Oke, heb nu al een half uur de zoekfunctie geprobeerd, maar ik kan het niet vinden, misschien de verkeerde term. Wat zijn lekkere en makkelijke ideeen om als avondeten op een verjaardag te doen??? Het gaat om 16-18 mensen ongeveer. Het is eind oktober, dus barbeque gaat het helaas niet worden.
Salades met stokbrood, gevulde eieren, soep en dat allemaal op een tafel zetten als een soort buffetje
Ik doe altijd bolletjes met frikandellen, kroketten en hamburgers. Rauwe ui en gebakken uitjes erbij, plakkies kaas en saus en eten maar
rijsttafel klinkt lastig, is het niet: men koopt boemboes (kant en klare kruidenmixen) voor ongeveer 5 vlees en 3 groente gerechten, maakt deze 1 a 2 dagen van tevoren klaar, je warmt de hele ende op in de magnetron/oven, zet het op warmhoudplaatjes en voila een super de luxe 3 sterren buffet wat echt amper moeite kost om in elkaar te draaien. Alle restjes bij elkaar gooien, rest gekookte rijst of mie erbij en in porties in de diepvries en je hebt originele nasi en bami (nasi en bami zijn serieus van origine de resten van de rijsttafel de avond ervoor) Echt, je staat er versteld van hoe lekker en hoe makkelijk dit klaar te maken is, je hoeft er enkel rijst of mie en wat kroepoek en sambal bij te serveren. Blijf wel ver uit de buurt van de conimex troep, neem gewoon kokkie djawa of koningsvogel (of ziets) merk. Ow en echt geen lassi rijst, goedkope troep. Succes!
we eten soep als voorgerecht voor mensen die dat luk en verder maken wij een soort buffet met: pastasalade's (2soorten) stokbrood eiersalade, rundvleessalade, huzarensalade, satestokjes, gehaktballetjes (vaak in saus) soms nog iets van beenham of rolade
lekkere pan macaronie. met twee verschillende soorten saus bv. deze kun je van te voren al maken. hoef je alleen de pasta nog te koken. grote pan shoarma en pan gemarineerde kipblokjes. pitabroodjes en sla en saus erbij lekkere pan soep met broodjes broodjes hamburger sate met brood
Bij ons is het iedere keer verschillend... Was bij ons al eens de revue heeft gepasseerd: - Frieten met snacks - kippenzooi (recept van mijn moeder... een kipkerrie gerecht) met rijst - ragout met rijst of stokbrood (zelf gemaakt) - nasi met satéh - goulash, chilli, ed maakt mijn moeder wel eens voor feestjes (maar dan maakt ze voor mij wat anders want ik mag geen paprika) - ook hebben wel al eens rijsttafel gemaakt, maar dat was toen mijn oma nog leefde... toen gingen we echt met 4 man een week koken (mijn grootouders kwamen uit Indonesië) want dat moest allemaal heel traditioneel gemaakt worden anders was het niet lekker..
wat een reacties al!! bedankt dames. Zo'n soort buffetje doe ik idd wel vaker, maar misschien een beetje varieeren. Of gewoon idd broodjes met snacks een keer. Ik sta open voor nog meer ideeen hoor.
Wat hier in de familie-/vriendenkring gebruikelijk is: chinees bellen soep met stokbrood broodjes met salade patatjes halen
Ik zou gaan voor een grote pan met soep, stokbroodjes met kruidenboter en misschien nog lekker wat salade en gehaktballetjes of iets dergelijks. Pffff krijg gelijk weer honger van dit topic. Heb nog niet gegeten.
conimex troep hahaha ik vind het juist lekker. die merken die jij zegt ken ik niet...koop je die bij een toko?