rare katten door zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zilvervosje, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi! Wij hebben drie katers met een - zeg maar - nogal stevig karakter. Het zijn goedzakken, hoor, maar hebben een duidelijke mening. Sinds ik zwanger ben doen ze wel een beetje vreemd. De kat die het meest bij me kwam liggen doet het nu veel minder, de kat die het minst kwam is iets opgewarmd en de kat die we al het langste hebben is zo aanhankelijk dat het echt irritant wordt (hij ligt nu met zijn kop op mijn nakijkwerk, met zijn pootjes op de muis en met zijn lijf om de theepot heengewurmd).

We vermoeden ook dat één van onze heren op het aanrecht piest (zeker weten we het niet).

Nu de vraag: zijn er meer kattenliefhebbers met dergelijk bij-effecten? Of nog beter, zijn er mensen met tips of verklaringen? Ik wordt - vooral van die laatste kat - echt gestoord!

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    wahahha ik zie het lal voor me dat je kat op je nakijkwerk ligt hihihi..
    wij hebben een kat en een poes...aan de kat merk ik helemaal niets..hij is 1 jaar en is nog net zo vervelend en speels als dat die altjid is...aanhankelijk was die al..
    maar de poes daar en tegen...die komt nooit op schoot...je mag haar ook niet optillen..ze is ook liever heel de dag alleen..gaat ze ergens liggen en geen last van haar...maar sinds ik zwanger ben....komt ze ineens zomaar op me schoot uit haar zelf! heel aanhankelijk ineens! dat ik af en toe echt zeg van ga nou is weg..je wordt een beetje vervelend haha.. maar voor de rest niets bijzonders..
    mijn moeder had vroeger 2 katten waarvan er 1 heel jaloers werd toen mijn broer geboren werd...hij ging onder zijn wiegje zitten poepen..hahha..daar pest ik hem nog mee..whahha..
    maar een tip weet niet...gewoon aandacht blijven geven? en als je merkt dat die op het aanrecht piest een flinke waarschuwing geven misschien?

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb twee poezen in plaats van katten maar telt ook wel toch ;)

Mijn beide poezen waren nooit zo aanhankelijk maar nu echt wel :D Heerlijk vindt ik dat!

Alleen de kleinste poes is af en toe wel een regelrechte ramp :p lijkt wel of ze verlatingsangst heeft ;) Ze stalkt me door het hele huis en vraagt heel veel liefde en aandacht.. maar nu heb ik er nog lekker veel tijd voor dus zo heel erg vindt ik het niet :)

Tegen het plassen op het aanrecht heb ik geen tips alleen heel goed opletten en zodra je ze betrapt goed straffen...

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ook wij hebben 3 poezenmonsters; 2 katers en 1 poes.
    De poes is wat banger maar komt tegenwoordig wel bij mij in de buurt zitten.
    De 2 katers houden mij goed in de gaten en komen veel kroelen.
    1 van hun plast wel eens naast de bak (erg vervelend en niks helpt ertegen) maar hij doet dit nu juist een heel stuk minder.
    Ze willen geen van allen bij mij op schoot zitten maar wel heel graag tegen me aan.

5. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Ik heb een poes vna 3 jaar oud en een kater van 16 jaar oud...
    ze weten dat er iets gebeurd maar wat weten ze niet want ze zijn zo nieuwsgierig als de pest om zo maar te zeggen....

Als jou kater ergens plas strooi er een beetje peper op de plek waar hij het doet... HET HELP ECHT doen wij ook altijd als die ergens heeft geplast....

de kater van mij had ene keur om in de box te gaan plassen 2 keer gebeurd toen maar peper er op gedaan en nu komt die daar niet meer en de peper is ondertussen ook weggehaald...(niet dat de kleine straks zit te niezen als die in de box lig bijvoorbeeld)

6. shirley88

shirley88 Lid

28 dec 2006
    99
    0
    0
    nederland
    ja hier ook maar dan 4 katers.. en ik word gestalkt!! 2 willen er alleen maar bij mij in de buurt zijn.. geef ik ze geen aandacht dan gaan ze het maar vragen...
    en er word ook gepiest in huis:(..
    maar weet dus ook niet waarom of omdat ze geen aandacht krijgen of omdat ze weten dat er een baby komt..???
    en straffen als ze hebben gepiest.. ze doen het zo weer..

