Bakfiets?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hester, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Wie heeft een bakfiets?
    Welke heb je en bevalt het wel of niet?

We zitten een beetje te twijfelen: door het drukke verkeer met files door de stad was ik gisteren DRIE UUR in de auto onderweg van/naar school en KDV, terwijl het met de fiets hooguit 45 minuten is :$

Nu ben ik een beetje aan het kijken of een bakfiets een oplossing zou zijn, want onze baby kan nog niet mee op de fiets. Bovendien is onze kleuter 20 kilo en dus is twee kinderen op de fiets me straks eigenlijk iets te gevaarlijk met al dat verkeer.

Maar welke bakfiets is fijn? Alle informatie is welkom!
    Wat zijn de nadelen? Waar moet ik op letten bij de aanschaf?

2. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik heb al 3,5 jaar een gazelle cabby, en ben er erg gelukkig mee :) Er kunnen 2 kids op het bankje, er kan een maxicosi in op speciale steunen, en ik heb er ook een regentent bij. Ook kan er evt. nog een kindje achterop. Ik vind hem superfijn fietsen. 't Sturen was even wennen, maar dat ging ook wel snel eigenlijk. Zonder kids is hij niet veel zwaarder dan m'n 'gewone' fiets.

3. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik heb een Babboe. Erg blij mee, met regentent. Wel zwaar fietsen in de wind, maar tegenwoordig kun je ze ook elektrisch krijgen. Dus voor jou ideaal denk ik.

Kijk nog eens goed in de Lounge, hier zijn namelijk al meerdere topics over. Ik heb nooit spijt gehad van deze aankoop.

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier heb ik een babboe, zo'n hele grote logge. Het fietst best wel zwaar als hij gevuld is, maar ik kan niet meer zonder. Ik doe zelfs de weekboodschappen ermee. Scheelt een hoop gedoe met parkeren in het centrum en ik zet hem voor de super neer. Ook ga ik er geregeld mee naar het tuincentrum, dan zitten de kindjes tussen de plantjes in, zo gezellig.
    Ik kan niet meer zonder en zie het ook als een extra portie beweging.
    Mijn schoonzusje heeft er een met een accu en is daar erg blij mee.
    O ja, ik heb gekozen voor een driewieler omdat ik ook graag stabiel sta bij sneeuw en glad weer.

5. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    ik vergat nog te schrijven:
    als je echt overweegt om een bakfiets aan te schaffen, zou ik bij een of meer fietsenwinkels een proefrit maken op een 2 en een 3 wieler, om te kijken wat jij het prettigst vind.
    Ik vond een 3 wieler juist enger en wiebeliger, maar ik denk dat dat echt verschilt per persoon.
    Succes met je keuze!

6. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Wij hebben ook een Babboe bakfiets, driewieler. Er zit een regentent op en we hebben voor onze zoon een peuterstoel er in. Straks kan de maxi-cosi er ook nog in.
    Ik ben er wel een keer mee gevallen op een recht stuk, vraag me niet hoe, want dit is bijna onmogelijk. Maar goed, ik ben ook een beetje een kluns af en toe.
    Manlief fietst er goed mee en voor kids is het heerlijk!
    Wanneer de beeb geboren is, ben ik ook van plan er meer mee te gaan fietsen.

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb de electrische variant van de Babboe Big. Echt ideaal!

Met een tweeling fietsen is anders eigenlijk onmogelijk, of je moet een fietskar kopen, maar dat vind ik helemaal niks. (is persoonlijk hè ;))

Ik heb hem electrisch, omdat ik een aantal medische problemen heb, maar ik denk dat electrisch voor iedereen wel fijn zou zijn. Heb voor 3-wieler gekozen, omdat ik het fijn vind dat ik gewoon rustig kan blijven zitten bij stoplichten etc.

Er passen 4 kleuters in. Eerst hadden we schalen, maar nu zitten ze in peuterstoeltjes en op het andere bankje ligt ook een kussen. Echt ideaal. Hun loopfietsjes passen er ook nog bij, fijn als we ergens naartoe gaan.

8. Hester

Hester Niet meer actief

Klinkt goed allemaal! Dank voor de reacties tot nu toe.

9. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de Babboe city, echt zo leuk! 1 kind op het bankje en 1 in de maxi-cosi (op een maxi cosi drager). Het fiets natuurlijk wel wat zwaarder maar het valt heel erg mee. Ik ben er super blij mee! En inderdaad misschien voor jou nog beter met een motortje?

10. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik heb de Babbboe big, & i love it!

11. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Kassa heeft een poos geleden een test gedaan, zou je even op moeten googlen.
    Daar kwam ook uit dat 2 of 3 wielen persoonlijk is, maar dat 3 wielers sneller uit de bocht vliegen.
    En dat de duurdere meestal ook beter zijn, jammer genoeg.

12. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    ik heb een croozer fietskar voor erachter.. En ik vindt het heerlijk!!! Zo behoudt je toch je eigen fiets voor als je alleen weggaat en hij is zo snel afgekoppeld en er weer op te zetten. Kan hem zelfs als kinderwagen gebruiken zodat de kindjes gewoon kunnen blijven zitten

13. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik denk dat ik nu 4 jaar een babboe heb. geweldig ding!
    3 wielen is echt wennen met rijden, maar als je de slag te pakken hebt dan is het heel fijn. je kan gewoon afstappen, ze kunnen nog eens gaan staan ofzo zonder dat je omkukkelt (die van mij zijn inmiddels iets ouder, dan doen ze dat, zeker met vriendinnetjes erin, even plek ruilen) en alles past erin,. alleen wel zwaarder fietsen, dus ik ben minder snel.
    ook niet erg, zij zitten droog, in de winter met een deken erin dus warm, en ik vind het niet erg om nat te worden.
    Ook gezellig met fietsen na zwemles enzo, pakje drinken erin, krentebolletje, dekentje, lampje...

14. Hartjes

Hartjes Actief lid

6 aug 2011
    263
    0
    0
    Ik zou ook heel graag een bakfiets willen alleen jammer dat ze zo duur zijn daarom stel ik het steeds uit.
    Nu ik dit topic lees met zulke positieve reacties ga ik er toch over nadenken om het gewoon te doen.
    Ik heb ook geen rijbewijs dus even ergens heen met de kids doe ik niet wat ik niet lopend kan doen,dus lijkt me toch wel ideaal hoor dan ben ik ook wat vrijer om naar plekken te gaan wat te ver is om te lopen.

15. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik heb een johnny loco bakfiets, is een 3wieler, maar minder zwaar. Fiets heerlijk en ik kan ook niet meer zonder!Straks ook met een baby erbij in een maxi-cosi of babyschaal. In de regen en wind een huifje erover en ze worden niet nat. Is wel een van de duurdere maar ik ben er heel erg tevreden over!

16. Hartjes

Hartjes Actief lid

6 aug 2011
    263
    0
    0
    Ik heb een Babboe Big gekocht via MP,ben er echt super blij mee:D
    Het valt me echt mee kwa fietsen alleen ik kwam 1 hele grote brug niet op:)

Ik heb alleen nog een peuterschaal nodig,weet iemand een goeie webwinkel wie ze heeft die snel leverd?

17. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Even een ander vraagje aan degenen met een bakfiets: waar laten jullie die bakfiets? Bij ons zou hij niet in de schuur passen en volgens mij zelfs niet eens door de poortdeur. In de voortuin lijkt me ook niks.

Ben dus wel benieuwd hoe jullie dat oplossen.

18. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Wij hebben de bakfiets direct voor ons raam voor staan. We hebben geen voortuin maar direct een brede stoep voor en dus staat hij direct op de stoep. Manlief heeft een ketting die vanuit de kelder naar de stoep loopt en daar zit de fiets aan vast.

(En als je de fiets neerzet heb je nog ruimte genoeg om een tweelingwagen (naast elkaar) en een rolstoel samen erlangs te laten)

19. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Wij hebben trouwens de Babboe Big en hebben hem van de zomer gekocht toen we onze privé-auto de deur uit deden (manlief heeft nu auto van de zaak). Daarnaast heb ik nog een gewone fiets voor als ik alleen even ergens naartoe moet, maar deze gebruik ik zelden...

(babboe big incl huif en peuterschaal alles in 1 koop op marktplaats gedaan. bakfietspyjama achteraf via de site van babboe gekocht)

20. Hartjes

Hartjes Actief lid

6 aug 2011
    263
    0
    0
    Nou ik heb een peuterschaal ik krijg hem vanavond.
    Die bevestigingsplaatjes waren wel duur 23,95 geloof ik dat hij zei dus ben nog 80 euro kwijt maarja ik heb een schaal en kan lekker met de kinderen fietsen:D

Deel Deze Pagina