Schoonouders geen interesse

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nena78, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nena78

nena78 Lid

8 aug 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

ik merk dat ik er steeds meer last van ga krijgen. Ik ben nu meer dan 22 weken zwanger en vanaf het eerste moment hebben de ouders van mijn vriend geen enkele interesse getoond in onze zwangerschap. Ze zullen nooit uit zichzelf bellen en vragen nooit hoe het gaat. Ik vind het heel sneu voor mijn vriend omdat hij super blij is dat hij papa wordt en zo'n groot verschil tussen zijn ouders en mijn ouders ziet.

Mijn vriend heeft al een aantal keer aangegeven dat hij het heel vervelend vindt maar dan zeggen ze oh ja maar wat moeten we dan vragen. Nou gewoon hoe het gaat etc etc. Hebben in 2012 helaas een miskraam mee moeten maken en ook toen was er na afloop geen interesse.

Als voorbeeld schoonmoeder heeft pas na de 20 weken echo verteld aan haar vriendinnen dat ze oma wordt, vriendinnen reageerde met dat ze het wel erg laat vertelde, vond zij weer vreemd.

Nu heeft ze een vriendin gesproken en die zei dat ze toch zeker al wel mee was geweest naar een echo. Nee dat was ze uiteraard nog niet. Oh dat vond die vriendin zo vreemd. Nu belde ze met de vraag goh mag ik een keer mee. Tuurlijk mag dat, maar waarom ze er dan achteraan verteld dat die vriendin dat had aangeraden......:x Nu wil ik namelijk helemaal niet meer dat ze mee gaat want ik vind dat moet uit zichzelf komen. We wilde een pretecho laten maken begin 2014 (omdat we al genoeg medische echo's hebben ivm aandoening bij mij, kindje is helemaal gezond). Maar ik begin nu echt te denken dat doe ik gewoon liever niet want dan moet ik haar meevragen en ik heb hier helemaal geen zin meer in. Ben ik nu een draak van een schoondochter? Is het zoveel gevraagd om interesse te tonen in de ontwikkeling van je eerste kleinzoon?

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee niet echt.. Ik heb al het een en ander mee mogen maken met smoeder en kan het ondertussen langs me laten gaan.. (over het algemeen...) ik heb nog steeds stoommomentjes maar minder vaak en veel minder lang en heftig..

Het is natuurlijk vervelend dat is waar.. hier een schoonmoeder die zich pas ging interesseren toen de oma van mijn man haar dat aanraden...

Geniet van je kleine knul en je man.. die zijn echt belangrijk;)

3. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    He meid wat een rotsituatie :( Zeker omdat jullie zo blij zijn wil je dat iedereen net zo enthousiast is en interesse toont. Heel logisch en ook niet meer dan normaal. Hier een beetje dezelfde situatie, mijn ouders zijn helemaal door het dolle heen, maar het is dan ook hun eerste kleinkind. Schoonouders zijn blij voor ons, maar hebben al drie kleinkinderen en hebben het allemaal dus al meegemaakt en hoeven alle ins en outs niet te weten.
    Hoe zijn je schoonouders normaal met het uiten van emoties en interesse? Hou in gedachten dat niet iedereen hier hetzelfde mee omgaat :)

Het blijft vervelend, begrijp me niet verkeerd! Maar ik denk dat het zonde is van jouw energie om je hier nu druk om te maken. Lekker genieten van je zwangerschap en het feit dat er genoeg mensen zijn die wel interesse hebben :) Knuffel!

4. nena78

nena78 Lid

8 aug 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Gekko daar heb je ook gelijk in dat ik vooral daarvan moet genieten maar het doet gewoon pijn. Het gaat ook geheel tegen mijn natuur in om geen interesse te tonen.

Ik wil gewoon graag dat zij ook delen in onze vreugde maar als zij geen enkele sjoegel geven of uberhaupt vragen hoe het gaat en nu na minimaal 6 keer te zeggen dat de uitgerekende datum .... april is, nog vragen wanneer ben je uitgeteld? Ja dan breekt mijn klomp echt.

5. Hier tijdens mijn zwangerschap precies hetzelfde gevoel gehad… Er werd heel weinig interesse getoond vanuit de schoonfamilie. Maar na de bevalling is dat helemaal verandert en nu zijn ze echt trotse opa en oma.

