Ja precies dank je wel! Het was zeker niet rot bedoelt van beide kanten maar het was idd voor beide de eerste keer, dat wordt straks idd allemaal makkelijker en gaat het vanzelf
Ik begrijp jouw kant wel hoor... Als je afspreekt dat ze zou bellen, vind ik ook dat ze ze daar aan had moeten houden, los van het feit dat het fijn is dat ze er wilde zijn voor jullie en de kleine! En tuurlijk wordt je makkelijker in de loop der tijd, maar moet wel zeggen dat ik er altijd wat moeite mee heb gehouden in de echte babytijd als schoonmoeder het "anders" deed... Was ook een vertrouwenskwestie denk ik hoor. Eén van de ergenissen toen mijn schoonmoeder oppastte (vaste prik op de maandagmiddagen) is dat ze een paar keer tegen mij zei als ik terug kwam van mijn werk: Ja, hij heeft z'n fles niet goed leeggedronken, want ik wist niet meer hoeveel water en hoeveel schepjes dus heb maar wat gedaan En dan pastte ze gewoon al een half jaar op he...
Maar uiteindelijk bleek dat je vriend andere dingen had afgesproken met haar, dus ik vind niet dat ze fout zat..
dat heb ik ook gelezen en ik vrees dat wij dat ook gaan krijgen. mijn ouders zijn veel losser en gek op kinderen, spelen met ze, doen gekke dingen, knutselen, schminken enz, en mijn schoonouders houden ook van kinderen maar zijn meer "op de koffie op zondag" types. dus ik verwacht dat Ties een voorkeur gaat krijgen voor mijn ouders...
Sorry dat ik zo inval, maar wil ff mijn frustratie kwijt. Gisteren belde mijn schoonmoeder op dat ze 7 september terug komt van haar vakantie. En ze zegt dat mijn man haa 8 september moet ophalen, hallooooo ik ben 11 september uitgerekend. Denkt ze nou echt dat de kleine op 11 september of zo komt???
misschien beval je ook met 38w+1d net als ik! dan heb je nog 2 dagen maar ik snap je hoor! je schoonmoeder moet de komende dagen gewoon even jullie met rust laten. zo voel jij het denk ik ook. want ja je bent immers hoogzwanger.. ik irriteer me ook weer kapot aan mijn schoonmoeder!! dat ik in mijn eerste kraamweek voor madame in de keuken stond i.p.v. andersom was echt de druppel voor mij. wat een waardeloze vrouw, sorry.. weet je wat ze als tip gaf?? 'je moet het neusje van je baby vaak omhoog duwen, zo krijgen baby's later mooie hoge neusjes' psycho!!!!! bij haar laat ik mijn kind dus nooit achter! a.s. zaterdag gaan we bij haar langs. helemaaaaaaal geen zin in. en ik zorg ervoor dat ze mijn kleintje zo min mogelijk vast heeft, hoe lullig het ook klinkt. ben zooooo klaar met haar (en eigenlijk met heel zijn vreemde familie):x
Volgens mijn man zou ik gisteren nacht gaan bevallen maar neeee hoor. Mijn schoonmoeder moet maar gewoon wachten totdat haar kleindochter geboren is en ben blij dat mijn man ook zo denkt. Moet er niet aan denken dat hij nu een lange reis gaat maken. En neusje omhoog drukken pfff ze weten ook alles beter als ons he. jammer dat je klaar bent met de fam. van je vriend. maar gelukkig wonen ze ver toch?
