Schoonmoeders

Discussion in 'Algemene clubs' started by brabantse1982, Jul 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shaida

Shaida Bekend lid

Dec 23, 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    ben ook errugggg blij met deze topic. Vaak zijn het kleine irritaties en als je het ergens kwijt kunt, zoals hier, dan lucht het op. En kun je de situatie weer beetje helder bekijken.

Overigens moet ik nu mijn schoonfamilie dankbaar zijn. we waren aan het tobben over onze vakantieplannen. Liefts wilde we een verre reis maken, maar twijfelde ivm de kleine. En toch wat tegenslagen gehad etc. Maar we waren deze week zo zat het hele gebeuren met schoonfam. dat we de knoop hebben doorgehakt:D we gaan gewoon lekker er tussenuit naar een ver exotisch land haha

maar vraag me wel af wat ik aan moet met situatie zwager enzo. Hij heeft nu om onduidelijke reden voor ons het contact dus verbroken. Het zal wel puur alleen irriaties zijn en misverstanden. Maar zal ik toch maar de eerste stap zetten? gaat wel lastig aangezien ze niet bereikbaar zijn voor ons.

2. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nee hoor, niet bang voor.. Mn schoonfamilie woont in het stenen tijdperk. Die weten nog niet eens Hoe een laptop werk Hihi

3. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    ik ben jarig vandaag, zit dus héél de middag weer opgescheept met haar.. Benieuwd wat ze nu wéér te zeuren heeft.. Zucht

4. Shaida

Shaida Bekend lid

Dec 23, 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Honeyy!! maak er een leuke dag van! Geniet van het zonnetje ennuhh ene oor in ander oor uit ;)

5. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    Dankje! Gaan we proberen. ;) waar ga je na Toe op vakantie? :)

6. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

Mar 20, 2010
    3,050
    0
    0
    Gefeliciteerd Honeyy! En sterkte vanmiddag. ;)

7. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Hier nu al bijna 2 weken weer niks gehoord, laatste was dat zij een gesprek moest regelen met hulpverlener...... Wij praten alleen nog met iemand erbij. We zijn wel stuk rustiger nu, man ziet ook wat ze allemaal gedaan heeft de laatste jaren en wat dat aangericht heeft.
    Wordt vervolgd ;)
    Ik stel voor dat we hier gewoon lekker alles van ons af kletsen!

8. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

Mar 20, 2010
    3,050
    0
    0
    Pfff, dat is best heftig als er hulpverlening aan te pas moet komen. Ben benieuwd wanneer jullie iets meer weten.
    Hier zijn schoonouders lekker 5 dagen weg, ideaal! :D Zit ik er dit weekend in elk geval niet mee te kijken. :p Ik heb trouwens zowel met schoonvader als schoonmoeder heel slecht contact en ook met de zus van mijn vriend en haar man. Alleen mijn zwager en schoonzus (broer van mijn vriend) zijn gezellig en behandelen mij al van begin af aan normaal. Heb soms zo mijn buik vol van die idioten....:x Het blijft een lastig punt. Hoe is het jou (en andere dames) gelukt om je er overheen te zetten? Ik ben er echt veel mee bezig. Ik zou wel willen dat ik het wat los kon laten, maar dat lukt gewoon echt niet.

9. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Idd heftig, maar het laat wel goede wil van onze kant zien, toch? Ik bedoel, het kost een hoop tijd, oppas voor kids regelen en geld. We hadden ook de deur dicht kunnen gooien, wat mij betreft heeft ze dat verdiend, maar ik vind wel dat we het omwille mijn partner nog 1 kans moeten geven, blijft zn moeder.....ondanks alles....

10. Shaida

Shaida Bekend lid

Dec 23, 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi lieve schoondochters :D

ondanks alle perikelen nog een beetje kunnen genieten van het mooie weer?

@Honey, leuke verjaardag gehad? de reis gaat naar Bali met een tussenstop Singapore en Maleisie

@Brabantste, ik vind het heel goed dat jullie prof. hulp er bij halen. Mijn schoonfam. zou dat dus echt niet willen. Zouden gelijk op hun teentjes getrapt zijn.

@here; na ruim een week kregen we van zwager te horen, dat hij wilde komen praten. A fijn hij is geweest. op zicht een goed gesprek geweest maar hamvraag was: waarom komen jullie nooit langs :$
    nu moet ik zeggen, zij wonen op ruim uur rijden afstand, wij werken allebei 5 dagen in een week. Zijn alleen weekenden vrij 2 dagen voor sociale verplichtingen, verjaardagen, huishouden, ontspannen, quality time gezin ;) daarnaast zijn zij altijd welkom om te komen wanneer zij het willen. doordeweeks is ook geen probleem. Alleen zelf plannen wij geen uitstapjes meer met het gezin op een doodeweekse avond. wel man alleen of ik alleen. Goed gesprek met zwagertje ging goed. Heeft beetje overheen gepraat waarom zij niet zijn geweest op manlief's verjaardag. snapte denk ik wel dat dat voor de domino effect daarna heeft gezorgd. Manlief gaf aan dat wij niet bewust niet langs komen. prima komen 2 keer per maand langs. Maar sindsdien proberen we nog steeds een afspraak in te plannen. Alleen wederom zeggen zij alles af(zwager stemt toe en dag later belt ie af) , komen niet met alternatieve datum. We hebben zelfs nu een uitzondering gemaakt voor een doordeweekse dag. Wederom afgezegd. Het gevoel wordt versterkt dat sm ons niet wilt ontvangen. Overigens sm werkt maar 3 dagen. is 2 dagen doordeweeks + alle weekenden vrij. Persoonlijk vind ik dat ze best flexibel kan zijn naar ons toe. In de goede periode biedt ze het ook zelf aan ' nee ik kom wel, wordt de ritme van de kleine niet verstoord" etc.

maar ja

~ wie wilt zoekt een mogelijkheid, wie niet wilt een excuus~

moeilijke mensen:x je zou toch je kostbare minimale vrije tijd niet aan zulke mensen willen besteden. Ook al komt het nu tot een afspraak, tja heb er niet zoveel zin in. Spanning zal om te snijden zijn. we zullen zien. Manlief is het in ieder geval spuugzat

11. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    We weten niet of ze t doet....we hebben al 2 wkn niks gehoord, heerlijk rustig!
    Mooi gesproken, wie niet wil zoekt een excuus :)
    Snap dat ie t beu is!

12. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Up, up, up!

13. Shaida

Shaida Bekend lid

Dec 23, 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    ben benieuwd of je sm gaat reageren erop?!?

hier is het stilte voor de storm zoals man het altijd zegt. Maar voor de rest lekkere gezellige dagen gehad met gezellige mensen:)

14. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Stilte voor de storm, hier ok vrees ik :)

15. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    #35 brabantse1982, Aug 25, 2012
    Last edited: Aug 25, 2012
    Upach ja

16. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

Mar 20, 2010
    3,050
    0
    0
    Zo ladies, ben ik ook weer eens! volgens mij houden de sm's zich rustig? ;) De mijne komt rond 11:00 op de koffie...;) Daar gaat m'n vrije zondag. Vorige week hadden we weer een mooi voorbeeld van hoe mijn schoonfamilie mij ziet (als een complete randdebiel :p):
    Ik begin morgen met mijn 4de jaar Pabo. Op zich ken ik de school dus aardig zou je zeggen. Nu gaat de oudste dochter van mijn schoonzus (zus van mijn vriend) daar vanaf dit jaar ook studeren. Dus mijn sm zegt dat ons nichtje al naar school was geweest. Ik zo 'ja, dat klopt. En nu is komende week de introductie'. Zegt sm 'nee, dat was deze week hoor'. Maar dat was niet zo, het was de zomercursus en de intro was een week later, maar goed, wie ben ik?? ;) Het lijkt misschien iets heel kleins, maar zo gaat het altijd. Alles wat ik zeg is bij voorbaat fout en nu denkt zij mij te kunnen vertellen hoe het er bij mij op school aan toe gaat. Ik word zó moe van dat mens! En zul je zien, de afgelopen 3 jaar vraagt er niemand aan mij hoe het gaat, maar straks is de Pabo ineens alles hè en dan is het heel knap als je de pabo doet en blablabla. Grrr, ik word gewoon alweer boos als ik dit schrijf. :x ik ga er in elk geval niet meer op in als ze tegen me in gaat, heeft toch geen zin. Het is echt allemaal verspilde energie. Eens kijken wat ze straks weer heeft. Als het heel erg is meld ik me hier weer. :p

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Pfffik word helemaal gek van mijn schoonmoeder. Altijd roddelt ze over me achter me rug. Ook maakt ze onderscheid tusse haar kleinkinderen en natuurlijk is precies onze dochter de slechte voor haar.

Al een hele tijd wil ik weer ik met school beginnen. In januari was ik begonnen en me smoeder ging oppassen. Ze paste toen ook al 7 maanden zonder problemen op op het zoontje van me schoonzus. Na een aantal weken zei ze dat ze het te moeilijk vond om op 2 kinderen te passen dus ik was weer gestopt met school. Nu hoorde wij dat me schoonzus weer zwanger is en ja hoor, haar 2e kindje gaat ook naar oma toe. Ben zo boos omdat ze tegen ons zei dat het niet kon en nu kan het inene wel voor haar dochter. Ik ga in september weer naar school en ze zei dat als we geld gingen betalen dat ze dan wel wilde oppassen op onze dochter wat dus betekent dat ze zometeen op 3 kinderen moet passen. Ik was er al niet gerust op maar ik dacht ach laten we het maar proberen.

En jaaaaaahooorrr! School is nog niet begonnen of ze zit weer te zeiken dat het moeilijk is en dat we maar meer moeten betalen. Ik ben haar zo spuugzat! Wat een walgelijk mens zeg. Ze weet dat we een kinderopvang niet kunnen betalen aangezien we geen toeslag kunnen aanvragen. Me schoonzus verdient veel meer Dan ons en die denkt ook helemaal niet aan ons.

Bah bah bah ik haat me schoonfamilie:x:x:x:x:x

18. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

Mar 20, 2010
    3,050
    0
    0
    @ Minaa; zie dat je meisje 1 jaar is? Gefeliciteerd!
    Over je sm...herkenbaar! Ik zou mijn schoonmoeder nooit op laten passen, maar ik was net 8 weken zwanger en toen zei ze zelf al dat ze niet op kon passen. Ze zegt dat ze zelf al moeite heeft om haar evenwicht te houden op de trap (ze is al 73) en dat ze dat met een kindje te gevaarlijk vindt. Zou natuurlijk kunnen, maar met de andere kleinkinderen doet ze ook niks dus volgens mij is het gewoon allemaal te lastig. Kwam mij in dit geval goed uit, maar het laat wel zien dat mijn sm geen 'echte' oma is.
    Dat verhaal van jouw sm vind ik echt belachelijk! Snap heel goed dat je boos bent. Heb je geen andere oplossing? Een ander familielid of een goede vriendin of kennis die op kan passen?
    Wat voor opleiding ga je trouwens doen? Ik studeer bijna af aan de Pabo. Het is best even lastig te combineren, maar het kan zeker. Succes!

Share This Page