Ja, redelijk! Mijn vriend vindt dat soort dingen altijd erg lastig om te bespreken, hij wil namelijk altijd iedereen te vriend houden. Hij brengt sommige dingen dus behoorlijk genuanceerd. Ik heb daardoor het idee dat dingen niet echt dúidelijk overkomen. Het blijft vooral knagen dat zij niet door hebben hoe moeilijk zij het mij hebben gemaakt in de kraamweken en hoe egoïstisch ze eigenlijk waren... Maar goed, tegen overgrootoma is gezegd dat ze moet bellen van te voren en niet zomaar op de stoep moet staan (dat heeft hij gedaan toen ze langskwam op een totaaaaal onhandig moment voor hem, ik was er niet bij), tegen opa en oma is gezegd dat we de frequentie iets willen beperken. Gelukkig vragen ze er minder om. Wij hebben besloten ook vaker daar af en toe eens langs te gaan, dan heb je het wat meer in de hand. Kortom, er zijn redelijk wat dingen opgelost. Qua irritaties naar mijn schoonouders toe moet ik gewoon flink aan mezelf werken en dat is niet altijd even makkelijk... Bedankt voor je interesse
Gewoon... let it go. Het zal echt wel veranderen. Dit is gewoon nog de babytijd en zo een baby is schattig en veranderd wekelijks etc. Dat gaat wel over. Na een tijdje zal het minder zijn. Ik zou er niets van zeggen. Toch geen reden om hen slecht te laten voelen.
Dat ze elke week langs komen in de eerste weken dat snap ik, je kindje is inmiddels al 4 mnd oud. Nee ik zou daar ook niet op zitten te wachten. Mijn so wilde ook elke week onze dochter zien, terwijl we haar daarvoor elke mnd zagen, dus hebben we na een tweetal mnd langzaam teruggeschroefd naar een maand, vaker hoeft voor ons echt niet. Duidelijkheid is het beste en via de groepapp kan je prima een keer roepen, dit weekend is voor ons gezin! Ze moeten er maar mee dealen!
Goh hebben wij misschien dezelfde schoonouders... :s . Mijn vriend roept ook al sinds de geboorte dat het vast minder wordt. Maar ze zijn nog steeds super opdringerig. Tegewoordig bemoeien ze zich ook al met de opvoeding. Laatst ruzie gehad met mijn vriend erover, hij wil/kan er niks over zeggen tegen zijn ouders. Heb al aangegeven dat het op deze manier een keer uit de hand loopt. Ik heb dus helaas geen oplossing voor je maar voel wel met je mee.
Ik vind 1 keer in de week de grootouders zien normaal. Mijn ouders wonen 2 huizen verder, die zie ik vaker. We proberen ook elke week mijn (huidige) vriend zijn ouders te zien. Plus dat ik ook ELKE zondag naar mijn ex-schoonvader ga zodat hij mijn kinderen ook kan zien, vermits er geen contact is met hun vader. Ik schiet ook in de stress als ik thuis bezoek krijg, maar wij gaan meestal naar de familie. Misschien is dat een idee? Zo zien je schoonouders je kindje toch elke week, maar heb je het iets meer in de hand? Ik vind die bezoekjes zelf heel leuk. Dat is mijn ontspan momentje omdat de grootouders dan bezig zijn met hun kleinkinderen en daar zelf van genieten. Zij blij, ik blij en vooral de kindjes blij!
Oeh lastig!! Ik heb de reacties niet gelezen maar leef met je mee!! Ik snap je gevoel erg goed, hier ook een sch moeder die zó overdreven doet (deed, ...ben ik er aan gewend??). En overal commentaar op hebben wat wel of niet goed was. :x:x Ze zette zelfs eerder op facebook dat we een kind hadden dan wij! Toen heb ik naar mijn man geluisterd en niks gezegd maar daarna zijn nog twee "voorvallen" geweest en mooi dat ik wel mijn mond open heb getrokken. Ze wist totaal niet ermee om te gaan. Ze heeft nooit naar mij toe gereageerd. Wel de laatste x via mijn man. Maar ik merk dat ze nu een stapje terug doet. En eerlijk gezegd? Vind ik dat heel prettig. Verder doe ik gewoon aardig maar ik zou zeggen geef "gewoon" je grenzen aan. Dicht bij jezelf blijven is het beste in mijn ogen. En je probeert je al in te leven, dat is al hardstikke goed. De kans zit er in dat ze boos zullen worden of het niet begrijpen. Maar hopelijk leren ze daarmee omgaan. Heel veel sterkte en succes!!