Oehhh meid het kan nu niet lang meer duren! Spannend, hoor! Ik ga voor je duimen dat ze snel komt En ja, ik ben best klaar met zijn familie! Gelukkig wonen ze inderdaad ver weg, maargoed...de irritatie blijft.
ik denk dat ik dat ook met julian gaat krijgen precies om dezelfde redenen mijn ouders zijn losser doen veel meer met julian dus als hij een voorkeur krijg ja jammer dan dan is het niet onze schuld
Mag ik ook even klagen?! Mijn schoonmoeder probeert zich zooo op te dringen! Ze woont 1,5uur reizen hier vandaan. Nou was het eigenlijk altijd zo dat we elkaar dus niet zo vaak zagen. Zo 1 keer per 3 mnd. is erg weinig, maar voor mijn gevoel meer dan genoeg ! Nu Milan eenmaal geboren is wil ze echt elke zondag komen! En dan niet even, maar echt van 's ochtends 10u tot 's avonds 21.00u. Ik heb daar gewoon echt geen zin in. En ze belt me nu gewoon elke dag. Misschien dat jullie dat niet vervelend vinden, maar ik wel! En iedere keer als ik niet opneem gaat ze mijn vriend op zijn werk bellen, dat ik weer niet opneem en of hij er even voor wil zorgen dat ik te bereiken ben. Ook wil ze iedere keer als ik niet opneem erna weten wat ik dan wel niet aan het doen was . Nou kwam ze afgelopen vrijdag op bezoek, belde ze van te voren op. Dus ik denk, even om af te spreken hoelaat ofzo. Maar nee, ze belde even om te kijken hoe het allemaal ging. Ik denk, je komt strak toch?! Waarom in hemelsnaam al dat gebel. Heb haar gevraagd om nog maar eens in de 3 dgn te bellen. Er zijn naast haar nog 8 andere die me steeds bellen. Nou vondt zij het toch wel belachelijk dat ik dat durfde te vragen. Het is toch haar kleinzoon! Als ik niet wil bellen, komt ze wel gewoon vaker langs. Ben ik nou zo moeilijk??
Haha, nee, dat ligt niet aan jou. My goodness, ik zou gillend gek worden van zo'n schoonmoeder... Kan ze niet een leuke hobby zoeken? Lekker je grenzen blijven stellen, ze zal het toch ooit eens een keer moeten gaan snappen....
Nee hoor, je doet niet moeilijk. Ik moet er zelf ook niet aan denken. mijn schoonmoeder belt me nu wel vaker, sterker nog, eerst belde ze mij nooit, maar echt niet vaker dan 1 x in de week. En dat zijn dan gesprekjes van 3 minuten . En je vriend/man, zegt die er iets van? Tis tenslotte zijn moeder .
Ben ik ff blij dat ik niet zo'n (schoon)moeder heb Mijn schoonmoeder belt niet en komt ook niet iedere dag langs. Wij gaan meestal in het weekend bij hun op bezoek. Ze zal ook niet zomaar Mila oppakken of ongevraagd advies geven. Heb een toppie schoonmoeder Suzie83, Maar kan me wel voorstellen dat je er gek van wordt. Dat zou ik dan ook worden als ze zo zou zijn. Kun je geen goede afspraken maken met haar? Het gaat haar toch zeker niks aan waar jij bent als je de tel niet op neemt?! Mss dat je vriend/man met haar kan praten?
Oja, las wel ergens dat (schoon)ouders je niet meer zien staan, maar alleen de baby...dat is hier ook zo, maar dat vind ik juist wel grappig...is toch ook een teken dat ze veel van hun houden
ongelofelijk wat een verhalen! ik snap jullie helemaal het zijn ook vooral de schoonmoeder die zo kunnen zijn.. gelukkig was ik voor de geboorte van mijn kleine meisje al van dat 'mens!' af ik had net zo een schoonouders... en vooral schoonmoeder! maar heb nu een hele lieve nieuwe vriend en super schoonouders voor iedereen... ik leef met jullie mee...
