Zoals het uitkomt. Iets van 6 keer per jaar of zo? Als opa en oma jullie zo graag willen zien, stel ze dan voor een huis naast jullie te kopen of zo...
Zoals het ons uitkomt eigenlijk. Meestal 1x in de 2 weken. Wij werken beiden en hebben ook nog onze eigen dingen. Als het langer is dan gaat schoonma wel klagen dat ze zo lang niet heeft gezien, maar zelf een keer komen ho maar . Mijn ouders zie ik vaker, omdat die zelf vaak ook wel komen even tussendoor.
Haha nou nee bedankt.. Ik ben altijd blij als we kibbel-loos een middag met elkaar kunnen doorbrengen en ik merk dat als we minder vaak op elkaars lip zitten dat gemoedelijker gaat, behalve het geklaag over dat zien dan.. Ik noem dan toch als mini voorbeeldje het feit dat schoonmoeder dr vinger over m'n afzuigkap haalt en daar alles behalve subtiel haar mening over geeft...
ben ik blij dat hier geen huis in de straat te koop staat! moet er niet aan denken joh!! anders word t verhuizen voor ons! dat ga ik echt niet overleven! we gingen samen wonen om mn schoonouders/ouders niet iedere dag te zien en dan zul je ze langs je hebben wonen...
We hebben afgesproken dat zodra we kinderen hebben we gaan proberen eens in de twee weken (schoon)ouders te bezoeken of dat ze hier langs komen. Maar wij wonen dan ook voor beiden een uur of meer rijden vandaan, als het in dezelfde omgeving was dan kon het wel wat vaker denk. Hoewel ik dan wel liever vaker naar mijn ouders zou gaan dan naar schoonouders .
Hier zien we ze minimaal 1x per week. Vind persoonlijk 1x in de 2/3/4 weken etc ook te lang. We wonen trouwens maar op 10 min rijafstand dat heeft er natuurlijk ook mee te maken.
Ik zie mijn ouders meer dancing schoonouders. Ook omdat ik mijn ouders met oppassen meer vertrouw dan mijn schoonouders, bijv. Mijn schoonouders met kerst, verjaardagen, en dan nog een keer of 6-8 per jaar. Moet er niet aan denken iedere week... Sowieso een verplichting, nee. Maar ook als mijn eigen ouders zouden aangeven dat ze me eens per week móeten zien, dan zou ik dat niet willen. Meer vanwege het moeten dus. En denk je dat onze dochter opa en oma nu niet goed kent? Wat een onzin van je schoonouders om tegen je kind te zeggen 'je kent ons niet meer he'. Misselijk dat stoken. Hoe zou dat voor je kind zijn? Ik vind dat ze er wel drama van maken zo. Realiteit is misschien dat je ze 1 of 2 weken niet hebt gezien, maar hoe zij er mee omgaan is wel degelijk drama.
Toch wel 1x in de week en ik denk vaker. Ik ben gek op mijn familie en mijn schoonfamilie en zie het positief dat zij zo gek zijn op ons zoontje.
Mijn schoonouders zijn echt een soort vrienden van mij geworden dus de ene keer zie ik ze 2 keer per week en de andere keer een maand niet. We laten iedereen in zijn/haar waarde en oordelen dan ook zeker niet over zoiets. We zijn welkom bij elkaar! Alleen maken we de daar de ene keer wat vaker gebruik van dan de andere keer.
Ouders zie ik om de dag. Ga dan bij ze langs koffie drinken. Soms elke dag als ik voor mijn werk ga, soms wel is een week niet. Schoonvader komt elke zaterdag ochtend koffie drinken, is na 3 kwartier weer weg. Schoonmoeder komt 2 a 3 x per week koffie drinken s avonds. Maar meestal appt ze of t uitkomt dus als k geen zin heb zeg ik dat gewoon en dat is geen probleem. Als we straks kindjes hebben gaan schoonmoeder en mijn ouders beide 1 dag oppassen. Ik vind t wel leuk als ze een goede band met ze hebben.
Schoonouders en eigen vader zien wij zeker 2 keer per week. Dit omdat ze oppassen en als dat niet nodig is gaan we er toch naar toe. Met beide een zeer hechte band.
