Meer slechte ervaringen met Thuiszorg West-Brabant?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Shaddixxx, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zou willen dat ik NOOIT m'n kraamzorg bij die stichting had aangevraagd :x

Het begon allemaal wel leuk, de kraamverzorgster die ik eerst kreeg was de eerste dag (toen ze alleen even kwam vertellen hoe het zou gaan, de rest van de dagen) heel aardig.
    De volgende dag kwam ze binnen en kwam ze meteen met de opmerking 'of ik uberhaubt wel was opgestaan', want ik zat nog op precies dezelfde plek in precies dezelfde houding met m'n kindje.
    In het verslag staat ook dat ik obsessief met m'n kindje omging, omdat ik 'm zo vaak vast had :(

Als ik Damien smorgens z'n eerste voeding had gegeven móést hij naar beneden en móést ik boven in bed blijven om alleen te ontbijten.
    Hij móést in de kinderwagen voor het raam liggen, ook als ie aan het huilen was.
    Als ik een keer niet luisterde werd ik meteen aangekeken alsof ik in en in slecht was ;)

De borstvoeding was ook een ramp. Ik had het idee dat ze Damien echt heel hard in z'n nekje vastpakte om 'm bij me aan te leggen. Dat zal vast niet zo geweest zijn, maar hij werd er alleen maar onrustiger van en moest alleen maar harder huilen.

De kraamverzorgster die ik de laatste 3 dagen heb gehad heeft alleen maar Damien z'n temperatuur gecheckt, en koffie gedronken :)

Ik heb later een enquete gekregen over hoe ik de kraamzorg had ervaren. Die heb ik niet zo positief ingevuld, met name het stukje over hulp bij de borstvoeding.
    Ik heb er nóóit iets van gehoord :)

Toen m'n kraamzorg was afgelopen kreeg ik uiteraard een acceptgiro, ik heb meteen betaald.
    Zij vonden blijkbaar van niet, ik heb 3 aanmaningen gehad :)
    Daar stond heel mooi in dat 'als ik inmiddels betaald had' ik de brief als niet-verzonden mocht beschouwen.

Nu ben ik onlangs verhuist, dacht ik er vanaf te zijn, maar neeee.
    Vanmorgen kreeg ik een brief, dat als ik niet binnen 5 dagen betaal, ze een incassobureau op me afsturen :)

Ik heb natuurlijk al meerdere keren gemaild, gebeld, en dan zeggen zij ook dat ik 'inderdaad al betaald heb'.

Lekker geregeld daar dus :)

Voor mij echt NOOIT meer kraamzorg van Thuiszorg West-Brabant!

Zijn er misschien meer mensen met slechte ervaringen daar?

2. Laust

Laust Niet meer actief

Hier geen slechte ervaringen maar wel erg dankbaar voor je tip!
    Vervelend dat het je zo slecht is bevallen en dat je zo'n naar mens in huis kreeg.
    Omdat ik nog ga verhuizen raadde de vk hier me aan om kraamzorg bij de thuiszorg aan te vragen omdat die ook in brabant zitten (waar we straks gaan wonen). Dan ga ik dus nog maar even verder zoeken.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,
    Wil graag even reageren. Dat de administratieve afheandeling verkeerd ging is natuurlijk erg vervelend.
    En qua kraamhulp...bij iedere organisatie zul je goede en 'slechte' hulpen kunnen treffen. Maar dat het kraamzorgbureau je klachten niet serieus neemt is not done!

4. Het was ook niet bedoeld als zeikbericht hoor, ik vroeg het me gewoon af..

Ik word echt heel erg zenuwachtig van (onterechte!) berichten over incassobureaus enzo, en daarom ben ik dus absoluut niet blij met die hele organisatie..

Ik heb ook nog wat details weggelaten..

