schoonmoeders....

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door simone 24, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Klinkt bekend! Aan mijn vriend werd vervolgens de vraag gesteld 'wat er toch met mij aan de hand was'. Want ik nam nooit de telefoon op. Dat ik net een kind had gekregen en dus druk drukker drukst was, kwam kennelijk niet in haar op.
    Ik had heel vaak ook gewoon geen zin om op te nemen hoor... dan had ik niet eens de puf om te doen alsof ik gelukkig was, want zo voelde ik me dan helemaal niet. Wel kapot, overemotioneel, en een lopende hormonen-tijdbom. Geen zin om gezellig te doen dus.

Op een keer nam ik weer niet op, en vervolgens stond ze een uur later zomaar in mijn slaapkamer! Mevrouw had even zelf de deur opengemaakt met de sleutel die wij ze gegeven hadden. Razend was ik!

Nu gaat het weer goed tussen ons hoor, maar in die periode kon ik haar wel schieten...

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    absoluut onacceptabel van je schoonzus...wat een tijdstip!!! :$ je gaat toch niet zo laat nog op bezoek bij mensen die net een kind hebben??
    jeetjeeeee, zijn mensen nou echt zo achterlijk :(

en ja, je kan zeggen dat je niet wilt dat ze zo vaak en lang blijven hangen. alleen kan ik best begrijpen dat je je bezwaard voelt; het zal zeker verkeerd aankomen bij hen...
    begrijp ook heel goed dat je de vrede wilt bewaren want het is toch de moeder van je partner.
    ik hou me ook in puur voor mijn vriend. wil hem niet kwetsen.. maarja, voor hoe lang!?

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik vind dat je er altijd wat van kan zeggen hoor...
    Tis toch jouw kraamtijd die jij prettig moet ervaren.
    Mijn vriend boeit mij niet dan hoor als ik mn schoonmoeder dan niet elke dag over de vloer wil dan zeg ik dat...
    maar misschien ben ik daar wel té makkelijk in.

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    hoe reageert je vriend er op dan?

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Die snapt mij. Ik heb dan geen slechte schoonmoeder soms kan ze heel evil zijn hahha.
    Maar ik heb haar laatst gewoon gebeld en gezegd dat ik het niet eens was met hoe zij op een bepaalde situatie reageerde en mijn vriend vind dat goed.
    Zolang ik haar niet uitscheld natuurlijk of echt grof wordt. Mijn vriend doet dat ook bij mijn ouders hoor:)

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

@Mikki. Ja tuurlijk ben je dan razend! Dat kan ze toch niet maken. Langskomen als je de telefoon niet opneemt vind ik al raar, maar jezelf dan ook binnenlaten :$.

Ik neem ook vaak de telefoon gewoon niet op hoor. Heb echt geen zin om elke dag aan de telefoon te hangen met haar. En naast haar zijn er natuurlijk nog meer mensen die bellen.

De oma van mijn vriend belde gister. Had daar niet zo'n zin in. Maar nadat ze 5 keer belde heb ik uiteindelijk toch maar opgenomen. Dat doe ik dus ook nooit meer. Moest de eerste 5 minuten uit gaan leggen waarom ik niet opnam :(.

Heb er eerlijk gezegd een beetje genoeg van. De volgende keer zal ik dan ook duidelijk zeggen waarom ik niet opneem. Geen zin meer in excuses.

@ Assi. Raar he, dat iemand nog zo laat durft te komen. Vind het eigenlijk ook geen normaal tijdstip als je geen baby hebt.
    En nou kreeg ik gister een sms van haar dat ze een dezer dagen weer 's avonds wil komen. Heb nog niet gereageerd, maar 's avonds met haar afspreken doen we niet meer. Ze moet maar gewoon een keer ovderdag komen.

@aaliyah. Fijn dat je vriend het snapt als je zo reageert. Mijn vriend zegt steeds zelf met zijn moeder te gaan praten maar doet dit nooit. Hij durft haar echt niet tegen te spreken. Moeders wil is wet hier helaas...

