Zelf al sinds dat ik klein was, last van heimwee. Heb ik me nooit door laten tegenhouden en ging altijd wel op vakantie. Ook met kinderen, alleen het liefste niet langer dan 2 week..ik word dan echt heel depressief. Nu vanmorgen mijn zoontje opgehaald van voetbalkamp met heimwee... en ik vind het zo sneu en dubbel. Had hem daar kunnen laten, maar weet zelf ook hoe ontzettend vervelend heimwee is. Man en de andere 2 hebben nergens last van . Des te verder en langer, des te beter. Ik vraag me af of er wat aan te doen is? Zijn er mensen die er vanaf zijn gekomen hier? Heb zelf al van alles geprobeerd en als kind ook altijd op kamp geweest, maar nooit zo van kunnen genieten als andere kinderen, telde de uren af en dat schiet zijn doel toch voorbij dan..
Ah gossie, wat sneu voor jouw zoontje. Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar is het misschien een idee om een soort aftelkalender te maken als hij op kamp gaat? Dan kan hij letterlijk zien dat het aantal dagen steeds korter wordt en dat hij al bijna naar huis kan. Of zou dat juist averechts werken? En verder, maar daar heb je vast zelf wel aan gedacht: vertrouwde spulletjes meegeven, evt. een foto van jullie huis en/of gezin. Als het bijv. is omdat hij jou zo mist, zou je hem misschien een gedragen shirt kunnen meegeven waar jouw geur in zit. Ik noem maar wat ideetjes die me zo te binnen schieten. Kun je er met hem over praten? Kan hij aangeven waarom hij heimwee heeft? Misschien heeft hij zelf ook wel ideetjes om het voor hemzelf makkelijker te maken om van huis weg te zijn. Succes.