Volwassenopleiding.... ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door horselover, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik zit er al enige tijd over na te denken om een volwassenopleiding te gaan volgen en dan de opleiding verzorgende IG.
    Of maatschappelijk verzorgende.

Maar waar ik tegen aan loop, hoe financier je zoiets?
    Bij deze opleiding heb je geen recht op studiefinanciering voor zover ik weet.
    Maar het kost dus wel rond de 2500/3000 euro.
    Je betaald het in termijnen , maar dat is wel iedere keer ong. 300 euro..
    Er naast werken is bijna onmogelijk werd mij verteld, aangezien je 2 dagen naaar school gaat en dan ook nog 2 a 3 dagen stage moet lopen.

Mijn vraag is zijn er meiden die het gedaan hebben?Zoja hoe ging het in zn werk?Behaalde je daadwerkelijk je diploma zo snel als ze aangeven?1-2 jaar?
    En hoe hebben jullie het gefinancieerd?

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    deels kan ik je vragen maar beantwoorden ,

Door mijn uwv werkbegeleider is mij verteld dat je tot je 30e studiefinanciering krijgt dus weet niet hoe oud je bent maar mss kan je daar nog aanspraak op maken ?

ik heb net examen gedaan van een avond opleiding receptioniste/telefoniste we gingen 1 avond in de week naar school en moet eerlijk zeggen dat ik het best wel zwaar vond al was het maar 4 maanden , ik vond het mss ook wel zwaar omdat me zoontje zo ziek is en ik mede daardoor vaak vergat huis werk te maken .

succes met je beslissing het leek mij ook een hele leuke opleiding maar ik weet nu dat 2 jaar studeren niet iets is voor mij !

3. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik heb idd tot mijn 30e recht erop, maar bij deze volwassenopleidingen heb je geen recht op stufie.
    Net zoals een avondopleiding

4. Yelice

Yelice Niet meer actief

IK heb in Nederland ook deze opleiding gevolgd en die werd volledig betaald door de instelling waar ik ging werken.
    Ik ging 1 dag per week naar school en mocht zelf bepalen hoeveel uren ik wilde werken ( dacht min 20 uur ) ik kreeg een leerling salaris toen der tijd.
    Was niet super hoog maar ik was toen ook pas 17.
    Heel jammer heb ik deze opleiding nooit afgemaakt dus daar heb ik nog spijt van.
    Maar je zou eens kunnen informeren naar instellingen die de opleiding vergoeden zijn er genoeg ;)

5. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik ben een VIG-er:)
    Ik heb de BBL variant gedaan, werken-leren dus.
    Ik werkte in een verpleeghuis en ging in blokken van 3 keer 2 weken per jaar naar school.
    Ik kreeg een leerlingensalaris, was prima te doen toendertijd.
    Ik werkte toen 36 uur, ik geloof dat het minimaal aantal uur 20 of 24 is dat je erbij moet werken.

Ik zou eens gaan kijken bij een verpleeg/verzorgingshuis in de buurt of hun daar de opleiding hebben.
    Bij mij werd alles gewoon betaald door het werk, incl. de reiskosten naar school.

Succes ermee! als je hulp nodig hebt pb je me maar:)

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Maar helaas zijn hier erg weinig bedrijven die dat doen!
    Ik heb ze werkelijk allemaal al aangeschreven of gebeld!
    Vorig jaar ook al eens een poging gedaan....
    Dus dat heb ik op gegeven....

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    :Dschopje

Ik heb trouwens nog contact gehad met ROC , en heb gevraagd of er ook een volwassenvariant is met recht op Stufie.
    maar dat is er niet...

Moeilijk hoor! Ik wil het graag, maar 2250 betalen voor een opleiding lukt mij niet.....

Deel Deze Pagina