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    suzie..ik denk dat je echt een keer barst, hoor.. met zulke schoonfamilie is dat niet gek..

ik zou gewoon eerlijk zeggen waar je mee zit.

in mijn geval kan ik me minder goed en duidelijk uitspreken..mijn schoonma verstaat namelijk ook weer niet ZO goed nederlands...waardoor onze gesprekken altijd heeeel oppervlakkig zijn en ze dus in mijn biijzijn alleen maar in haar eigen taal kletst tegen mijn vriend en hij ook tegen haar. ook als het over mij gaat.......vet irri :s

8. appelthee

appelthee Niet meer actief

brrrrrrrrr meiden, als ik jullie verhalen lees gaat mijn bloed echt weer koken!

mijn SO staan ook te pas en te onpas voor de deur, ze verrekken het ook om te bellen van te voren. en als ik dan de deur open maak lopen ze ook zo door niet zo van komt het uit ...

laatst was ik ons zoontje eten aant geven en ik zelf ook hihi. stonden zij oppe stoep. ik zo we zijn aant eten en moeten zo weg. duwt ze zo de deur open en loopt naar binnen. met als gevolg onze zoon die niet wilt eten :mad: :mad: ... grrrr

ik kan echt wel een heel boek schrijven over hun.

ze is bijv kwaad op ons, omdat hun op 1e paasdag iets leuks wilde gaan doen naar een papegaaien showmaar ik werk in de horeca en wist niet of ik moest werken en als ik niet moest werken wilde we een dagje met zijn drietjes ( komt niet zo heel veel voor )
    daar hebben ze dan geen begrip voor..

ze is kwaad omdat mijn moeder kleren heeft gegeven met zijn verjaardag, en zij dat niet kon doen .. terwijl alle andere dingen die we voorstelde hun niet leuk vonden om te geven. pfff het kindje is pas 1 geworden. hoe moet dat dan met de sinterklaas of 2e jaardag :( !!

ik ben ook nu zover dat ALS ze weer voor de deur staan, ik ze gewoon niet binnen laat.. het moet altijd via hun weg gaan ... :(

zie nu al op tegen de kraamtijd, want die heeft zij ook goed verziekt voor mij :( ....

heel veel sterkte meiden ... praten met je man/ vriend is het allerbelangrijkste ...

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mijn schoonmoeder belde gister mijn vriend op zijn werk dat ze langs willen komen. (als het om visite gaat bellen ze mij niet eens meer)

Nou heeft hij gezegd dat ze zondag mogen komen van 13.00 tot 16.00u!
    Normaal gesproken blijven ze altijd de hele dag. Het is voor mijn vriend een echte prestatie om zijn moeder tegen te spreken. Ze was het hier natuurlijk niet mee eens maar hij heeft vol gehouden. Ben zo blij! Eindelijk gaat hij ook een beetje inzien dat ze zichzelf opdringt.

Nou hopen dat hij ook een keer tegen haar zegt niet zo vaak te bellen (het is nu 1uur en ze heeft alweer 3 keer gebeld vandaag :$)

10. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

De oma van mijn vriend belde gister. Had daar niet zo'n zin in. Maar nadat ze 5 keer belde heb ik uiteindelijk toch maar opgenomen. Dat doe ik dus ook nooit meer. Moest de eerste 5 minuten uit gaan leggen waarom ik niet opnam :(.
    .[/QUOTE]

oow zie nu al op tegen de kraamtijd als het gaat om de oma's van mijn vriend en niet te vergeten ook zijn opa grrrrr wat een mensen zijn dat...die ene oma ben ik zo kwaad op geworden dat ze hier al een paar maanden niet is geweest en die andere opa en oma zijn vreselijk..de opa van mijn vriend zei heel hard dat hij de kinderkamer lelijk vond..grrrr...die oma belt me ook de hele tijd neem gewoon niet zo vaak op..en als ik opneem krijg ik gelijk 10.000 vragen en heb soms echt geen zin om ze te beantwoorden ook zei ze bel je gelijk als je ben bevallen ik zei duidelijk nee..ging ze het 2 min erna nog een keer aan me vriend vragen..
    dit zijn de enigste mensen waar ik dus geen zin in heb straks in me kraamtijd wil ook echt niet dat ze de baby gaan vasthouden..
    (heb last van me hormonen haha)

en me schoonmoeder wil een maxi cosi gaan kopen ik zei waarom wij hebben er toch 1?
    moet nog wel denk ik even een gesprek aangaan met schoonmams dat het niet de bedoeling is dat ze gaat denken dat ze straks mijn kind overal mee naar toe mag nemen..ook heeft ze al allerlei speeltjes in huis gehaald enzo..en ik snap echt niet waarom..hoop echt niet dat ze gaat denken dat ik haar vaak laat oppassen..ze woont ten eerste 50 km verderop en ik ben gewoon thuis voor de kleine..

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik zie er ook al tegenop dat vooral mijn schoonmoeder vaker op de stoep zal staan. Ze heeft al 1 kleinzoon maar die woont op 1.5 uur rijden. Nu zegt ze al, o lekker een kleinkind in de buurt. Die kan ik dan lekker vaak zien.

Tja wat doe je eraan. Het is toch haar kleinkind dus ik zal gewoon vaak op de tandjes moeten bijten. Ik zit er ook helemaal niet op te wachten hoor. Maar dan maar even mijn eigenbelang aan de kant zetten.