Sommige mensen weten zichzelf gewoon geen houding te geven en misschien zijn ze ook wel enigszins onzeker…. Dat ze niet uit zichzelf eraan dacht om te vragen of ze mee kon naar een echo kan bijvoorbeeld ook komen doordat er vroeger niet zo vaak echo's waren… of misschien dacht ze dat het niet gangbaar was dat een schoonmoeder daar mee naartoe gaat en heeft die vriendin haar op andere gedachten gebracht.

Ik snap dat het makkelijk is om het allemaal negatief uit te leggen, maar probeer ook te bedenken dat niet iedereen zichzelf goed een houding kan geven. Schoonmoeder zijn is echt niet zo makkelijk ;)

6. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahahaha.. sorry dat ik moet lachen maar heb jij mijn schoonouders? Mijn man (hun zoon) werkt bijvoorbeeld al 5 jaar bij een bedrijf en nog denken ze dat hij een baan heeft twee banen terug..

Ik begrijp dat het pijn doet, en dat je baalt, maar jij kan hier niet meer aan doen.. dat moet vanuit je schoonouders gaan komen.. Ik weet dat het heel makkelijk gezegd is van mij... maar probeer je er niet teveel om druk te maken...
    Hoe gaat je partner hiermee om? Dat is belangrijk... Ik merk hier dat sinds hij naast me staat ipv er een beetje tussen meningloos rond hupsen ik iets meer rust heb...

7. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Ik ken het een beetje .. mijn schoonmoeder is er niet meer maar mijn schoonvader nog wel. Die toont helaas ook geen enkele interesse ook niet in mijn jongens hoor trouwens. Ik heb het een beetje naast me neer gelegd. Kan me er wel druk om gaan maken maar het veranderd toch niet.

Als je haar niet mee wilt nemen naar de pret echo niet doen. Je gaat er voor je plezier heen. Gewoon eerlijk tegen haar zeggen daar kom je het verste mee

8. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tja... interesse is natuurlijk leuk, maar aan de andere kant, ben jij zwanger en niet zij. Ik heb mijn schoonmoeder overigens ook nooit meegenomen naar een echo, ook al heb ik een hele lieve schoonmoeder. Ik vind dat gewoon niet zo nodig.

9. nena78

nena78 Lid

8 aug 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het nu alleen dit voorbeeld van de echo was dan zou ik het helemaal begrijpen. Ze weet namelijk dondersgoed dat we veel echo's hebben.

Het maakt me ook een beetje angstig omdat ik ondertussen weet hoe ze zijn. Als het om hun draait is het super belangrijk en moet de hele wereld het weten en als dat niet zo is dan is hun verhaal sowieso belangrijker. Ik ben er ook bang voor dat als de kleine er is dat ZIJ dan vooral wil bepalen hoe het gaat lopen. Ze vond het al belachelijk dat we in het zh in onze woonplaats zouden gaan bevallen (moet in zh bevallen) want dan zouden mijn ouders veel eerder de kleine zien dan zij. Ik heb aangegeven dat ik al heel lang in dat zh loop en dat dat de reden voor keuze is en dat het verder geen competitie is wie wanneer op bezoek komt. Werd me niet in dank afgenomen.

Maar wat zal ik doen, haar dan maar een keer aangeven wanneer de volgende echo is en dat ze dan mee mag of er apart een pretecho voor plannen?

10. nena78

nena78 Lid

8 aug 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn partner vindt de desinteresse ook helemaal niet leuk en niet gepast en heeft hen hier al verschillende keren op aangesproken.

Ik ben wel echt blij met jullie meningen en dat ik in ieder geval niet de enige ben met zulke schoonouders.....en dat ik niet perse een zwangerzilla ben

11. hm, dat verandert de zaak wel…. Zit dus nog veel meer achter!!

Zo te lezen zou die pret-echo voor jou dan geen pretje zijn… ik zou haar daar niet voor meenemen. Laat haar maar wachten tot de liggings-echo, toch? ;)

12. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Dat gaat inderdaad wat dieper. Lekker zonder ze naar de echo, het is nog steeds jullie kindje en jullie nemen de beslissingen! Krijg je bij de pret echo geen video? Gaat ze die maar kijken ;)

13. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Vind het wel erg van de schoonouders hoor.. Beetje interesse tonen kan ook geen kwaad!

