In mijn CAO staat ook "getrouwd" om recht op bijzonder verlof dagen te krijgen. Ik kreeg van de ene leidinggevende bijzonder verlof toen mijn schoonmoeder overleed voordat we gingen trouwen en degene die daar weer boven staat heeft dit achteraf(!) afgekeurd omdat ik niet getrouwd was toen... Ze hebben het achteraf van mijn vakantiedagen afgeschreven. Dus het kan allemaal...
Jep, ik vind het grof om iemand die langdurig met iemand samenleeft geen vrij te geven bij bruiloften en begrafenissen. Dan toon je je een slechte werkgever.
Ik geloof werkelijk niet dat er veel werkgevers zijn die deze zogenaamde regel zo strikt interpreteren. Ze zullen er zijn, zeker, maar als werkgever snij je je in je vingers door zo met je mensen om te gaan. En ik ben ook benieuwd of het uberhaupt mag om mensen zonder contract uit te sluiten van dit soort verlof.
Nee de regels niet maar die reden die je noemde wel toch? Dat is toch niet serieus een overweging van een werkgever, kan me dat niet voorstellen.
Heb je niet door moeten geven wat je thuis situatie is? Op mijn loonbriefje staat, ger. samenwonend niet gehuwd Dus ze weten hoe en wat bij mn werk
Nou inderdaad! Alsof 10 jaar samen, 8 jaar samenwonen en een kind samen minder voorstelt dan. Per se getrouwd moeten zijn, vind ik ook niet meer van deze tijd. Gelukkig hebben vriend en ik allebei een meer ruimdenkende werkgever.
Tenzij je een zeer stroeve relatie hebt met je werkgever... zou ik niet met een kopie trouwboekje op de proppen komen. Nu heb ik gelukkig een soepele werkgever en leidinggevende. Ik heb nog nooit iets hoeven laten zien mbt samenlevingscontract of rouwkaarten oid om vrij te krijgen voor dit soort zaken.