@ Suzie wat verschrikkelijk!! Jeetje, moet er niet aan denken! Wat dringt ze zich op, zeg...brrrr. Ik vind dat zo aso, he! Alsof je je kind voor haar op de wereld hebt gezet ofzo?!? Mijn schoonmoeder belde mij vroeger ook nooit op. En na de geboorte probeerde ze me regelmatig te bellen...maar altijd op de momenten dat het mij gewoon niet uitkwam! 1 keertje gebeurde dit: Belde ze mij op en nam ik niet op. Vervolgens belde ze mijn vriend meteen erachteraan op zijn mobiel en kwam hij met zijn mobiel bij mij aan kakken... Ik stond naak in de slaapkamer, kwam net uit de douche. 'Mijn ma wil je spreken, hier..' en hij reikt me zo zijn mobiel aan terwijl ik daar naakt sta. Jezus, ben je blind ofzo?! Ik was echt zooooo geirriteerd! Heb de tel. niet eens aangenomen en zei: 'euhmmm, sorry hoor, ik sta hier naakt, mag ik me omkleden ja?!' Een paar minuten later kwam ie weer, nog steeds met zijn ma aan de lijn, aan de deur: 'ben je al klaar??' 'NEE IK BEN NIET KLAAR!!' Ik heb haar niet teruggebeld en sindsdien heeft zij mij ook niet gebeld. Die vrouw kan zich zo opdringen! Ik woon 1,5 uur rijden van haar vandaan maar toch blijft de irritatie.(ben toen ik zwanger bleek als de sodemieter terugverhuisd naar mijn eigen woonplaats want ik woonde eerst maar 5 mn. van haar vandaan!!) Maarja, als ze nu langskomt blijft ze echt uuuuren plakken en wilt ze bediend worden als een prinses. pfff.
@assi. Vreselijk ja zo'n schoonmoeder. En dat je man dan niet begrijpt dat je niet naakt gaat staan bellen... Hier belde ze vanmiddag weer. Ze wilde vanavond langskomen samen met mijn schoonzus. Ze was hier afgelopen vrijdag ook. Zou ze om 19.00u komen, stond ze gewoon al 3 uur eerder aan de deur! En zij moet ook 1.5u reizen voordat ze hier is dus wat nou als ik niet thuis geweest was?! Maar goed, mijn schoonzus zou vrijdag ook om 19.00u komen. En die stond gewoon pas om 23.30u aan de deur!! En ook niet even bellen dat je later komt. Dus wij ons al helemaal zorgen maken want ze nam haar telefoon ook niet op als wij belde. En niet snappen dat dat niet normaal is om te doen. En dat we nu een baby hebben waar we rekening mee moeten houden. Maar nu dacht ze dus het vanavond nog een keer te proberen. Nou dacht het niet. Als ze willen komen dat gewoon overdag en niet langer dan een paar uur. He, ff lekker mijn frustratie van me af kunnen schrijven. Vinden jullie dat ik het kan maken om te zeggen dat ik niet wil dat ze zo vaak komen en ook niet zo lang blijven hangen??
Vinden jullie dat ik het kan maken om te zeggen dat ik niet wil dat ze zo vaak komen en ook niet zo lang blijven hangen?? Ja ik vind dat je dat wel kan maken. Waarom niet?? Het is toch zeker niet aan hun of zij vaak langs komen of niet. Gewoon je grenzen stellen want anders is er geen houden meer aan. En ik zie dat je kleine nog maar 3 wkn oud is dus dan is het voor jou ook vermoeiend denk ik dat je zo lang en laat bezoek hebt. Ik heb gezegd in mijn kraamtijd s avonds geen bezoek alleen overdag. Gewoon zeggen waar je aan toe bent hoor!!!
wij hebben ook eens iemand 2 uur te laat aan de deur gekregen. ik heb haar gezegd we naar bed wilden en heb r weggestuurd. daar had ze geen begrip voor, duidelijk zelf nog geen kinderen! pech gehad hoor, vind ik. en van je schoonmoeder, 3 uur te vroeg komen is net zo belachelijk. ze zal best enthousiast zijn maar dit kan ze niet maken natuurlijk. @Assi, snapt je vriend dan niet dat dat absurd is??? als je je niet eens ff op je gemak kan aankleden...