mee eens, als je te afhankelijk word van andere die jouw zaken regelen kan je in principe nog geen eens zelf je leven leiden, er heeft maar 1 persoon ADHD dus waarom pakt de andere de geldzaken niet voor zijn of haar rekening? Persoonlijk zou ik liever zelf eerst zelfstandig willen leven voordat ik aan zoiets groots zou beginnen als aan een kindje..
dit klopt helemaal. veel mensen denken dat alleen mensen met weinig geld een bewindvoerder kunnen hebben maar dat is echt niet altijd zo hoor. sommige mensen kunnen door een beperking gewoon slecht omgaan met geld en krijgen daarbij hulp. oom van mijn vriend heeft heel zijn leven bewindvoering gehad en had een hele grote spaarrekening. ik zou wachten tot je alles op een rijtje hebt, je de gevolgen van een kindje is goed bekijkt en er zeker van zijn dat je het ooke cht wild. een kindje is niet alleen leuk. ze kosten tijd, geld en heel veel gedult en liefde. ze veranderen je leven totaal maar ze zijn erg leuk
Ik zou vooral niet naar je schoonouders luisteren maar je eigen keuzes maken. Natuurlijk ben ik van mening dat je alles op een rijtje moet hebben voor je aan een kindje begint, maar ja... Ik heb schulden overgehouden aan mijn ex en zit in een schuldsarnering en heb het niet breed. Maar toch zijn mijn huidige vriend en ik verrast met de zwangerschap van onze zoon. Handig? Nee. Maar we redden het prima. Luxe hebben we nauwelijks (auto nodig voor het werk) maar dat vinden we niet nodig. Verder zal het met ADHD ongetwijfeld wat lastiger zijn. Maar er zijn zat ouders zonder 'beperking' die er een enorm potje van maken. Mijn zusje heeft borderline en haar vriend ADHD. Zijn ouders hebben ook letterlijk gezegd 'Wij willen niet dat jullie kinderen krijgen, dat is totaal onverantwoord want je zet een kind met beperkingen op de wereld'. Nou willen ze voorlopig nog geen kinderen en zijn nog erg jong (21 en 22) werken beide fullitme en gaan binnenkort pas samenwonen. Maar komop zeg.. sommige opmerkingen gaan wel heeeeeel erg ver hoor.
Tja ik ben van mening dat niemand hier op het forum kan zeggen of je het wel of niet moet doen. Wij kennen jullie niet, wij hebben geen idee hoe jullie leven eruit ziet en wat er allemaal is gebeurd. Ik kan mij niet voorstellen dat jouw schoonouders dit "zomaar" zeggen/vinden en dat dit makkelijk voor hen is. Als je zoiets zegt lijkt mij dat daar redenen voor zijn, redenen die wij hier misschien niet lezen. Wij horen hier maar 1 kant van het verhaal. Uiteindelijk vind ik dat de keuze of jullie wel of niet voor een kindje gaan volledig door jullie moet worden bepaalt. Maar ik denk wel dat het verstandig is om eens goed met je schoonouders te praten. Waarom lijkt het hen nog geen goed idee en wanneer zou het dan volgens hen wel de juiste tijd zijn?
Ik vind dat je schoonouders het niet zo handig aanpakken. Kennelijk hebben ze zorgen en redenen om te denken dat het niet zo 1-2-3 goed zou gaan, een kindje. Maar dat op deze manier bespreken is natuurlijk niet zo handig... Als je daar verder met ze over zou willen praten, is het misschien handig om eens door te vragen: waar maken ze zich zorgen om, wat zien zij concreet voor beren en wolfen op de weg, (en ze dan echt concreet laten maken, geen algemene stellingen). Ik moet zeggen dat als ik 'bewindvoering' hoor, ik ook wel direct denk: Zorg eerst dat je die schulden achter je laat en je financieen zelf goed onder controle kunt houden, voor je aan een kindje begint. Wat betreft ADHD: dat KAN een reden zijn waarbij het niet zo verstandig is om een kind te krijgen, maar hoeft niet: ligt er helemaal aan in welke mate die ADHD er is en hoe je ermee om gaat en kunt gaan... Daarover zeg je in deze post niks.
Bewindvoering is idd voor mensen die niet in staat zijn zelf met hun geld goed om te gaan. Dat kan zijn bij mensen met een verstandelijke beperking, bij mensen met psychische problemen, bij demente bejaarden, maar dus ook bij mensen met een gat in hun hand of andere problemen die ervoor zorgen dat het niet lukt om hun financien onder controle te houden. Schuldsanering is voor mensen die een schuld hebben opgebouwd die zo hoog is, dat ze die niet zomaar even af kunnen betalen. Soms hebben mensen dan dus beiden, maar dat hoeft beslist niet samen te gaan.