Mocht het echt te gek worden dan zegt mijn man er gelukkig zelf wat van.

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mijn schoonmoeder is vandaag weer geweest. Mijn vriend had aan de telefoon duidelijk gezegd dat ze tot 16.00u mag blijven.
    Nou ging ze pas om 18.15 weg. Maar dat is beter dan om 22.00u!

Ben blij dat dat nu al een stuk beter ging. Ze had het er wel over dat ze wel NOG vaker wil komen. Maar dat zien we dan wel weer als ze belt.

Helaas wel nog even aan moeten horen dat ze het maar raar vindt dat ik de telefoon zo vaak niet opneem :x.

En dat mijn schoonzus ALWEER niet verschijnt terwijl we wel af hadden gesproken (en dan ook nog belt dat ze savonds wil komen terwijl we duidelijk gezegd hebben dat niet meer te doen) schijnt iedereen normaal te vinden :(

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij ons is het vorige week tot een hoogtepunt gekomen...

afgelopen donderdag had ik mijn diploma uitreiking van de universiteit. mijn ouders, schoonouders, vriend en Ties gingen mee. hartstikke leuk.
    in de kerk waar de uitreiking was, zat ik met mijn ex klasgenoten vooraan. mijn `aanhang` zat achterin, mijn vriend had Ties natuurlijk bij zich in de kinderwagen.
    op een gegeven moment begon Ties te mopperen wat overging op huilen. ik hoorde dat ie mee naar buiten genomen en dat was verder prima.

hoor ik na de uitreiking dat mijn schoonmoeder boos was. uit de uitleg die krijg blijkt dat ze Ties wilde overnemen van mijn vriend toen die onrustig was. Mijn vriend weigerde, want Ties kent hem het beste en zou bij hem dus rustiger zijn. dat vond ze al niet leuk.

Toen ging mijn vriend zijn luier verschonen. dat wilde schoonma overnemen. terwijl mijn vriend het zelf wilde doen. vond ze ook niet leuk. (en dat ging gepaard met het gemopper, `ik mag hem ook nooit`)

Ties werd mee naar buiten genomen door mijn moeder. die had al zitten wachten tot mijn schoonmoeder dat zou doen (mijn moeder begrijpt de situatie heeeeeel goed en gunde mijn schoonmoeder haar kleinkind) maar zij deed niks dus nam mijn moeder Ties mee de kerk uit. vond schoonma ook niet leuk.

dus toen na de dienst mijn moeder Ties aan mijn schoonmoeder aanbood, had zij zoiets van `laat maar`.

in de auto onderweg naar huis wilde in precies weten wat er was gebeurd. mijn schoonmoeder zei eerst dat er niets was. ik stond erop dat ze toch haar kant van het verhaal vertelde. toen kwam alles eruit.

in feite kwam het erop neer dat ze het niet leuk vond dat ze vaak nul op request kreeg als ze Ties wilde volgens haar. de laatste keer dat ze bij ons op bezoek waren had ze Ties gelijk willen hebben toen ze binnenkwam. hij was toen net wakker en kreeg een schone luier van mijn vriend dus dat kon niet. daar was ze boos over. dat ze later de fles mocht geven DIE IK SPECIAAL VOOR HAAR HAD AFGEKOLFD NOTA BENE!!!!! was ze even vergeten :x

en dat we mijn schoonouders eruit hadden gezet op een gegeven moment (ze waren 2 uurtjes op bezoek en ik was zoooo moe!!) dat kon ook niet, dat was onbeschoft en schoonma had de terugweg in de auto zitten huilen erom :(

vandaag zijn we bij de oma van mijn vriend langsgeweest, die had haar achterkleinkind nog niet gezien. we hadden mijn schoonouders gevraagd dan ook te komen, konden ze Ties nog even zien. maar nee, schoonma was helemaal beledigd, in haar slachtoffer rol en alles dus dat wilde ze niet.

nou serieus, ik kan met de kinderen op mijn werk beter dingen uitpraten dan met haar, wat een puber zeg!! als je vraagt wat er is zegt ze `niets!` en gaat vervolgens lopen mokken. ik heb het helemaal met haar gehad.

Ties is verdomme ons kind en niet die van haar. ik heb tegen mijn vriend gezegd dat we echt het contact niet zullen laten verwateren, het zijn ten slotte zijn ouders en de grootouders van Ties. maar oppassen kunnen ze voorlopig vergeten en ik gun mijn schoonma nu echt geen privileges meer zoals voedingen geven...

zo, das eruit :)

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @marieke zoo dat is erg zeg!! Dat verpestte voor jou denk ik ook een beetje de uitreiking of niet?
    Laat haar maar beledigd doen het is idd jullie kindje en jullie weten het beste hoe of wat.

