schoonouders en zwager en schoonzus grr

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wij vierden vroeger gewoon met het gezin Sinterklaas en s'middags kwamen de oma's en opa's langs om onze trotse gezichtjes te zien en als Sint dan nog wat bij hun had achter gelaten namen ze dit mee onder het mom Sint heeft dit bij ons gebracht voor jullie.

En zo was iedereen tevreden en in 1 dag voorzien van hun Sint feestje.

Dus ik stel voor maak het je niet te moeilijk en vier het lekker thuis met je gezin

2. p1982

p1982 Niet meer actief

snap wel dat ze de gezichtjes van de meiden willen zien maar we werken beide en als we thuis komen is het eten en even spelen en dan kids naar bed, uiterlijk 1830 dit hebben ze gewoon nodig. ALs het later is dan zitten wij er snachts en de volgende dag mee

het is op vrijdag en dan vieren we het met me ouders
    dagen er voor werken wij en me schoonouders en kunnen ze hier pas 19 uur zijn ja jammer is te laat , meiden liggen op bed

en zaterdag 6 dec is manlief werken

en ik zoek geen redenen om er ondrer uit te komen
    dacht dat we afspraken hadden gemaakt om iedereen tevreden te stellen maar helaas

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Is het niet mogelijk dat ze die vrijdag ook komen en dan bijv met jullie mee eten? Ik neem aan dat ze er pas om 19 uur zijn omdat ze eerst thuis moeten eten?

Verzet het naar zondag?

en jij kunt wel afspraken willen maken, maar als die eigenlijk maar eenzijdig goedgekeurd wordt en de andere partij er niet mee eens is moet je toch eens kijken of je afspraken kunt maken waar beide partijen wat mee kunnen.

4. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    P 1982 alsof je het over mijn schoon ouders hebt.. k begrijp je volledig maar k heb gewoon gezegd pech.. dit ws de afspraak en jullie kunnen de kerst kados geven wanneer jullie willen en desnoods koopt schoonzus dan nof maar kados voor haar eigen kids om dan uit te pakken namens opa en oma. . K ga me niet in bochten wringen omdat hun ineens anders willen

5. p1982

p1982 Niet meer actief

Nee geen optie 5 dec te komen en mee te eten omdat me ouders er zijn en dat gaat niet samen en t is dit jaar van me ouders om.te vieren

komen pas om 19 uur anders ivm werk eten pas erg laat rond 1845 19 uur dus veel eerder kunnen ze ook niet komen

ze waren t er 4 jaar mee eens en nu doen ze opeens moeilijk

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Maar je schoonouders willen anders toch kerst vieren met jullie? Met cadeau's en de hele mikmak. Dan is het toch opgelost?

Sinterklaas met jouw ouders, en kerst met je schoonouders?

Dat ze vragen of jullie ook dit jaar met Sinterklaas kunnen snap ik wel. Niet geschoten is altijd mis :)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

tja, wel heel vervelend. Als ik in jouw schoenen had gestaan had ik denk ik gewoon tegen mijn ouders en schoonouders gezegd allemaal te komen en zich gewoon te kunnen gedragen omwille van mijn kinderen. Ze zijn allemaal opa en oma

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Dit! Ze zijn allemaal volwassen en kunnen best een paar uur normaal doen. Vier je de verjaardag van de kinderen ook apart omdat ze het niet kunnen vinden.

Mijn schoonfamilie is echt het tegenovergestelde van mijn familie, maar bij feesten of onverwachte bezoekjes hebben ze zich allemaal maar te gedragen en doen ze normaal. Anders is daar het gat van de deur.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

kerst alleen kados voor onze kids niet van me zwager en schoonzus.
    werkt gewoon niet want kerst snapt dochter niet wat t is

en ouders en schoonouders gaat echt niet wordt stiltes of ruzie en willen we niet
    verj kids komen ze ook apart ja is niet anders en zo t beste. teveel gebeurt.

en denk afspraak id afspraak en hoor je na te komen

10. Moli

Moli Niet meer actief

Ik vind "afspraak is afspraak" niet meer helemaal terecht, je zegt dit al 4 jaar zo te doen maar toen waren jouw kinderen nog erg klein! is toch logisch dat ze nu dat ze ouder worden erbij willen zijn??
    Ik vind je heel star in je denken "wij hebben geen tijd/dit is de afspraak" terwijl er wel heel duidelijk naar boven komt dat je geen tijd WILT maken... en dan kun je alle tips/frustraties hier wel neerzetten maar aan een dood paard valt niet te trekken.

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Je kunt toch zeggen dat de kadootjes met kerst van opa en oma komen. Hoe ze dat eventueel gaan verklaren aan de andere kleinkinderen is toch verder niet belangrijk voor jullie. Desnoods zeg je dat de kadootjes er al sinds Sinterklaas al staan. In de tussenliggende periode zullen jullie elkaar toch niet zien lijkt me.
    En Sinterklaas komt 15 november aan in Nederland en gaat 6 december weer weg. Ik kan me niet voorstellen dat je in die periode geen tijd vrij kunt maken voor een middagje/avond Sint met je schoonouders. Wij vieren dit jaar Sinterklaas met mijn ouders op 7 december. Anders kwam het niet uit en no way dat ik dit mijn kinderen en ouders ga ontzeggen.

12. ShampooL

#32 ShampooL, 12 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2014
    Foutje in quote..

13. ShampooL

Ik vind je verhalen erg moeilijk om te lezen. Zou je iets betere/duidelijkere zinnen kunnen schrijven?

On Topic:
    Kerst kun je gewoon uitleggen? .. Ik vind dat je erg moeilijk doet.
    En wat hebben jouw zwager en schoonzus met jouw kinderen te maken?

Als je het echt niet wil, dan moet je gewoon nee zeggen. Dat recht heb je.

14. p1982

p1982 Niet meer actief

scchoonouders willen het 4/5/6 december vieren en niet eerder de kados geven

we hebben al voorgesteld om ook met zwager en schoonzusje de kados met kerst te doen (en zij niet met sinterklaas) maar dat willen me zwager en schoonzusje niet en schoonouders later ook niet

oudste dochter van ons heeft veel dingen door en snapt het dan niet als zij wel iets krijgt en nichtje niet

tussen sinterklaas en kerst zien de nichtjes elkaar nog een keer

ja toen de afspraak gemaakt was waren de kids klein maar toen wisten ze ook dat ze ouder werden en ze niet lang geloofde, dan hadden ze toen niet moeten instemmen, en heb zoiets als ik hier nu mee instem wat is het volgende

had vorige bericht op telefoon getypt. sorry als het neit duidelijk was

Deel Deze Pagina