Of iemand in staat is om de verantwoordelijkheid voor een kind te dragen, kan niemand op afstand bepalen. Daarvoor geeft TS gewoonweg te weinig informatie. Maar wat me altijd stoort in algemene zin, dus niet eens alleen in dit topic, is dat er zo "makkelijk" word gedaan over de kosten van een kind; "ach, een kamertje vinden we wel voor een paar centen op MP", " luiers kopen we wel huismerk of in de aanbieding". Volgens mij vergeten een heleboel mensen dat een kind soms toch echt dingen nodig heeft, die niet op marktplaats te vinden zijn. Medicijnen ofzo, als ze ziek worden en niet volledig (of pas achteraf die je eerst zelf voor moet schieten) door de zorgverzekering worden vergoed! Of als ze naar school gaan, kosten voor schoolreisjes e.d. En dan hebben we 't nog niet eens over sparen voor "later", als ze willen gaan studeren. Enig idee, wat dat kost tegenwoordig??? Dus als je nog niet in praktijk bewezen hebt, dat je financieel voor jezelf kunt zorgen, moet je m.i. nog niet aan kinderen beginnen. 1 van mijn voorgangsters zei het ook al; als je het zelf niet kan, hoe ga je 't je kind dan leren? Soms is het beter om even te wachten....
maar eigenlijk verdraai jij mijn post want dat staat er niet.. dit staat er: dus ik beweer dat ze het niet moet laten om de financieën als ze de zaken op een rijtje heeft, dat financieën niet de doorslaggevende factor zijn omdat ANDERS we een selectie krijgen.. En er staat dus niet dat ik zeg dat de mensen op dit forum met selectie bezig zijn
Wat goed om te lezen dat er sprake is van bewindvoering! Dat je aangeeft dat jullie hier nog dingen in moeten/kunnen leren, dat is verantwoordelijkheid nemen! Jullie hebben nl hulp gezocht op dit gebied en je vriend heeft geen schulden meer. Door te erkennen dat het nog wel een gevaar is (schulden maken) en hier actie op te ondernemen (bewindvoering) getuigt in mijn ogen van volwassenheid! Eerste stap lijkt me dat jullie samen met de bewindvoerder gaan kijken naar het totaal plaatje qua financien. En daar dan alvast een (spaar)plan op maken voor in de (evt nabije) toekomst.
Jij haalde je hier je 2e post aan in een quote. Ik reageerde op je 1e post: http://www.zwangerschapspagina.nl/9879278-post41.html Echt, ik verdraai niets, jij hebt het zo geschreven, jij begon over het recht hebben op kinderen.
ik zou eens met de bewindvoerder om tsfel gaan om te kijken hoeveel meer jullie dan in de maand kunnen 'krijgen' Gezien jullie blijkbaar geen schulden meer hebben, lijkt me dat je dan alles kunt krijgen wat er óver is na aftrek van de vaste lasten. ook zou ik een plan opstellen met de kosten. Zijn wel te vinden op verschillende sites. Of gewoon een uitzetlijst nemen en daar prijzen bij zoeken. Dan weet je wat je nodig hebt om dit te kunnen kopen (kan ook 2e hands zijn he, mp is dan wel een goede leidraad) Ook de prijzen van luiers en voeding per maand berekenen om te kijken of je het dan kunt betalen (stel de bv lukt bijv niet dan moet je wel geld hebben om voeding te kunnen kopen) Zo krijg je voor jezelf een duidelijk beeld wat er elke maand binnen moet komen en kun je ook duideijk aan je s-ouders laten zien dat je er verantwoordelijk mee omgaat, dat het geen impuls is. En ik zou niet zo heel zwaar tillen aan de reactie van je schoonouders. Die hebben je man waarschijnlijk op zijn slechts meegemaakt, dus je kunt het ze niet kwalijk nemen dat ze nu erg op hun hoede zijn.
Dank jullie wel dames voor jullie antwoorden! We gaan inderdaad met de schoonouders en bewindvoerder om tafel zitten om alles duidelijk te krijgen, dat lijkt me wel handig. Liefs, mij.
Succes, keeley! (ik moet eerlijk zeggen dat je in je latere posts een stuk genuanceerder en verstandiger overkomt dan in de eerste post. misschien moest je daar vooral afreageren, kan best, dat hebben we allemaal wel eens )
ik heb niet alles meer gelezen.... Maar wellicht is het juist wel handig om een bewindvoerder te hebben als je een kindje krijgt.. Er zijn geen schulden meer, en jullie werken allebei op jullie eigen manier. Jullie kunnen nu een bepaalde begeleiding krijgen, die sommigen van ons eigenlijk ook hadden kunnen gebruiken. Bij ons zijn de kosten echt gigantisch gestegen, en we hebben het niet goed doorgehad, met als gevolg wel wat financiele schade. (tijdje werkeloos geweest, en normaal een leuk inkomen, maar niet goed nagedacht...) En voor wat betreft het opvoeden, ook daar kan je begeleiding voor krijgen als dat nodig zou zijn. Ik zou toch ook wel aan je schoonouders vragen waarom zij niet willen dat jullie kinderen krijgen.