Ik ben een alleenstaande moeder, heb vroeger bij een psycholoog gelopen, en bij de intake werd er gevraagd of ik er behoefte aan had om over mijn verleden of over de 'vader' van Damien te praten.
    Ik heb toen al aangegeven dat dit absoluut NIET zo was.
    Als ik daarover wil praten doe ik dat wel met mensen die ik vertrouw, niet metde kraamzorg.

Tijdens m'n kraamtijd vroeg de kraamverzorgster een paar dingen over de 'vader' van Damien, dat heb ik zo snel mogelijk afgekapt, en later hoorde ik van m'n moeder dat ze tegen haar had gezegd dat ik zo enorm m'n hart had gelucht, en dat ik het echt nodig had gehad :$

Ik heb voordat ik dit topic plaatste naar Thuiszorg West-Brabant gemaild over die dreigbrief :)P) over het incassobureau, daar heb ik tot nu toe (heel verrassend) nog geen antwoord op gehad ;)

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nou da's niet echt netjes van die kraamhulp van je!! Als jij niet wilt praten, dan doe je dat toch niet!! En dan zij verzinnen dat je hele verhalen hebt verteld.
    Dat soort dingen ga je toch ook niet aan een vreemde vertellen, want dat is een kraamhulp toch wel. Zoals ik dit zo lees hebben ze nog wel een en ander te verbeteren daar bij die organisatie.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat vervelend dat je zo'n ervaring hebt! Ik vind het niet netjes en zeer onrespectvol als je wensen niet worden gerespecteerd. Ik ben kraamverzorgende en begin zelf nooit ergens over als er moeilijke dingen zijn. Als de kraamvrouw er uit zichzelf over wil praten, prima.

Echt slecht van een organisatie als je niet op klachten ingaat. Bij ons is het zo dat als er klachten zijn, wij als kraamverzorgende op het matje geroepen worden en dan wordt er uitgezocht wat er gebeurd is en zonodig excuses gemaakt naar het gezin.

7. Ja, dat had ik ook verwacht, maar ik heb er gewoon nooit iets van gehoord.. Het lijkt me toch dat ze je zo'n enquete niet zomaar in laten vullen ;)

8. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

shaddixxx: ik heb ook een hele slechte ervaring gehad met mijn kraamhulp. Ik heb ook een enquete ingevuld en er min of meer een klachtbrief van gemaakt, maar de organisatie ZIN KRAAMZORG heeft er ook nog nooit op gereageerd. Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik tijdens de kraamtijd....mmm laat ik anders beginnen. De dag van de bevalling zou er om 4 uur smiddags een kraamzorgster komen, ik was om 3 uur smiddags thuis, om 6 uur savonds was er nog niemand, dus wij gebeld, ja werd er gezegd die vrouw is onderweg en staat in de file, ok, dachten wij, dat kan, maar 2 uur later is wel beetje vreemd. Dus om half 7 werd ik gebeld, de desbetreffende kraamhulp aan de lijn, ze was onderweg...om 7 uur savonds kwam ze eindelijk aan en vertelde mij dus haarfijn dat de leidinggevende het HELEMAAL vergeten was en dat ze op het laatste moment (6 uur savonds nadat ik gebeld had) gebeld werd om nog even bij (mij in dit geval) langs te gaan (dus niets geen file, gewoon vergeten!), maar echt een hele leuke vrouw, doet het al 20 jaar en ik vroeg of zij de rest van de week ook kwam, nee vertelde ze mij, ze doet alleen "opstarters" nou ja ok, jammer...volgende ochtend stond er een meisje voor de deur en die bleek mijn nieuwe kraamhulp te zijn, tijdens een intakegesprekje met haar ging ik vragen stellen, ze was 21 (niet dat dat wat uit maakt) maar nog in haar opleiding:$:( dus ik vroeg of ze dan wel mocht werken zelfstandig (ze was net 3 maanden bezig) en blijkbaar mag dat gewoon. Het begon al goed (NOT) mijn zoontje had heel veel vruchtwater binnen gekregen en was alleen maar aan het spugen, wat doet zij, houd ze hem zo vast dat de spuug niet weg kon, dus ik zei "hou hem op zijn zij dan kan die spuug eruit (en dat deed ze), volgende dag ging ze hem wegen, legde ze mijn kind op een rieten kapotte wasmand:( die in de douche stond, mijn moeder en ik stonden er zo :$ naar te kijken en ik zei tegen haar hoezo ze dat deed dat dat hartstikke gevaarlijk is en dat hij er zo door kon vallen, hij lag op de deksel en die zat los. Toen weer een dag later, ze ging mijn zoontje wassen, gebruikte ze een HEEL bad voor:( die zette ze op de grond, 2 meter van de commode vandaan en ze had mijn baby op de commode gelegd en zo ging ze dus steeds naar dat badje lopen wat op de grond van haar vandaan stond en liet mijn baby alleen op de commode liggen :x:( ik zei waarom doe je dat!!! kon ze maar beetje dom op reageren "oh ja had ik beter niet moeten doen", gelukkig moest ze die dag erna naar school en kreeg ik die vrouw die de opstart deed en heb ik bij haar met grote tranen mijn hard gelucht en ook bij mijn vk die langs kwam die dag, 1 van hun (weet nog steeds niet wie) heeft de klacht doorgegeven bij ZIN en heeft de rest van de dagen (had er 10) die student met haar begeleider erbij de dagen bij mij afgemaakt en moest ik vervolgens het hele verhaal weer vertellen aan die begeleider, maar gelukkig heeft die student wel erkend dat ze fout zat en haar excuses aangeboden...Omdat er maar weinig mensen in de kraamzorg zitten kon ik helaas geen vervanger krijgen het was of die student of niemand:x maar ik vind het ook heel slecht dat zij niet op mijn enquete gereageert hebben...! (beetje lang verhaal:))

