Schoonmoeders

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik kan meer van mijn schoonmoeder hebben dan mijn eigen moeder:p
    Ze maakt zich vaak te druk, kan de hele nacht wakker liggen omdat lise iets heeft en belt mij dan op.... Ik heb eens na gedacht, tja dan begin ik al te lachen haha, doet ze ook bij mijn schoonzus en die reageerd net zo hihi

Ze heeft soms wel van die rare dingen, ik ben 25-12 uitgerekend en ze gaat met Oud&Nieuw op vakantie, ze vind dat ik dan wel bevallen moet zijn (vorige keer ging ik 2 weken over tijd) hallo jij gaat op vakantie!
    Maakt mij verder niet uit maar ga niet lopen zeuren!

Ze heeft Lise net opgehaald en gaat morgen met dr zwemmen, super lief natuurlijk! Zo heb ik ook een btje rust :)

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb een lieve schoonmoeder die altijd voor je klaar staat.. Ik kan t goed met haar vinden en we zijn het over veel dingen eens, behalve over Julia.
    Laten we het er op houden dat we allebei heel veel van haar houden maar ik soms het gevoel krijg dat ze vergeten is dat ze haar oma is en niet haar mama. Maar nogmaals, dat gebeurd meer uit liefde voor Julia dan gebrek aan vertrouwen in mij;)

3. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hier is schoonmoeder 9 van de 10 keer een ontzettende lieverd met een hart van goud, schoonvader ook trouwens! Net die ene keer kan het ook aan mij liggen dat iets rot overkomt o.i.d maargoed dat hebben we allemaal weleens toch?

4. nenny

nenny Actief lid

9 jan 2008
    215
    0
    16
    student
    enkhuizen
    ik heb heel veel problemen gehad met mn schoonmoeder. en heb haar ook echt gehaat. ga dr nu even niet over schrijven want dat word zo'n lang verhaal wat ze me allemaal geflikt heeft. maar tegenwoordig gaat het wel, ik word eindelijk geaccepteerd en ze doet heel pittig tegen me en kan goed met r praten, maar soms komt die bitch kant nog wel eens in dr boven...maar probeer het door de vingers te zien...ik ben ook niet altijd meer even lief tegen haar namelijk :)

5. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik heb een hele lieve schoonmoeder. Het is een schat van een vrouw. Tuurlijk hebben we wel eens een woordenwisseling. Maar verder is ze echt een te gekke vrouw

6. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn huidige schoonmoeder heb ik nooit gekend omdat ze al is overleden. Ik vind dat zelf best jammer, had haar graag leren kennen.

Mijn vorige schoonmoeder die sloeg echt alles. Meer een schoonmonster. Niemand wil meer wat met haar te maken hebben, haar eigen familie ook niet, inclusief mijn toenmalige man. Dat het ooit zo erg kon zijn heb ik nooit kunnen bedenken, en ik heb ook nooit een vergelijkbaar verhaal gehoord. Iemand schreef op dit forum over haar narcistische exman... deze schoonmoeder was er net zo eentje. Vreselijk hoe ze haar eigen kind op onmenselijke wijze heeft kunnen mishandelen. Mijn toenmalige man heeft ook om die reden met haar gebroken. Het enige wat hij kon doen om zichzelf te beschermen was gewoon heel hard weg rennen.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Uhmm.. Heb je even? Kan er bijna een heel boek overschrijven.. Ze is ontzettend achterbaks, schijnheilig en kinderachtig! Om het kort te houden.

Ze heeft 2 kinderen (jongens). Mijn man (haar 2e) had een meisje moeten zijn. Hij heeft een vreselijke jeugd gehad. En 1e zoon was en is het lieverdje van dr. Dit geldt ook voor zijn vriendin en hun zoontje.

Onze zoon stelt niets voor. Maar ze kan dan wel op facebook hem de hemel in prijzen, zodat ze geen scheve gezichten krijgt. Haar 1e woont op 45 min afstand en daar rijd ze 1 a 2 keer per week heen. Wij wonen op 5 min afstand en ze komt eens per 10 weken langs.

Wij gaan daar niet (vaak) heen, omdat het er niet echt fris is. Ik kan onze zoon niet op de grond zetten en om een kind van 11 maand nu een halve middag op schoot te houden? Nee, dat vindt hij echt niet leuk.

Ik kan nog wel even door gaan, maar dit zegt genoeg denk ik.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    och praat me er niet van. Gelukkig houdt ze nu wat afstand maar dat komt omdat we er wat van gezegd hebben. Ze kwam zeker elke dag aanwaaien (zonder te bellen) en bleef dan niet 10 minuten nee zeker 4 a 5 uur. Pakte onze zoon zo uit bed zonder te vragen och vreselijk, gelukkig nu al een week wat afstand. Gelukkig gaan we binnenkort 50 km bij haar vandaan verhuizen RUST! haha

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hahaha zo kun je het ook bekijken

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb een hele lieve schoonmoeder:) Kunnen het prima met elkaar vinden. Enorm vaak zien we elkaar niet, maar dit is gewoon hoe het loopt. Maar ze heeft een hele drukke baan, maar in de schoolvakanties neemt ze de kinderen altijd een dagje bij dr in huis en doet leuke dingen met ze. Toen ik tijdens de zwangerschap van Elise opgenomen was met weeën is ze met haar vriend in de camper gaan zitten en terug gereden naar huis. Ze vond dat ze hier in de buurt hoorde te zijn en de zorg van Lenn zoveel mogelijk uit onze handen moest nemen.
    Zegt wel genoeg denk ik.