Aan deze kant is het anders: m'n schoonouders vroegen vroeger nooit hoe het ging met me (heb cvs) en sinds dat ze weten dat ik zwanger ben was het bijna elke week/dag wel gevraagd. Tot vervelends aan toe.. Toen kreeg ik voor mijn verjaardag allemaal babyspullen (hallo ik leef ook nog!) dus dat vond ik wel irritant!

Maar nu sinds een tijdje horen we ook niks meer van ze..lekker rustig vind ik! Dus vind het wel best zo.

Maar al met al beetje interesse kan geen kwaad

14. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier hetzelfde: 26 weken zwanger en ze hebben nog geen enkel keer gebeld om te vragen hoe het gaat..

Ik vind het voor mijn doen niet erg, het zijn toch wat aparte mensen maar voor mijn partner vind ik sneu. Ik weet zeker dat hij het zeker met zijn vader en schoonmoeder zou willen delen allemaal en ik weet dat het hem ook zo wat kwetst..

Gelukkig heb ik dan een opa en oma die hem meer geadopteerd hebben als zoon, dat scheelt dan wel.. maar het blijft moeilijk als je schoonouders geen intresse tonen.

Wie weet verandert het na de bevalling, zoniet jammer. Gewoon genieten van jullie gezin

15. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Mijn schoonouders bellen ook niet om te vragen hoe het gaat en vragen het ook niet.
    Ze staan echter wel klaar voor ons als er wat is en passen geregeld op op onze dochter.
    Ze hebben meer met de kinderen die er al zijn omdat sm mijn eerste bevalling heeft meegemaakt en is dus bang dat er wat gebeurd, ze springen pas als de kleine er is.
    Dus wie weet draaien je schoonouders bij als de kleine er eenmaal is.
    Dan is het niet meer zo abstract.

16. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    hier een hele schoonfamilie die het eigenlijk geen ene zak interesseert

daar zit wel een heel verhaal achter (vlak voordat ik zwanger werd heeft s.zus haar zoontje met 24w laten komen ivm geen overlevingskans) maar toch denk ik ondertussen langzaam wel eens hallo wanneer geloven jullie dat ons mannetje echt gaat komen
    en zijn jullie blij voor ons na al de ellende die wij al hebben gehad met zwanger worden (4 mk en ruim 2,5 jaar voor gevochten)
    Gelukkig is mijn hele familie super blij voor ons

17. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Zoo herkenbaar!!! :$

Hier wordt ook totaal geen interesse getoond ondanks de BI, waardoor mijn man toch 90% nu alles doet in huis etc. En ik soms dagen plat lig.
    Maar een hulpende hand bieden of vragen hoe het is, zit er niet in :(
    Zelfs controles/echo's/ onderzoeken wordt niet naar gevraagd.

Wij hebben hun dan ook niet meegevraagd naar de pretecho...
    Het is een Pretecho dus vraag mee wie je wil!!

18. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Herkenbaar verhaal hier t zelfde..... Dan hoef ik hun interesse ook niet als de baby eris denk ik dan maar ;)

19. anoniempje25

anoniempje25 Actief lid

4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!
    Hier vraag me smoeder wel soms hoe ik me voel etc
    Maar mee gaan naar echo's neem ik alleen me man mee.
    Heb 1x me eigen moeder mee genomen omdat die toch jonger is dan m'n smoeder die vrij op leeftijd is.

Ik lig er niet wakker van eerlijk gezegd, me man ook niet. We delen het samen, vind dat belangrijker
    Zoals volgende week word ik ingeleid, zal ook niemand van hun vertellen wanneer exact. Zo geen zin in het gebel continu

20. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Hier hetzelfde gehad tijdens m'n zwangerschap. Mijn schoonmoeder vroeg er af en toe nog wel naar maar schoonvader toonde geen enkele interesse. Die rookte zelfs gewoon door als ik er was :(
    Nu onze kleine er is, is er weinig veranderd. Schoonmoeder komt heel af en toe langs, maar schoonvader nooit. Hij heeft hem 1x vastgehad, in het ziekenhuis en verder nooit meer. Hij vraagt ook nooit hoe het gaat en als we daar zijn kijkt hij amper naar z'n kleinzoon om.
    Ik vind dit erg sneu voor m'n vriend. Hij is zo trots op ons mannetje en wil dat natuurlijk met z'n ouders delen.

Deel Deze Pagina