Mijn schoonmoeder heb ik net een email gestuurd. Ze belde net en vriend zei gelijk dat hij dus gisteren wel degelijk onrustig was. Of het niet zijn huiluurtje was:x Nou die heeft hij nooit...
    Dus heb ik in de mail gezet dat ze voortaan onze wens moet respecteren en dat wij echt wel weten hoe onze zoon is en op dingen reageert. En dat hij gewoon niet tegen veel prikkels kan. Ik word zo moe van dat mens.

Gelukkig belt ze niet elke dag hoe het gaat ofzo en hebben we in het begin gelijk een stokje voor gestoken dat ze hem elke week ziet!
    Maar als ze hem vast heeft doet ze ook niks met hem.
    Mijn vader en moeder zingen nog leuke liedjes of doen handje klap (hahah voor zover dat kan dan;)) en praten echt tegen hem.
    Maar zij doet helemaal niks ook zo irritant.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    @Marieke, wat een drama om niets zeg, ze verpest mooi wel jouw diploma uitreiking! Was ze vergeten dat het even niet om haar draaide die dag?
    Mijn schoonmoeder gaat trouwens altijd huilen als het niet gaat zoals zij wilt. Ze heeft er ook ontzettende moeite mee te accepteren dat haar zoon volwassen is en dat je nu op een ander niveau communiceert met elkaar dan toen hij nog klein was.
    Hoe meer mensen zich opdringen, hoe groter de afstand juist wordt, want als ik ergens niet tegen kan, zijn het claimers. Dagelijks mijn schoonmoeder over de vloer? No way! Mijn eigen moeder hoeft dat ook niet te doen, al heb ik daar een prima band mee. Bij ons kwamen mijn opa's en oma's ook maar eens in de zoveel weken vroeger op bezoek, ik weet niet beter.

16. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Owh.. wat erg zeg die schoonmoeders van jullie, ze hebben totaal geen inlevingsvermogen. Ik kan serieus niet begrijpen dat mensen (zelf moeder n.b.) zo kunnen reageren, ongelofelijk!
    Ze zijn echt alleen maar bezig met hun eigen behoeftes.. :$ heel asociaal..

Ik vind het erg knap hoe jullie je staande houden, ik geloof dat in veel van jullie situaties ik niet zoveel geduld zou hebben.

Liefs Huismus

17. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    mijn schoonmoeder is gisteren geweest.
    dat was pas de 2de keer sinds de geboorte van Yasemin.

en het viel me erg mee! ondanks dat ze in totaal 3 uur moet rijden, bleef ze maar van 14.00 uur tot 18.00 uur.
    bemoeide zich niet met mij of Yasemin.
    Ze hield haar erg vaak vast want ze was echt blij haar te zien, maar ze kon ook gewoon afstand nemen als het moest.

moest ik Yasemin voeden, verschonen en badderen..gaf ze me haar gewoon zonder gezeur van: ik wil het doen.
    ze heeft me ook niet gecorriceerd ofzo.

m.a.w. ze gaf me wel het gevoel van: jij bent de mama.

dus was wel aangenaam verrast. ze heeft zelfs na het eten afgewassen en ons bedankt voor het eten.. :)

Ik heb haar zelfs gister op Yasemin laten passen omdat mijn vriend en ik even naar de supermarkt moesten.

Hier dus gelukkig geen ergernissen, tot mijn grote verbazing.

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Marieke,

jeeeeetje!
    dat jij je schoonmoeder uberhaupt nog wilt zien...mag ze al blij mee wezen.

Dit is toch niet leuk meer voor jou??!!

Ze leeft gewoon echt voor Ties...en dringt zichzelf op!
    Een niet uit te houden situatie, lijkt me!

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Assie wat fijn want jij was toch een beetje bang voor een lastige schoonmoeder?
    Het is goed als ze beseffen wie de mama is en wie de oma;)

20. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Inderdaad! Dat was ik :D
    Maar had ook zo mijn redenen..
    Gelukkig lijkt het mee te vallen.

Ik bedoel, ze is sinds de geboorte nog maar 2x geweest. Ze heeft Yasemin dus ook nog maar 2x gezien.
    En gelukkig is ze niet zo een bemoeial.

Ze is wel trotse oma, maar ze overdrijft er niet in! Gelukkig!!!
    Het scheelt denk ik dat ze zelf nog een dochtertje van 13 jaar heeft. :p

(en nu hopen dat het zo blijdft, he!)

Deel Deze Pagina