Maar net zoals het uitkomt en als ze dat niet goed vinden, dan weten ze ook waar wij wonen en zijn ze altijd van harte welkom. Maar dat doen ze gelukkig ook
Hier is het wanneer het uitkomt. Ik ben allergisch voor dat soort ongeschreven 'regels' wat familie betreft. Dat heb ik in het begin ook erg duidelijk gemaakt. Eerst had men daar nogal wat moeite mee, vooral omdat het hier in het mediterraanse allemaal erg familiegericht is, maar na een aantal aanvaringen hebben ze zich erbij neegelegd. Het loopt op die manier veel soepeler. Als ze eventjes langskomen (wonen naast ons) om gedag te zeggen dan vind ik dat geen probleem. Maar als ze gaan zeuren dat ik een x aantal keer in de week na mijn werk op de koffie moet komen, ga ik steigeren. En dan geef ik helemaal geen milimeter meer mee. Dat proberen ze inmiddels dus niet meer. Mijn schoonmoeder woont niet in de buurt en die zien we eens in de 2/3 maanden, dan komt ze twee weken hiernaartoe (wel haar eigen appartement gelukkig). Helaas zit ze dan wel elke dag op mijn lip en ook zij was, toen de oudste nog klein was, een ster in het maken van dat soort tenenkrommende opmerkingen. "ohhh het is al zoooooo lang geleden, 4 maanden! (in werkelijkheid 2), ja je bent me vergeten he! Ook verplichte bezoekjes "want ik zie ze al zo weinig". Vreselijk vind ik dat. Ik kan dan echt helemaal blokkeren en de confrontatie met die personen totaal vermijden. Ga me automatisch aan elk klein dingetje ergeren en dan lukt het helemaal niet meer om normaal met ze om te gaan. Gelukkig heb ik een slimme schoonmoeder, die mij ook goed begrijpt dus die heeft zelf al snel doorgehad dat dit geen oplossing was. Wat dat betreft heb ik het getroffen, want als ik het met schoonouders met een bord voor hun kop had moeten doen, dan was de bom denk ik allang ontploft
Ik heb op nee gestemd maar hier is het eigenlijk een beetje van beiden. Mijn ouders zie ik dagelijks en dat probeer ik juist wat in te dammen. Mijn moeder begint namelijk te miepen als ze haar een dag niet gezien heeft. En dat vind ik too much. Mijn schoonouders wonen op 2 uur rijden afstand en die zien we 1x per maand. Wij zouden best vaker willen maar mijn man vind dat hun dan ook vaker hier naar toe kunnen komen en dat doen ze zelf niet. Deze maand toevallig wel want hun wilde ook graag Sinterklaas mee vieren.
Wij zien ze net hoe het uitkomt en als het aan mij ligt zo min mogelijk maar dat terzijde Als ik moet werken op maandag dan zien we ze sowieso want dan passen ze op en soms gaan we - of mijn man alleen met onze dochter - op zondag op de koffie. Mijn ma zien we wat vaker maar dit komt omdat zij ook vaker oppast. Zij komt dan wel naar ons toe dus het komt niet vaak voor dat we bij haar op de koffie gaan want we zien haar dus al geregeld.
Ik heb zo'n hekel aan dat verplicht gedoe. En stel je werkt de hele week. Hebt 2 dagen weekend moet je die dan vol plannen met schoonouders en ouders? ?? Nee hoor ik zie mijn ouders 2x per week maar dan zonder mn vriend erbij (die dan werken is) en ik woon in de buurt. Schoonouders 1x per 2 weken ongeveer.
Ik zie mijn moeder twee soms drie keer per week. Meestal komt ze hier heen. soms ga ik op zaterdag s middag s een bakkie doen. Ik moet zeggen ik kijk er soms echt naar uit als mijn moeder een uurtje langs komt. Vaak ga ik even wat dingen doen omdat ik even mijn handen vrij hebt,. En ze is gek op haar kleinkinderen en de kinderen op haar. Mijn vader zie ik twee keer per maand soms minder dan is het om en om wel belt hij of ik wel eens met elkaar. Ben echt een moeders kind. Ondanks alles. gek op mijn moeder tje. Ook ondanks alles. haha. Kan er zo van genieten als ze er is ze neemt vaak wat mee voor de kinderen. Mijn kinderen zijn mijn leven maar haar kleinkinderen zijn ook een stukje van haar leven en dat voelt voor mij gezond. Natuurlijk kan ik wel een maandje zonder mijn moeder maar als het niet hoeft dan hoeft het niet.
Normaal gesproken komen mijn SO vaker naar ons dan wij naar hen, ik heb er geen behoefte aan om daar vaak te komen. Er is hier wat gebeurt waar door ik ze niet vaak wil ze zien, als het aan hun ligt komen ze standaard 1x in de week, maar daar heb ik geen behoefte aan. Nu mag SV geen autorijden tijdelijk dus uit goede wil maar een paar keer daar heen, 30 min rijden. Mijn ouders wonen nog geen 5 min. autorijden bij ons vandaan, maar die zie ik ook niet alle weken soms kom ik er 2/3 in de week en soms weken niet. Ik heb nog 4 jongere thuis en als ik vraag of ze even komen koffie drinken zondags dan is het antwoord van mijn moeder ik heb thuis ook nog kinderen, nou dan niet! (mijn vader is vr. chauffeur en meestal de hele week weg)