He, getsemme..... En zij heeft zeker nooit geen stof bij haar thuis liggen. Pffff..... Hier ben ik zo klaar met zoiets, ik zou meteen de stofdoek uit de kast halen en deze aan haar geven met de woorden.... "schijnbaar wil je het hier schoner, ga je gang... Want een beetje hulp als werkende ouders is altijd welkom!"
Praat mij niet over schoonmoeders.. Nu gaat het goed maar dat is ook wel even anders geweest. Ik maak er 1 x per week schoon en daardoor zie ik ze. Voor de rest maar net wanneer we er zin in hebben en dat is vaak om de 2 weken
Net als eigen ouders gewoon wanneer het uitkomt., spreek niks af en bel op de dag zelf of we kunnen langs komen. Hoef ze ook niet elke dag op de koffie dus bij mijn langs komen heeft weinig zin want zijn de kinderen thuis ben ik vaak weg met hun. Soms 1x per maand soms paar keer per week.
Eigen moeder zie ik gemiddeld 1 a 2 x in de 14 dg en schoonmoeder ongeveer 8x in t jaar ofzo, schat ik. We wonen ruimt 5 kwartier bij elkaar vandaan, dus wekelijks wordt em echt niet
Wij proberen ze regelmatig te zien, maar mijn schoonouders zitten regelmatig een aantal weken in het buitenland voor vakantie en dan missen ze een heleboel van Jack. Als ze dan thuis zijn hebben ze het soms nog te druk om langs te komen en zien ze hem ook hooguit 1 keer in de week. Ik kan je wel verzekeren dat hij ze al heel lang wel herkent hoor, ook al ziet hij ze niet vaak. Het zijn net zo hard opa en oma als mijn ouders die hij vaker ziet.
Mijn schoonouders wonen 2,5 uur rijden bij ons vandaan, dus we zien hen soms een paar maanden niet. Nu hebben zij vroeger (toen mijn man klein was) ook altijd ver bij familie vandaan gewoond, dus hebben ze hier niet zo'n probleem mee. Het is gewoon niet anders. Wat betreft het niet herkennen: toen mijn zoontje kleiner was was dit af en toe idd het geval, maar op de een of andere manier hebben opa en oma toch tijd iets vertrouwds, want hij was bij hun toch altijd heel snel op zijn gemak en vond het duidelijk leuk om ze te zien. Inmiddels is het natuurlijk geen enkel probleem meer en weet ie heel goed wie 'opa en oma uit Friesland' zijn Mijn ouders zien we overigens wel iedere week minimaal 1 keer. Vooral mijn vader zou doodgaan als hij zijn kleinzoon een weekje moest missen . En het is een beetje hypocriet, maar ik zou er wel moeite mee hebben als we mijn ouders zo weinig zouden zien.... Gelukkig is mijn man heel anders in die dingen.
Schoonouders zien we 1x in de week. Mijn eigen ouders zien we een stuk minder, door de afstand en dat vind ik wel erg jammer. Wat betreft herkennen, mijn zoontje herkent ze altijd, ondanks dat we ze weinig zien. We praten ook regelmatig erover of hij belt even met oma. Hebben veel foto's van hen in huis, dus herkenning is er wel.
De ene keer 3 keer in de week en de andere keer 1 keer in de maand. Mijn schoonouders hebben het onwijs druk, dus het is maar net hoe het uitkomt. Niemand maakt er een probleem van.
Ytest, ik ken de situatie maar al te goed! Spijtig genoeg niet met de schoonouders (we zien elkaar wanneer iedereen er zin in heeft), maar met mijn eigen ouders. Die willen onze zoon ook constant zien, en trekken zich helemaal niks aan of wij ook enige planning gemaakt hebben. Ze willen constant dat we bij hen komen (als we dit doen, blijven we volgens hen ook nooit lang genoeg), maar ze komen ook heel vaak naar hier. En daar wringt het schoentje. Het kan hen helemaal niks schelen of wij daar op de moment die zij beslissen daar tijd voor hebben. Ikzelf ben van mening dat het gewoon niet altijd mogelijk is zo meerdere keren per week te zien. Mijn man en ik werken een hele week en neen, op de weinige vrije momenten heb ik geen zin om hier constant met mijn ouders te zitten. Noem me dan ondankbaar, of wat dan ook, maar ik zit daar niet op te wachten. Bovendien zijn dit ook steevast bezoekjes van minstens 4 uur... Maar bij mijn ouders is alles een verplichting, en van zodra de spontaniteit verdwenen is, rest mij enkel nog veel ergernis.
Als ze de kleine zo missen , waarom komen ze zelf dan niet langs ? Dat vraag ik me over mijn schoonouders af , zo graag willen ze hem dus niet zien anders komen ze zelf toch wel neem ik aan !! Wij proberen 1x in de week wel te gaan trouwens .
