ja zoals ik al eerder schreef het kan...maar waarom zou je niet even wachten met kinderen en niet egoistisch zijn? Want dat ben je dan toch
Volgens mij heeft hier nog niemand gezegd dat kinderen opvoeden vanuit een bewindvoeringssituatie per definitie niet kan en niet verstandig is. Maar het hangt er wel van af waarom je die bewindvoering hebt en je niet zelf je vaste lasten betaalt. Als dat is omdat je niet in staat bent om lange termijn gevolgen van je handelen te overzien, of omdat je echt te weinig impulscontrole hebt om grotere bedragen te kunnen handelen, dan vind ik het niet zo verstandig om (zonder intensieve begeleiding) aan kinderen te beginnen. Maar misschien zijn er wel heel andere redenen geweest om een bewindvoerder aan te stellen. Redenen die niets zeggen over je kwaliteiten als opvoeder. Schuldsanering is overigens niet hetzelfde als bewindvoering. Soms heb je beide, soms alleen de bewindvoerder. En niet alleen mensen die (te) weinig geld hebben, hebben een bewindvoerder.
Bespreek het eens met je bewindvoerder. Hoe hij/zij hierover denkt. Je komt niet zomaar onder bewindvoering te staan. Je bent door een geestelijke of lichamelijke situatie niet in staat bent je eigen vermogen te beheren of voor jezelf te zorgen.
egoistisch omdat je een kindje wil? uhm sorry nee daar kan ik niet inkomen.. ik zelf heb ook weinig geld en toch komt mn dochter aan niks te kort.. ben ik ook egoistisch geweest dan door te zeggen ik heb een uitkering mn man ook maar ik ga toch voor een kleintje? (mijn situatie is misschien iets anders doordat ik een spierziekte heb) maar toch.
Hoi, Ik ben zelf een moeder met adhd en 1 van mijn 4 kinderen heeft adhd-odd. Maar wat ik mij afvraag, -Wie van jullie heeft adhd of allebei? - Worden er ook medicijnen gebruikt? - Waarom hebben jullie bewindvoering en is dit tijdelijk? Ik zag net ergens tussen je berichten dat jullie 35 euro per week krijgen. -Wordt dit bedrag verhoogd als er een kindje komt, of is daar geen mogelijkheid toe? Als je zelf adhd hebt en je gebruikt medicatie, weet je dan dat je dit meestal tijdens de zwangerschap niet mag gebruiken? Adhd en ouderschap is best mogelijk maar adhd is overerfbaar en de kans is 50-70% dat je kindje dit ook krijgt. (heb ik meerdere malen gelezen) Een kindje met adhd is niet makkelijk en in combi met je eigen adhd, kan dit best moeilijk zijn. Ik zou graag met je mee willen denken. Als je het liever per pb doet, mag dat natuurlijk altijd. Groetjes Gwen
ts mijn man heeft adhd en dit gaat prima. tuurlijk geeft het af en toe ook wel eens een strubbeling maar dan meer omdat manlief zn medicijnen nog niet genomen heeft, daarom is hier de afspraak dat zodra hij uit zn bed komt hij zn medicatie neemt.. en dit gaat prima. Dus overleg het goed met elkaar en de bewindvoering en als het kan dan zou ik er lekker voor gaan
niet alleen dan hoor. ook als je in de wnsp zit krijg je een bewindvoerder om de schulden op te ruimen en te zorgen dat degene in de wsnp zijn leven/rust terug krijgt daarbij zijn er ook genoeg mensen die vrijwillig zich onder bewind laten zetten omdat ze niet met geld kunnen omgaan bijvoorbeeld en dat willen leren. maar laten we eerlijk zijn hoeveel mensen hebben geen bewind of bugetbeheer oid en hebben toch geen nagel om hun reet te krabben? maar daar word dan niet naar gekeken mischien ene hele stomme beredenering maar er zijn zat mensen die diep in de schulden zitten en rond moeten komen van 40 euro in de week en die krijgen ook gewoon kinderen. iedereen doet het op zijn eigen manier en het kindje zal niets te kort komen. daarbij in het geval van wnsp is het 3 jaar en daarna ben je klaar en heb je een schone lei. als ze nu zwanger zou raken hebben ze nog 9 maanden de tijd om alles te regelen en mischien zijn ze dan ook de wsnp al uit?
Iemand hier zei dat haar vriendin 2 kinderen heeft gekregen in de 3 jaar bewindvoering. Tsja, het kan natuurlijk wel. Ik bedoel, je kunt iemand die onder bewind staat niet verbieden om zwanger te worden, of verplicht anticonceptie te gebruiken. Maar of het, los van het feit dat het weldegelijk kan, verstandig is om aan kinderen te beginnen als je zo'n onzekere positie hebt? Ik weet het niet. Het woord egoistisch komt weldegelijk in mij op. Wat gebeurt er qua financien nadat de bewindvoering erop zit? Hoe ga je het dan voor elkaar boksen? Wil je vervolgens allebei werken of gaan jullie een uitkering aanvragen? En weet je zeker dat je de uitkering ook krijgt?
Ik heb alleen gezegd dat als jij, ondanks dat je absoluut geen geld hebt voor kinderen, er toch aan wilt beginnen ik je dan egoistisch vindt. Er is echt wel een verschil tussen een uitkering en het met wat minder geld doen dan absoluut geen geld hebben toch? Jij kunt er niks aan doen dat je een uitkering hebt meid met een spierziekte en je krijgt een uitkering, is niet veel maar je kunt er best een kind mee opvoeden toch? Als jij een bewindvoerder hebt omdat je niet met geld kunt omgaan en jij niet eerst je zaakjes in orde wilt hebben en dan toch aan kindjes wilt beginnen...ja dan vindt ik je egoistisch. Want er is er maar een de dupe van naderhand en dat is je kindje... Snap je nu wat ik bedoel? Maar het is moeilijk om er iets over te zeggen want iedere situatie is zo anders
Onze situatie: mijn man heeft de ADHD en neemt daar medicijnen voor. Verder heeft hij een uitkering maar doet extra werk erbij en vrijwilligerswerk. Ikzelf werk 5 halve dagen in de week dus krijg 'gewoon' betaald. De bewindvoering is voorlopig nog wel want hier hebben wij hulp bij nodig. Elke week krijgen wij een bepaald bedrag wat in overleg eventueel verhoogd kan worden.
Omdat mijn man niet met 'zo veel geld' om kon gaan heeft hij schulden GEHAD. (nu allang niet meer dus!) Ikzelf zit erbij want anders heeft de bewindvoerder geen overzicht over de financiën. Ofzoiets? Zegt hij.
oei.....maar waarom willen jullie nu niet eerst je zaakjes op orde hebben..want je zit toch niet nu voor niks in de bewindvoering al heeft hij nu geen gaat meer in zijn handen, om het zo maar even te zeggen. Weet je wat het is, je schoonouders zijn nu eenmaal wat ouder en hebben het allemaal al meegemaakt kwa kinderen enz...zij weten dat kinderen duur zijn en niet iets wat je zomaar even erbij "pakt" in je leven. Daarbij maak je het jezelf minder mooi dan het zou kunnen zijn, als je wat meer geld hebt kun je ook meer.....meer kleertjes kopen, uitjes enz...ale je het met minder moet doen moet je inleveren. Wacht je nu gewoon even wat jaartjes dan is het veel mooier allemaal Hoelang zijn jullie nu samen dan? En hoe weet je dat hij niet weer niet met zijn geld kan omgaan in de toekomst?