niemand het gewoon kan doen zoals wij (logisch) maar nu bedacht ik me net of ze wel zn luier had verschoont en hij moet andersom op het aankleedkussen ivm voorkeurshouding en weet dus ook niet of ze dit wel gedaan heeft. Ik weet t wij hadden meer info moeten geven maar goed als je in een haast weg gaat.
Dus je bent boos omdat je sm een fles heeft gegeven toen hij kwam, en omdat hij misschien verkeerd om op het aankleedkussen lag?? En dat terwijl ze komt oppassen tot midden in de nacht terwijl ze om 7 uur moest beginnen??? Nou sorry hoor, maar dat vind ik gewoon ondankbaar.
Nee daar was ik niet boos om..Het ging mij er om dat ze ons niet gebeld had maar er waren meer misstanden die we vandaag uitgesproken hebben omdat mijn vriend haar een aantal dingen had gezegd waar ik niks vanaf wist.. Wij waren haar juist heel erg dankbaar dat ze wilde komen,maar er zijn gewoon regels waar aan gehouden moet worden en dit was de eerste keer dat er opgepast moest worden. Ook zijn wij in een haast vertrokken en waren erg gestrest omdat er kans was dat het zo ernstig was dat mijn vriend misschien moest blijven. En ja ik vind het belangrijk dat bepaalde dingen goed gedaan worden ivm dingen die de kinderarts ons verteld heeft.
Ik vind het ook wel een beetje vergezocht hoor als het niet erger is... Wees blij dat ze kwamen zo laat en dan nog zo lang!
wordt duidelijk niet goed gelezen...jammer was haar heel erg dankbaar en mijn vriend ook!! heb verder goed contact met mijn sm en zoals ik net al zei we hebben vandaag met haar gepraat (ze was thuis gebleven) en ze snapte ons volledig
Ik begrijp jouw kant ook wel hoor. Jullie zijn natuurlijk al gehaast weggegaan en begrijp dat ze voor het eerst oppaste ? Dat is voor jullie natuurlijk ook moeilijk zo een eerste keer. Je zult merken dat je straks zelf ook makkelijk wordt.