7. samantha1985

ze weten dat er iets gaande is en alles wat nieuw is willen ze eigen maken daarom plassen ze ook echt vreselijk...

Ook al is je kater geholpen ze blijven het doen...

Zeg gewoon peper strooien en 2 dagen laten liggen en dan opzuigen en dweilen en dan doen ze het 9 van de 10 keer niet meer...

8. shirley88

shirley88 Lid

28 dec 2006
    99
    0
    0
    nederland
    ik ga het toch maar proberen...

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    hier 2 poezendames, de ene was altijd heel klef naar mij toe en vanaf het begin van de zwangerschap moest ze ineens niks meer van me weten, ze negeerde me echt. Pas sinds een paar weken is ze weer wat aanhankelijker.

de andere poes was nooit zo aanhankelijk en wilde al zeker niet opgetild worden en die is nu juist heel aanhankelijk naar mijn man, die wordt door haar gestalkt. Ik ben nog steeds niet interessant, ze komt af en toe wel bij me kijken maar ze komt niet op schoot.
    Deze dame heeft ook een aantal keer in huis geplast, mijn man duwt haar met haar neus erin, dat helpt meestal wel een poosje, maar dat van die peper is wel een goede tip.

We hebben ook expres de box al opgezet, zodat ze kunnen wennen, maar ze kijken er niet naar om, dus dat valt weer mee.

10. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier twee poezen, gelukkig geen gekkigheid met naast de bak of op vreemde plekke plassen. Terwijl de babykamer toch het kamertje is geworden waar voorheen hun kattenbak altijd stond. We zijn de bak al heel vroeg gaan verplaatsen en dat lijken ze te pikken. (Nu was mijn tweetal al nooit heel moeilijk.0

Verder heb ik er eentje die mij stalkt (maar dat deed ze al voor ik zwanger was) en vind het heel gezellig samen met mij de babykamer op orde te maken. Laatje open, poes erin. Samen was opvouwen, strijken heel gezellig hoor, maar ook heel irritant :).

Als ze bij mij op schoot zitten merk ik wel dat ze niet meer op mijn buik liggen, dat was voorheen wel zo. Ze zijn nu iets voorzichtiger ofzo.

11. samantha1985

Mij box word aardig ingewerk door de katten heb het wipstoeltje er in en wat knuffels om naar te kijken...
    maar de katten vinden het wipstoeltje echt heel erg fijn liggen en zodra de ene eruit is gaat de volgende erin slapen...
    heb er een dekentje overgeleg voor de katten haren zodat ik niet weer het wipstoeltje moet uitwassen....

zal wat worden als de kleine in het wipstoeltje lig die katten zullen dan wel denken hu das mij slaap plaatjes...

En de neus van de kat in de plas doen help niet wij hebben het ook zovaak geprobeerd het help hooguit een dag en de volgende dag doen ze het weer....
    wij hebben het toen aan de dierenarts verteld en die zei dat we met peper ff aan het werk moesten en dat help en blijf het zeggen gebruiken die handel want is echt idieaal....

ook voor de tuin trouwens als je last heb van katten in de tuin die overal in poepen en pissen strooi maar ff wat peper grond beetje los harken daarna da zit de peper in de grond en waait het ook niet weg...
    want ik had toen ik in zeist woonde een vervelende kat die elke keer maar in mij tuin zijn behoefte deed NIET LEUK als je dan in de tuin aan het werk ging...
    dus had al kattenschrik gehaald bij intratuin stink na rotte ui bah ging bijna over me nek maar die kat bleef terug komen en toen ook peper geprobeerd en kat kwam niet meer...

12. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    wou net wat neerzetten over mijn poes.. dus goed dat er een onderwerp overk atten is..
    sinds vandaag is mn poes heel bang voor me ,ze kijkt me met een enge blik aan en krijgt me een dikke staart en vlucht weg,. betekent dat iets ofzo? want zo is ze nooit:(

13. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    hahah klinkt allemaal erg bekend. Hebben hier 2 poezen die opeens super aanhalig zijn :$ snap er ook niets van, zijn normaal echt buiten beesten en nu zijn ze de hele dagen binnen aan het spinnen en aandacht vragen, net of ze het in de gaten hebben..... hihi

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    jeetje, bedankt voor alle reacties! Dus ze zijn inderdaad een beetje in de war door de hormonen... :D Nou, dat scheelt een stuk, dan zal het straks ook wel weer over zijn.

Goede tip van de peper! Ik ga het uitproberen. Al hebben we ons elektronische kattenluikje (werkt op de chip in de nek) weer goed geprogrameerd zodat alleen onze katten naar binnen kunnen.... en nu was het aanrecht droog. Dus mss is dat probleem al opgelost. :D

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Onze poezen zijn heel aanhankelijk geworden naar mij toe, waar ik ben zijn hun ook.
    Vaak ligt de grootste achter me op de leuning van de bank, kan ze alles overzien haha.
    En de kleinste ligt me vanaf de krabtoren in de gaten te houden.

16. Tammetje

Tammetje Actief lid

29 mei 2010
    145
    0
    0
    Pedagogisch Hulpverleenster
    Eindhoven
    Hier ook 3 katten (1 van 7 en 2 van 2 jaar)...
    De twee jongste zijn ook veel aanhankelijker geworden sinds de zwangerschap, komen nu graag op mijn buik liggen. Wel gezellig :)

17. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Wij hebben twee poezen, ons jongste poes Dopey is helemaal veranderd. Ze plast sinds mijn zwangerschap op de deurmat, vreselijk vind ik dat. We hebben er al van alles tegen gedaan maar niets werkt. En vanochtend toen ik onder de douche stond was ze alleen maar aan het janken in de hal. Echt een soort verlatingsangst volgens mij. Hopelijk wordt ze weer de oude als de kleine er eenmaal is en wordt het niet erger. Anders weet ik echt niet wat we nog moeten doen.

18. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Tijdens mijn zwangerschap reageerde de poes heel heftig op me, ze MOEST daar zijn waar ik ook was en ze lag altijd op mijn schoot (deed ze eerst nooit!)
    Op het einde kwam ze steeds onder de dekens om mijn buik gekrult liggen, net als een baby die je liggend aan het voeden bent.
    Tijdens mijn bevalling wilde de kater erg graag bij me op bed liggen, maar mijn vriend was een beetje gestressd en vond dat niks. Het resultaat was een over het bed racende kater zodra mijn vriend bewoog...

Toen ik weer thuis was kwam de poes weer onder de dekens, rook aan mijn buik.... en ze heeft me WEKEN genegeerd!!!

Ze heeft nooit meer op mijn schoot gelegen, reageren nauwelijks op de baby en gaan weer lekker hun eigen gangetje. Rare beesten die katten:D

19. KarlijnS

KarlijnS Lid

21 jul 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    Naast peper kan je ook citroensap of citrus schoonmaakmiddel proberen, hoeden de katten ook niet zo van...

En als je last hebt van katten die in je tuin hun behoefte komen doen: koffieprut

20. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben twee poezen en een kat. Nog voor ik wist dat ik zwanger was, werd de kater veel aanhankelijker! Nu issi ook nog steeds aanhankelijker aan het worden, maar of dat met de zwangerschap te maken heeft, weet ik niet.
    Verder geen gekke dingen. Misschien eens op een kattenforum om advies vragen?

Deel Deze Pagina