Ik zit verstopt....vreselijke last van obstipatie zo ineens . Nu 3 dagen dat t niet lukt Weet iemand wat ik juist moet gaab eten en drinken ? En wat absoluut niet ? Want pfff dit is echt niet leuk
toevallig vandweweek gedroogde pruimen gekocht en 1 dag verder (3x2pruimen per dag) gaat het gelukkig weer goed succes
Thanks ! Ik ben nog nooit verstopt geweest dus vandaar de vraag Jeetje wat vreselijk is dat zeg ...je moet maar t gaat ja soms na 1, 5 u een beetje En thee juist wel of juist niet ?
Veel drinken. Vezelrijk brood (grof volkoren en zo). Geen beschuit en banaan. Wel appel. Wat bij een collega van mij goed werkt is elke dag een glas lauw water en 2 kiwi's als ontbijt.
tip van mijn oma wat mij altijd helpt smorgens op nuchtere maag een glas lauw water drinken.... en veel zemelen eten
Een rijpe banaan werkt juist wel laxerend... En verder drinken drinken drinken, in combinatie met vezels. Te weinig drinken bij vezelrijk eten kan wee verstoppend werken. Wordt je chagrijnig van he, verstopt zitten
Wanneer het echter niet lukt, wat ik natuurlijk niet hoop, kan je bij de drogist Dulcolax zetpillen kopen waardoor je onderste deel van je dikke darm (endeldarm) leeg raakt. Ik gebruik dat wanneer ik verder alles al geprobeerd heb. Op een gegeven moment moet je toch ontlasten, want je blijft eten wat ook weer blijft zitten. Ik heb mijn hele leven al chronische obstipatie waarvoor ik al heel erg lang Movicolon gebruik met goed resultaat. Ik hoop voor je dat het snel voorbij is, want het is echt ontzettend vervelend. Zeker, omdat je je buik dikker en dikker ziet worden en je toch moet blijven eten. (en nee, ik heb het niet over zwangerschap).
Absoluut geen bananen! Roosvicee laxo werkt goed, kiwi's.. En op de nuchtere maag lauw water drinken. Succes, obstipatie is zo vervelend. Heb het regelmatig helaas Zorg dat je genoeg vezels binnen krijgt, dat voorkomt het in het vervolg wat meer.
Ja idd daar dacht ik ook al aan. Een dikke buik krijgen vind ik niet erg haha ben door (nog) onbekende heel erg veel afgevallen dus ik eet juist al erg veel . Maar ik denk dat ik meer vezels moet eten
Ik drink veel thee misschien moet ik dat maar ff laten. Morgen maar erns kijken voor pruimen en kiwi's
Bij mij helpt het dan meestal wel, is 2 kiwi's en een glas lauw water op de nuchtere maag! Dus kiwi's als ontbijt.
Ik hoor hier ook altijd goede verhalen over. Maar ik heb het nooit kunnen testen: allergisch voor kiwi's.... Dat is zo balen als je flink verstopt zit