Mijn kinderen zijn ook heel vertrouwd met opa en oma want die zien ze vaak genoeg maar dan in de oma/opa rol en niet als surrogaat ouders. Ik hoop later ook zo'n oma te kunnen zijn. De lusten maar niet de lasten.
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal het eea nog wat toelichten Opa/oma/opvang afwisselen Dit heeft echt niet mijn voorkeur. Ik ben van mening dat hij 1 en dezelfde oppas nodig heeft. 24 willen werken Ja en nee. Mijn voorkeur ging uit naar 24, omdat 3 dagen doordeweeks voor mij een max is. 30 uur was prima, mits ik op de zaterdag kan werken, zoals nu dus. Als ik 24 uur ga werken, zal ik echter nog steeds op de zaterdag blijven werken, en dus maar 2 dagen doordeweeks. Ivm opvang. Verantwoording nemen en opa en oma niet opzadelen hiermee: Ben ik het VOLLEDIG mee eens. Maar ik lees juist in mijn OP dat ik dat toch doe? Even vooropgesteld, mijn so hebben er altijd op gestaan om de opvang op zich te nemen. Zij vinden dit doodnormaal en doen het graag!! Ik vind het vreemd dat opa en oma als oppas altijd zo raar gevonden wordt? Een GO kan toch ook wegvallen? Mijn so staan er nog steeds op om op te blijven passen. Ik vind deze situatie nu gewoon niet prettig om mijn zoontje tussen te hebben. En ik wil mijn so hier nu niet mee belasten, terwijl zij het niet eens als een last zien. Ze doen het écht graag, die opa's en oma's heb je ook, en mijn kids hebben daar maar wat mazzel mee! Zijn stapelgek op elkaar. En ik weet dat ze graag blijven oppassen, maar dat zou dan oma alleen worden. En 3 dagen is dan teveel. Opa is een te gekke opa maar echt niet 'geschikt' om hele dagen op te passen. Zoontje zal veel te weinig slapen, wakker gehouden worden en slagroom eten Opvang te duur Ja ik hou er waarschijnlijk wel wat van over, maar niet genoeg dat ik die extra dag het waard vind om niet thuis te kunnen zijn bij mijn zoontje. Ik verdien niet veel, man wel. Ik voel me door sommige een beetje verkeerd neergezet eerlijk gezegd. Verantwoordelijkheid nemen, eigen boontjes doppen, opa en oma niet belasten. Dit is allemaal helemaal geen issue hier..wij nemen zeker onze verantwoordelijkheid en niemand doet iets wat ie niet wil. Ik neem nu dat verantwoordelijkheid om deze situatie op te lossen dat voor ons allemaal goed is! Het belangrijkste is de kleine man. Ik wil 1 vast adres, GO is qua kosten niet waard om een dag extra te werken. Dan werk ik liever minder om bij hem te zijn. 3 dagen door alleen oma is voor oma weer niet fijn. Het lijkt alsof ik veel beren op de weg zie, maar ik ben nu even zoekende. Vandaar die 24u..
Ts, heb je wel berekend op de site van de belastingdiest wat je terug krijgt? Bij een go betaal je de werkelijke uren en een kdv betaal je meestal voor een hele dag. Wij betalen voor 3 hele dagen per maand 131,28 uur a 6,58 per uur. (Misschien handig voor een richtlijn?) De uren verdeling heeft te maken met de maand, ongelijke dagen, en een 50 weken contract. Een go zal dus goedkoper uit kunnen vallen.