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind het echt niet netjes. Zover ik weet wordt het bij ons wel gedaan.
    Wij krijgen ook vaak 1x per jaar uitslagen te horen maar dat is volgens meer met het oog op de borstvoeding.
    Ik heb ook wel eens wat negatiefs over ZIN gehoord maar weet niet meer wat.
    Bij ons zullen er ook best wel eens dingen fout gaan en ben ook wel eens gebeld dat ik de volgende dag niet weer hoefde te komen. Maar over 't algemeen wordt alles netjes opgelost en de klant is echt koning bij ons. (soms ten nadele van ons maar goed maar een keertje extra slikken ;))

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Winnythepooh, wat slecht dat er geen vervanger is en een student moet er toch aan toe zijn om zelfstandig te werken.
    Er zijn niet voor niets zzp-ers die je kunt inhuren en lijkt me dat je die als organisatie gewoon achter de hand moet hebben voor het geval je het zelf niet kunt oplossen.

11. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Blegh wat een nare berichten allemaal. ik ben ook kraamverzorgende, en tuurlijk zitten er rotte appels tussen, die het voor andere (goede) kraamverzorgende verpesten. Ook ik heb behoorlijk wat slechte berichten over ZIN gehoord, moet er wel bij zeggen, ZIN is een klein bedrijf en heeft dus niet zoveel kraamverzorgende.
    Ook ik ben weleens gebeld dat ik de volgende dag niet meer hoefde terug te komen, maar dat was omdat ze me te jong vonden (was toen 19)

@TS als je een rechtsbijstand verzekering hebt, misschien dat je die erop kan zetten? Zo doe je natuurlijk geen zaken, en van die (dreig) brieven terwijl je allang hebt betaald is geen stijl, moeten ze er maar voor zorgen dat ze hun zaakjes op een rijtje hebben.
    Suc6 in ieder geval!

12. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Tja...En ik had juist ZIN genomen, omdat ik dus van die goede verhalen had gehoord...nou, dat was wel een grote domper hoor! Mocht er nog een kindje komen, dan ga ik ZEKER NIET bij ZIN! Nou kwam ik laatst iemand tegen die bij ZIN op het hoofdkantoor had gewerkt en die vertellen mij dat het financieel helemaal niet goed gaat met ZIN, lijkt me dan JUIST dat je keihard je best doet met personeel enz om er weer bovenop te komen, vreemd hoor...

k3lly: ik heb dus ook geen reactie gekregen op mijn enquete. Ik had erin geschreven dat ik het heel onproffesioneel vond, omdat ik dus alleenstaande moeder ben en het mijn eerste kindje is, dat er uitgerekend een student (zonder ervaring, want zelf heeft ze ook geen kinderen) naar mij gestuurd werd, terwijl er zat gezinnen zijn die al meerdere kinderen hebben, hadden ze beter haar naar een groter gezin kunnen studeren en 1 met goede ervaring naar mij, maar ja dat willen ze natuurlijk allemaal wel, dat snap ik ook wel, maar ik bedoel er zijn toch uitzonderingen???!!! Juist die mensen die er alleen voorstaan, eerste kindje enz die hebben die ervaring en informatie zo hard nodig, dat heb ik er allemaal in gezet, maar niets gehoord. Moet ik daar alsnog achteraan? En wat gaan ze er dan aan doen...?

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hier juist hele goede ervaringen met thuis zorg west brabant! Ook namens vriendinnen en familieleden die er kraamzorg van hebben gehad.
    Ik denk dat het ook echt aan je kraamverzorgende ligt die je toegewezen krijgt. Wel vervelend dat jij die ervaring er mee hebt.

14. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik weet niet hoe het gaat verder bij ZIN, omdat ik er niet en nooit heb gewerkt ;) Ik zelf werk bij de kraamvogel, en bij ons wordt je als kraamverzorgende gebeld om op gesprek te komen als het een ernstige klacht is. Bij ons is het dan ook zo dat als er een klacht binnen komt d.m.v. een evaluatie formulier, dat eerst het gezin gebeld wordt, voor verdere uitleg. Tuurlijk er zijn uitzonderingen, en al helemaal als je alleenstaand bent, en je 1ste kindje krijgt, is het fijn als je een ervaren kraamverzorgende krijgt, met of zonder kinderen. (ik heb zelf nog geen kinderen, maar ben net zo ervaren als mijn collega's met kinderen)
    Wat ik vermoed maar natuurlijk niet zeker weet, is dat er waarschijnlijk wel een terugkoppeling is geweest met haar begeleider. Anders zou ze de fout nooit hebben ingezien en niet haar excuus hebben gemaakt.
    Mijn tip zou in ieder geval wel zijn, dat mocht er een 2de komen, geef duidelijk je wensen aan bij de intake. Geef dus aan dat je een ervaren kraamverzorgende wilt hebben, en onder geen beding een student.
    Ik zie dat je kindje 3 maanden oud is, dus ik denk dat je er eventueel nog wel wat aan kan doen, d.m.v. een telefoontje. Vraag om uitleg waarom het zo is gegaan, en vraag eventueel of je met de begeleidster van die student mag praten, om het 1 en ander duidelijk te maken.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou er ook nog even achter aan gaan. Gewoon bellen. krijg je vast wel een leidinggevende aan de telefoon.
    Ik zou in elk geval aangeven dat je dit bij een eventuele volgende niet weer wilt. 'k Weet wel dat als je vraagt om een ouder en ervaren iemand dat daar niet altijd aan voldaan kan worden. Ik word ook regelmatig naar gezinnen gestuurd waar het wel gevraagd wordt. Ervaren ben ik inmiddels aardig, maar nog niet 'oud'.

@K3lly, bij mij was het idd ook om m'n leeftijd, ben 21.

Vandaag wel een keer of 10 gehoord dat het gezin zo blij met me was... geeft ook wel een fijn gevoel!

16. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @red, heb ik vandaag ook tientallen keren gehoord, had vandaag me laatste dag in een geweldig gezin. Ben ontzettend verwend wat echt veel te gek was, kreeg een groot koffie pakket, douche producten van kneijp en een onwijs lief kaartje en geboorte kaartje.