Over schoonvader daarentegen.... De kinderen komen absoluut niet bij hem binnen, ze komen er gegarandeerd doodziek vandaan, zo smerig is het daar. Sterker nog; hij heeft Lenn hooguit 4 keer gezien, Elise nog nooit. Ook niet op kraamvisite, hij heeft mn man een keer gebeld, maar mij nooit. We horen ook bijna nooit iets van 'm, behalve als hij onze hulp weer eens nodig is (wat man dan regelt, ik bemoei me nergens meer mee sinds de geboorte van Elise). Als hij de moeite niet kan nemen om zijn kleinkinderen te leren kennen. Maar ondertussen wel de bodem van een fles beerenburg bekijken;)

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik snap dat ook niet hoor, dat het zon moeite is om even te bellen of het uitkomt.. Douchen, eten, koken, slapen, sexen, winkelen, schoonmaken, allemaal dingen waarbij je toch moet kunnen zeggen nu even niet..:(

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik had echt een verschrikkelijke band met mijn schoonouders... ze accepteerde mij nooit zoals ik was en zagen me liever gaan..

tot het echt bijna fout ging met mijn man en mij... de scheidingpapieren waren in de maak... tot ik me bedacht... en het een laatste kans wou geven.. .ze zagen het verdriet van hun zoon en zijn toen in eens helemaal omgeslagen. ze hebben mij geaccepteerd om wie ik ben en wat ik wil zijn.

sins dien gaat het best wel oke.
    er zullen altijd wel een beetje iritaties zijn maar hier vald zeker mee te leven.

13. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    In het begin van onze relatie heb ik een hele hoop ruzie met haar en schoonvader gehad, maar uiteindelijk alles uitgesproken (konden mijn vriend ook niet loslaten).

Helemaal nu onze zoon geboren is, is ze een echte oma voor hem. Ook staat ze (en mijn schoonvader) altijd voor ons klaar.

Ben erg blij met haar, en besef maar al te goed hoe vaak dit niet het geval is bij andere mensen.

14. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik heb een TOP schoonmoeder.
    Ze zegt altijd "eindelijk heb ik een dochter'
    ( ze heeft 3 zoons, waarvan er 1 homo is en de ander nog vrijgezel, en ik met de middelste getrouwd ben met 2 kindjes van ons ;) )

Ik kan ze altijd bellen als er wat is.
    Deur staat van hun altijd open en onze deur ook voor hun.
    Voor de kinderen is ze super past standaard 1 dag in de week op, eten dan ook daar en krijg ze gewassen terug ;)
    best lekker na een lange werkdag..

Verder mag ik gewoon niet klagen, komt er graag ieder geval.

15. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Mijn schoonvader staat altijd voor ons klaar. Het is een aparte man, maar hij heeft een hart van goud.

Mijn schoonmoeder is een lieve vrouw. Maar ik heb geen band met haar. Het klikt gewoon niet, maar we vinden elkaar wel aardig. Dat heb je wel eens met mensen.

16. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn schoonmoeder is ernstig ziek en we mogen blij zijn als ze nog 2 jaar leeft.
    Ik vind het verschrikkelijk en mijn hart breek in duizend stukken iedere keer wanneer ik er aan denk dat we haar gaan verliezen.
    Ze is zo lief, warm, zorgzaam en een geweldige oma voor ons zoontje (en neefjes).

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm niks aan te merken op mn schoonmoeder..
    Ze koopt eens in de zoveel tijd kleertjes voor de kleinkinderen, waaronder de mijne :) als ik haar heeel af en toe eens bel om op te passen komt ze ook..

Maar het is zeg maar gewoon niet mijn type mens.. Luidruchtig, altijd opde voorgrond willen staan e.d maakt voor de rest ook niet uit zie der verder alleen op verjaardagen, kerst oid
    Maar tis een aparte :p

En mn schoonvader is geweldig! Staat altijd voor ons klaar :) en past anderhalve dag op mn zoontje :)

18. ecl

ecl Niet meer actief

Wat moeilijk meis! Heb net mijn vader plotseling verloren en dat is echt net in woorden uit te drukken......:(
    Kan me heel goed voorstellen hoe angstig het voor jullie moet zijn en verdrietig en pijnlijk om haar ziek te zien......
    Heel veel sterkte!

19. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Mijn schoonmoeder heeft een klein minpunt en dat is dat ze nooit op tijd is.

Verder is ze geweldig, kan altijd op haar bouwen en heb een super goede band met haar

20. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier ook geen problemen met schoonma. Ja we zijn verschillend maar dat werkt in ons geval goed. Tuurlijk zijn er wel eens woorden ... maar dat mag eigenlijk helemaal geen naam hebben. Waardeer dat wel in haar dat ze het dan uit praat in plaats van achter je rug om van alles en nog wat.

Nee ik heb het getroffen met d'r. HOERAAAA voor mijn schoonma.

Deel Deze Pagina