Mijn moeder 1x in de week soms vaker. Zijn vader 3 x per jaar, zijn moeder 1x per maand en ik vjnd het prima zo
Ik zie de opa's en oma's een keer per maand. Vinden we genoeg. We hebben een eigen leven. We moeten eigenlijk altijd daarheen. Komt er commentaar kunnen ze ook hierheen komen. Ze weten het adres tenslotte
We proberen iedere zondag langs te gaan maar soms kunnen we ook weleens niet.Dochter moet vaak handballen op zondag en zelf hebben ze ook vaak het eea te doen en bellen ze zelf af. Hier ook weleens opmerkingen maar ik heb zoiets van als ze de kinderen zo nodig willen zien dan moeten ze zelf maar komen.
Mijn ouders en schoonouders wonen niet echt om de hoek (ruim een uur rijden en mijn ouders 3 kwartier rijden) dus nee, die zie ik niet elke week! We zien ze echt zoals het uitkomt. De ene keer is dat 2x in de maand, dan soms weer meer dan een maand niet. Doen ze gelukkig helemaal niet moeilijk over Denk wel dat als de kleine er eenmaal is dat ze ook wat vaker hier langs zullen komen.
Meestal 1x in de 2 weken zien we mijn schoonouders. Mijn moeder iets vaker omdat ik doordeweeks meer geneigd ben om bij haar langs te gaan/samen boodschappen doen, dan met mijn schoonmoeder. Maar er zijn ook weken bij dat we ze wel 3x zien.
Gelukkig zie ik mijn schoonmoeder ongeveer 4 keer in het jaar en dat is echt meer dan genoeg . 1 keer in het jaar is het familie feest van haar kant van de familie en dan zijn haar zussen en broers met aanhang er ook dochter lief heeft dan inderdaad moeite met het herkennen van Oma .Oma vind dit niet leuk maar nadat ze op de eerste verjaardag van haar enige kleinkind (onze dochter) niet is gekomen en er geen goede reden voor had behalve dat ze geen treinkaartje kon kopen omdat ze de automaat zogenaamd niet snapte en er daarvoor ook al van alles gebeurt is tussen ons ben ik er klaar mee.
Ik heb gestemd op 1x per week. Dat is niet 52 weken per jaar zo hoor. Soms zit er langer tussen (bepaalde periodes zien we elkaar juist vaker.) Ik houd ook niet van verplichtingen dus het moet wel uitkomen. Maar in principe proberen we er in de regel niet langer dan een week of hooguit 1,5 / 2 weken tussen te laten. We weten dat ze hun kleinkinderen graag zien. En dat is wederzijds. Uiteraard zien de volwassen elkaar ook graag maar (jonge) kinderen veranderen zo snel. Ik snap wel dat ze ons vaker willen zien sinds onze oudste geboren is. We gunnen ze dat ook. Als ze goed genoeg zijn om op te passen in de periodes dat wij moeilijk zitten, zijn ze toch ook goed genoeg om rekening mee te houden wat betreft hun kleinkinderen.
Mijn ouders: haast nooit Schoonmoeder: ongeveer 1 x in 2 maanden Denk dat t meer te maken heeft met de band die je met mensen voelt en de behoefte om je leven te delen.
Hier schoonouders 1 keer per maand.. Uur rijden dus ga echt niet elke week hoor.. En daarbij moet me vriend elke dag daar heen.. Werkt vlakbij schoonouders .. En als ze ons willen zien komen hun wel.. Mijn ouders 1 keer per week soms vaker , soms minder vaak maar ook hun komen wel als ze ons missen.. Maar hun wonen ook 15 minuten bij ons vandaan dus scheelt een hoop.. Ik wil echt geen verplichting hoor.. Ook wij hebben een druk leven en kunnen alleen in het weekend met z'n 5e zijn... En dan willen we vaak wat leuks doen met gezin of gewoon ff helemaal niks doen en soms thuis hangen
Mijn ouders wonen bij ons om de hoek en de ouders van mijn man in Rotterdam ongeveer half uurtje rijden onze kleine gaat wel 3 keer per week naar me schoonouders want opa en oma willen haar ok graag zien en is het we zo eerlijk vooral omdat mijn ouders om de hoek wonen en hun kunnen elke dag komen wanneer ze maar willen maar wij maken er geen probleem van familie is het belangrijkste wat je kunt hebben vooral je ouders onthou dat beste mensen waardeer ze voordat het te laat is. Groetjes
Naar mijn moeder ga ik elke week, standaard een vaste middag. Bij mijn schoonouders kom ik vrij weinig, omdat ik niet zo'n fijne band met ze heb. Ik heb met mijn man afgesproken dat ik alleen naar hen toe ga als hij er ook bij is. En dat is gewoon niet zo vaak. Schoonouders weten dat ook, heb dat eerlijk gezegd toen we 1 van de zoveel ruzies uitgepraat hebben. Zo is het beter voor alle partijen. Ik zou gewoon duidelijk zijn, weten ze waar ze aan toe zijn!
wij zien (schoon)ouders wanneer het uitkomt, soms is dat 3 keer per week en soms na 2 weken ongeveer weer. Sinds onze dochter er is zien we ze wel veel vaker, maar dat komt omdat het nu allemaal nog nieuw is (eerste kleinkind aan beide kanten).
Ja ze passen op haha Kan t goed met ze vinden en vind t super gezellig om mijn ouders én schoonouders minimaal 1x pw te zien
Zoals het ons en hen uit komt, ik doe niet aan standaard bezoekjes. Tegenwoordig zien we mijn ouders gemiddeld 1 keer per maand en mijn schoonouders 1-2 keer per maand. Ik vind het weekend al zo kort, we hebben ook vrienden waar we op bezoek gaan, verjaardagen en ik wil graag ook nog wat tijd om iets leuks met ons drietjes te doen.
Ik vind familiebezoekjes ook lastig in te plannen in ons drukke leven, maar dan denk ik aan mijn kinderen die ook (hopelijk) kinderen gaan krijgen en dat ik hun dan 1x per maand of minder zal zien. Dat zou mij echt pijn doen denk ik. Dus tijd voor familie is echt belangrijk vind ik.
Schoonvader en vrouw, die in Scheveningen wonen, zien we 4 keer per jaar? Schoonmoeder, die om de hoek woont, zagen we 1 keer in de week tot 1 keer in de 3 weken. Maar sinds zij een nieuwe vriend heeft zien we haar, gelukkig, minder vaak. Mijn ouders zien we 1 keer in de maand, 1 keer in anderhalve maand? Zij wonen in Groningen. Wij gaan naar hen toe, ze komen maar zelden hier. Als de baby er is zullen we ze dus minder gaan zien.
Ik zie mijn so bijna elke dag. Ze wonen een paar huizen verder en ik heb er geen probleem mee. Het is juist gezellig onderling. Mijn ouders zie ik 2* pw. We hebben allemaal een goede band met elkaar. Niemand dringt een ander wat op, staan altijd voor elkaar klaar en respecteren elkaars mening. Klinkt wel erg saai he