Ik moet toegeven dat ik hier wel eens over nadenk en ik kan alleen maar hopen dat ik blijf wie ik nu ben en dat betekent dat ik andermans grenzen aanvoel en respecteer. Als ik dat volhoud, dan zal het toch met een eventuele schoondochter (of -zoon!) wel moeten lukken om het gezellig te hebben
Water en vuur vaak, we kunnen goed samen door 1 deur maar hebben elkaar ook vaak zat in de haren. Ik heb geen contact met mijn eigen moeder en kan haar advies vaak niet goed plaatsen waardoor ik haar niet toelaat omdat ik dat niet gewend ben met mijn eigen moeder, heb al niet meer sinds mijn 12e contact met mn moeder
Ik kan goed met mijn schoonmoeder. Aan de ene kant hebben we veel dingen gemeen en aan de andere kant verschillen we als dag en nacht! Minpuntje vind ik haar bemoei (maar dat kappen mijn man en ik meteen af dus bij ons valt het wel mee) en het geschreeuw. Iets kan nooit op normale toon worden gezegd. Maar de hele familie heeft hier last van. Verder kom ik er regelmatig eten en elke donderdagmiddag komt ze even bij de kleine kijken...
Euh.. Heb je ff? Mijn schoonouders zijn ongeinteresseerd, egoistisch, en erg vol van zichzelf. Wat dingetjes op de stapel die al vele ruzies hebben veroorzaakt. Niet door elk ding apart, maar door een opeenstapeling van dingen. Toen we vertelden dat we gingen trouwen: ooh, je zou toch nog even wachten?? Toen mijn man stopte met zijn opleiding kwam er alleen een ooh.. Jammer. Verder werd er niet over gesproken. Na vele toestanden hebben we een heel naar kaartje op oudjaarsdag gekregen met allerlei verwijten, terwijl we al veel energie en tijd hadden zitten in uitpraten en goedmaken. We hadden als het goed is de neuzen net dezelfde kant op. Als we met schoonmoeder praten, kijkt ze halverweg het verhaal zo ineens weg en laat het daarbij. Gewoon geen interesse.. Al weken/maanden weinig tot niet gehoord van ze. Ben ik net bevallen van de tweede zegt schoonpa: Jij mag wel een keertje bij ons komen logeren. Ten eerste: wat denk je zelf?? Nooit! Ten tweede: jij wel? De oudste dus niet?? Zojuist: man had al twee keer gebeld om eens contact te hebben. Belde schoonpa net over sinterklaas. Aan het einde van het gesprek zegt ie: je moet maar eens wat vaker van je laten horen. Waaaaat??? Dus ik heb echt een hekel aan ze. Wanneer het weer een tijd goed gaat, wil ik mijn best wel weer doen, maar elke keer moeten we dat bekopen met weer een nieuwe voorval. Maar goed, dit zijn nog maar een paar dingetjes... Ik vind het altijd erg sneu voor mijn man, want hij heeft er best wel verdriet van. Dat maakt mij alleen maar nog bozer. Maar goed het zijn zijn ouders, dus als hij ze wil blijven zien, dan moet hij dat zelf weten.
tot aan mn zwangerschap kon ik best goed met mn sm.. Maar ohhww in mn zwangerschap was het van haar kant alleen maar 'Ik wil dit en ik wil dat en ik wil standby staan voor de bevalling' Als ik zei dat ik dat niet wilde en de bevalling (als ik al thuis mocht bevallen ivm flat zonder lift enz) alleen met mn vriend en verloskundige en kraamhulp wilde doen keek ze boos... Tig x zeggen dat ik daar wel mocht bevallen als ik niet thuis mocht want zij bleef heus wel beneden wachten.. nou mooi niet dus.. "gelukkig" kreeg ik een ks.. Maar dan ook kwaad worden dat ze midden in de nacht niet mocht komen kijken nadat de kleine geboren was (ik was totaal kapot na 2 dagen weeen die ik niet mocht hebben ivm voorliggende placenta en al 2 weken bloedingen en spanningen van gaat het allemaal wel goed) alleen maar willen komen als de couveuseafdeling open was voor bezoek. En het risico willen nemen de kleine te kunnen besmetten met het noro virus toen die net een week oud en 1 dag uit het ziekenhuis was(en met 36 weken geboren dus prematuur).. En dan ook nog ontkennen dat ze het norovirus op der werk had en keihard beweren dat baby's er niet aan dood kunnen gaan. zo kan ik nog wel ff doorgaan haha ze past 1 dag in de week op nu, maar mij zit het totaal niet lekker maar ja manlief en zn mama das heilig maar asl ik de kleine op kom halen na t oppassen en zij heeft m vast dan krijg ik m niet maar wordt ie gewoon eerst weer in de box gelegd.. behalve als manlief mee is ophalen dan krijg ik m wel ineens. Ik probeer mezelf er maar bij neer te leggen maar ik zit gewoon te wachten tot ze een misstap maakt erg he.. Verder is ze best aardig hoor haha
pffff mijn ex-schoonmoeder kan er een boek over schrijven... Liep zo naar binnen altijd, had een sleutel van het huis via mijn ex en huppa daar was ze weer. Geen privacy dus. Na de bevalling bemoeien met onze zoon! Mijn ex liet dit toe, ik niet dus... Dag in dag uit stond ze weer in ons huis zomaar onaangekondigd. De dag dat ik weg ging bij mijn ex heb ik een lijst met verwijten over me heen gekregen van hier tot tokio... deugd niks aan mij dus hahaha maar goed dat haar zoon niet naar zijn kind om kijkt nu zegt meer over hem dan over mij toch? Ze doet er niks aan... wat voor "oma" ben je dan? ze weet dat ze komen mag hier om haar kleinzoon te zien, maar al 3 jaar heb ik haar niet gezien... en mis haar ook niet hahaha.
Ik heb een hele lieve sm. Ben blij met haar en de oudste is ook erg dol op haar. De jongste kan nu pas goed ervaren hoe oma is, nu sm na lang vechten kanker overwonnen heeft. We zijn dan ook erg blij dat de jongste nu ook mag ervaren hoe leuk oma is en dat sm weer optimaal kan genieten van haar kleinkinderen. Vriend van sm irriteren we ons wel vaker aan. Sinds de kids kunnen we hem beter accepteren omdat hij leuk met ze om gaat. Je ziet dat hij dol op ze is. Ook zijn steun tijdens het ziek zijn van sm, naar sm toe, maakt voor ons makkelijker zijn mindere eigenschappen beter te accepteren.
Vandaag 3 uur lang bij mijn schoonouders op bezoek geweest. Waarom? Omdat zij normaal gesproken op woensdag oppassen maar dat het nu niet lukt omdat schoonmama door haar rug gegaan is. Ze heeft erg veel pijn. Dus ik dacht.. we gaan er even naar toe.. leuk voor de kinderen en leuk voor opa en oma. Het zijn lieverds en natuurlijk erger ik me wel eens aan hen (vooral opa heeft het zwarte garen niet uitgevonden) maar dat is vast wederzijds.. maar we respecteren elkaar wel en we doen elkaar graag een plezier!