OT: Bij ons kunnen ze ook niet altijd garanderen dat er een ervaren iemand komt als dat gevraagd wordt, maar ze proberen er wel zoveel mogelijk aan te doen.

17. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb ook slechte ervaringen met een thuiszorg in brabant (ik ga de naam niet noemen omdat niet het hele bureau slecht is).
    4,5 jaar geleden toen mijn zoon geboren was heb ik die kraamhulp gehad, in 5 dagen 5 verschillende kraamhulpen. De een wist het nog beter als de ander en elke dag moesten wij dingen weer anders doen, dat samen met mijn kraamtijden maakte mij gewoon woedend :x. Mijn man zou gaan werken in de tijd dat de kraamhulp er was maar had toen toch maar besloten om bij ons te blijven omdat er gewoon geen vertrouwen meer was. De kraamhulpen op een rij die we gehad hebben, 1 met smetvrees, 1 die alleen maar koffie dronk, 1 die niets zei,1 die alleen even snel kwam tempen, en 1 die wel heel aardig was en begrip vol (dat was de laatste).

Wij hebben toen ook bij de enquete dit allemaal vermeld en nooit meer iets gehoord.
    Tot dat ik zwanger was van Lisa en mijn kraamhulp ging regelen, bij de gyn had de verpleegkundige al gelezen hoe het gegaan was bij ons en er werd door de betreffende thuiszorg het advies gegeven dat er ook andere kraambureaus waren. Zo zijn we samen met hun bij een goed bureau uitgekomen en heb bij Lisa een geweldige kraamtijd gehad. Wij dachten dat er niets mee gedaan werd maar dat bleek dus gelukkig niet zo te zijn.

18. De kraamverzorgdende regelt de administratie en betalingen daar niet..
    Dat zij niet helemaal tof was verklaart natuurlijk niet het geen-reactie-krijgen op de enquete en de tientallen aanmaningen :)

19. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    nou gelukkig heb ik alleen nog maar goeie verhalen gehoord over de kraamzorg die ik krijg.
    Mijn intake gesprek was al heel goed gegaan, dat meisje was zo ontzettend aardig.
    Ze zei dat ze daar ook in de zorg zit.
    Ze vroeg of ik een voorkeur had voor een kraamverzorgster, nou ik zei dat als ze dienst heeft dat ze hier van harte welkom is, dus ik hoop dat zij komt.
    Maar mijn zus schoonzus en meerdere vrienden en kennisen hebben alleen maar een goed woord over de kraamzorg die ik dadelijk krijg.
    Maar als ik hier sommige verhalen lees, jeetje zeg wat een drama.
    En dat meisje van 21 die een babytje op de comode legt en dan gewoon wegloopt, dat vindt ik echt schokkend.
    Iedereen weet dat je een kindje nooit alleen moet laten.
    En die weegschaal op die kapotte wasmand.
    Daar hoef je geen ervaring voor te hebben om te weten dat je zoiets nooit moet doen, dat ziet iedereen lijkt mij.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik kreeg gisteren nog evaluatiepapieren binnen van gezinnen. Als er negatieve dingen op staan worden we daarop aangesproken en wordt er van je verwacht dat je daaraan werkt. Als 't aan jou ligt natuurlijk ;)
    Gelukkig waren die van mij allemaal positief.

5 verschillende kraamverzorgsters is bij ons echt not done! Ze proberen 1 per gezin te halen, dat wordt voor 70% gehaald, dus af en toe 2 per gezin. Kun je ook niet voorkomen met ziekte, vakantie, op rooster werken e.d. Heel soms 3 net zoals in gezin waar ik dit weekend was. Alleen dat kwam omdat er ze een voorkeur hadden voor collega en die is vanaf dag 3 gekomen alleen had op dag 9 een koortslip waardoor ze liever iemand anders hadden voor de 2 extra dagen.

Deel Deze Pagina