Ik ga echt een verplicht wekelijks bezoek instellen hoor, zowel bij mijn schoonouders als m'n eigen ouders niet. M'n eigen ouders wonen dichterbij en zien we vaker, maar die nemen ook vaker zelf t initiatief. Maar het loopt zoals t loopt en dat blijft zo als de kleine er is.
Wij zijn zowel mijn ouders als mijn schoonouders hoe het uitkomt. En dat komt gemiddeld neer op eens per maand/2 maanden. Nou wonen beiden wat verder weg, (schoonouders 30-45 min rijden, ouders 2,5 uur). Maar als ze dichterbij woonden zou ik ook niet wekelijks langsgaan, al helemaal niet op vaste momenten. We zouden ze vaker zien dan nu, maar niet op vaste tijden. Opa's en oma's hebben geen rechten op vaste momenten van onze agenda, wij willen ten allen tijde de vrijheid hebben om zelf te kiezen wat we doen, omdat er soms ook gewoon andere leuke dingen te doen zijn of je soms te moe bent en even op jezelf wilt zijn. Ik zou vooral duidelijk zijn naar je schoonouders, en het is handig als je man dat doet. Jullie doen het zo en als ze daar steeds op deze manier commentaar op geven, is het effect alleen maar dat de sfeer bekoelt en je steeds minder zult komen. Willen ze het gezellig houden, dan zullen ze gewoon moeten accepteren dat het gaat zoals het gaat en daar verder geen commentaar op leveren. Willen ze de kleinkinderen vaker zien, kunnen ze ook altijd nog even bellen of het uitkomt dat zij bij jullie langskomen.
Ja precies, het is een soort van obsessie dat het 1 x in de week MOET en anders wordt er geklaagd.. Maar als we elkaar dan zien, is het lang niet altijd gezellig.. Dan denk ik geniet nou eens van het moment en van je kleindochter, en ga geen hele discussie voeren met je kleindochter op schoot waar je niet maar omkijkt op dat moment, in plek daarvan probeer je je gelijk te halen in een nutteloze discussie...
Ik zie mijn ouders meerdere keren per week. Eigenlijk mijn hele familie komt dagelijks samen.. Mijn vriend gaat bijna nooit mee, vind ie prima. Ik zou willen dat ik mijn SM nog iedere week kon zien, en dat ze haar klein kinderen kon zien opgroeien. Maar helaas is ze al 3 jaar dood. Mijn SV en zijn nieuwe vriendin zagen we vroeger dagelijks omdat we bijna 2 jaar bij hem gewoond hebben. Nu hoe het uitkomt. Nu alweer 3 weken niet.
Hier ook wanneer het uitkomt. Mijn ouders wonen een stuk dichterbij en we eten elke vrijdag bij elkaar, dan bij ons, dan bij hun thuis. Maar als het een keer niet kan, dan maken we daar allemaal geen probleem van. Ik vind het wel fijn dat er om de week voor ons wordt gekookt na een werkweek en de andere week dat er dan geholpen wordt. Mijn schoonouders zien we 1 keer in de maand ongeveer en dan nog alle verjaardagen, feestdagen, dus zo bij elkaar dan toch weer gemiddeld 2 keer per maand. Iedereen is hier tevreden mee, al is/wordt het misschien anders als we ooit kinderen hebben.
nou mn schoonmoeder woont in de buurt, dus daar ga ik 1x per week ff langs. Mn eigen ouders wonen op een uurtje rijden, maar die zien de kleine misschien 1x per maand. Ik heb zelf geen rijbewijs dus kan daar alleen heenkomen als mijn man meegaat. Maar we hebben ook niet zoveel geld voor benzine dus vanuit onze kant gaat het gewoon niet om vaker daarheen te gaan. Wat dan wel weer jammer is, is dat zij geld genoeg hebben en twee auto's maar dat ze maar heel weinig naar ons toe komen...
Mijn ouders zie ik meerdere keren per week, maar die wonen ook dichtbij. Mijn schoonouders zeuren helaas ook veel dat ze hun kleinkinderen neit zien, maar nemen zelf niet de moeite om hier heen te komen. Er zit ongeveer 200 km tussen, en wij gaan eigenlijk altijd hun kant op. Zij komen alleen naar ons als er iemand jarig is. Heel irritant.
Hier net hoe het uitkomt. Min ouders wonen in dezelfde straat en die ien we soms 3 x per week en soms 2 weken niet ( we zwaaien wel natuurlijk als we ze binnen zien als we met hond lopen ofzo. ) Mijn schoonouders wonen hier 20 min. met de auto vandaan. Soms zijn we daar 2 x per week , ik ga ook rustig alleen heen met of zonder kinderen en man gaat ook wel eens alleen heen met of zonder kinderen. Net hoe het uitkomt en wat we te doen hebben. en soms zien we elkaar 3 weken niet, nu is dat wel raar en willen we dan graag heen.